Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

lastenne suosikkiruuat

Vierailija
04.06.2014 |

en enää nykyisin keksi millään mitä ruokia tekisin muksuille. Tuntuu, että syömme jatkuvasti jauheliha- tai makkarakastiketta tai broileria jossakin muodossa.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uunilohi

Tonnikalapasta

Loimulohi ja savustetut kalat

Jauhelihakastike (paistilihasta, tom.pyreestä, cremefraichista jne)

Possupata

Kanawrapit

Kanahampurilaiset (itse tehdyt, myös kanafile)

Mozzarellapestokanafileet

Kaalilaatikko-ja kääryleet

Täytetut letut

Siinä pian 13v ja 11v lapsen lemppareita

Vierailija
2/24 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avokadopasta, tortellinit, kesäkurpitsapasta... Oikeastaan kaikki pastat. Lasagne, lohikeitto, lihakeitto, nakkikeitto, uunijuurekset, kaalilaatikko. Mitä ei syö: kastikeruoat perunan kanssa kuten stroganof tai kanakastike (pastakastike feikattuna ja parmesanilla menee), sitten inhokit janssonin kiusaus, kalapuikot, pinaattiletut, pinaattikeitto, kananmuna, rahka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni vihaa sieniä kaikissa muodoissa. On siis 4 v ja ihmettelen kyllä suuresti miksi, kun 3-vuotiaana vielä herkkusienet maistui. Nyt yhtäkkiä tullut joku esto.

Rakastaa muusia ja sen kanssa syö ihan kaikkea. Kalakeitto, jauhelihakeitto, broilerikeitto yms maistuu myös. Ei tykkää kiusauksista. Outoa. Lasagnea syö, paitsi ei isänsä tekemää, joka tekee lasagnen aina alusta asti itse (ei siis käytä jauheita muita, pastankin valmistaa itse.) Minä taas rakastan hänen tekemää lasagnea.

Vierailija
4/24 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makaroni ja jauheliha ketsupilla näyttää olevan lempiruoka - tai ainakin se on toistaiseksi ainut mitä on syönyt ison lautasellisen. Harmittaa, sillä tykkään kokkailla erilaisia ruokia, kasvispainotteisesti. Lapsella ikää kohta 2v. No, tästä huolimatta kyseinen ruokalaji pysyköön harvinaisena kiiresapuskana :)

Vierailija
5/24 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uunilohi, risotto, pihvi, kaikenlaiset kanaruoat, pasta eri muodoissa ja nakit ja ranskalaiset. Mäkissä ei käydä ja pitsa ei uppoa. Vihanneksista uppoaa parhaiten kurkku, tomaatti ja porkkana. Perunamuussia inhoaa ( sukuvika) ja vesimelonia voisi syödä kilokaupalla. Lähes kaikki päiväkodin ruoat ovat kuulemma hyviä. Itse olen yllättynyt, miten paljon tykkää liharuoista, olkoon sitten kanaa, nautaa tai kalaa. Lapsi siis nelivuotias.

Vierailija
6/24 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan ykkönen on: pottumuusi, lohi, pinaattimuhennos ja sokeriton puolukkahillo yhdessä

muita suosikkeja: kasvisSOSEkeitto, bataatit kaikissa muodoissa, tortillat kasviksilla ja soijalla, soijanakit, jasminriisi, soijapullat, soijapihvit, pinaattikeitto, kalapuikot, pinaattiletut, papumunakas, silakkapihvit, kampela ja makaronilaatikko tehty soijasta.

Vierailija
7/24 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuggetit, pinaattikeitto, makaroonilaatikko ja kinkkupasta :D

Vierailija
8/24 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paistettu riisi, pihvi lisukkeineen, lohi ja perunamuussi, keitot, erilaiset pastat, pitsa, pinaattiletut

Vierailija
9/24 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

17 unohti lasagnen ja eri täytteillä tehdyt cannelonit!

-17-

Vierailija
10/24 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pottumuusia ahmisi vaikka sankollisen

:)

Vierailija
11/24 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salaatti, paprika, omenat, kurkku ja mimiluumutomaatit. Nuo häviää jääkaapista melkein samantien.

Joku makkarakastike ei putoa. Makaronilaatikko vielä menee. Jauhelihakeitto syö jos keittovihanneksia on perunoita enemmän :)

Vierailija
12/24 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki täytetyt jutut, kuten täytetyt sienet, kesäkurpitsat, paprikat jne. Varsinkin jos on itse osallistunut tekemiseen. Kiva piilottaa sisään kaikenlaista :D

Vierailija
13/24 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

karjalanpaisti

savukala (miel. siika)

nuudelit

jauhelihapihvit

Vierailija
14/24 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika tykkää jauhelihatäytteisistä tortilloista, se onkín ainoa jauheliharuoka, mitä syö :( Tyttö tykkää grillatuista perunoista, maissista ja kanasta. Mun lempparia on tomaattikeitto.

Vierailija
15/24 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uunilohi ja perunamuusi

Kaikki kasvissosekeitot + kananmuna tai raejuustoa kylkeen

Lohikeitto

Kotitekoinen pizza

Vierailija
16/24 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kalakeitto

savukalasalaatti

risotto

Vierailija
17/24 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lasten suosikkeihin kuuluu ehdottomasti erilaiset keitot (lohikeitto, kaalikeitto, kesäkeitto yms.) ja laatikkoruuista ykkösiksi nousee kinkkukiusaus ja kaalilaatikko :) ja näin kesällä uudet perunat ja kala, esim. lohi, on varsinaista herkkua lastenkin mielestä!

Vierailija
18/24 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kananmunakastike :)

Vierailija
19/24 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kasvissosekeitto, avokadopasta, kanakastike päärynällä ja homejuustolla. Meillä tosin vasta 1,5-vuotias lapsi ja syö ainakin vielä melkinpä kaikkea.

Vierailija
20/24 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki menee perunamuusin kanssa, tykkää myös hirveästi lohikeitosta, ja keitoista ylipäänsä.