Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsi haluaa lopettaa harrastuksen, joka aikaisemmin oli hänelle kaikki kaikessa.

Vierailija
30.12.2020 |

Haluaisin kuulla onko muilla tästä korona-ajan harrastamisesta samanlaisia kokemuksia?

Kysessä 11-vuotias tyttö ja urheiluharrastus, jossa on kilparyhmässä. Kevään omatoiminen harjoittelu oli jo rankkaa henkisesti, kun yksin piti puurtaa, eikä saanut harjoitella kavereiden kanssa valmentajan ohjauksessa, paitsi jotain zoom-treenejä kyllä oli. Nyt taas ollaan samassa tilanteessa, eikä motivaatio tahdo enää riittää lähes kaiken harjoittelun tekemiseen omatoimisesti. Asutaan pääkaupunkiseudulla ja näyttää nyt siltä, että 10.1. jatkuu rajoitukset ja lasten harrastustauko edelleen.

Tietenkään emme pakota lasta jatkamaan. Yritämme nyt jonkun verran motivoida jatkamaan, koska lapsi on ihan taitava, tykkää lajista ja pelkäämme, että myöhemmin kaduttaa, jos haluisikin jatkaa eikä sitten pääsisi enää mukaan samaan ryhmään. Typerältähän toisaalta tämä rahan syytäminen urheiluseuraan tuntuu, kun niille rahoille ei oikein saa vastinetta.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole lapsia, mutta olen lasten ja nuorten ohjaajana/valmentajana urh.seurassa. Minulla ei ole tilastoa aiheesta esittää, mutta näin mutulla sanoisin, että lopettamisia on kyllä tullut tämän vuoden aikana valitettavan paljon. Todella toivoisin, että lasten harrastukset sallittaisiin edes jonkunlaisissa pienryhmissä, sillä lasten harrastukset eivät niinkään ole olleet mitään koronapesäkkeitä.

Yrittäkää motivoida ja tsempata lasta vielä ja sanokaa, että pitää vaikka hetken taukoa harjoittelusta ja miettii sitten uudestaan, ei ne taidot mihinkään ihan hetkessä häviä.

Vierailija
2/6 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapsi lopetti voimisteluharrastuksen kevään jälkeen. Oli niin tavoitteellista se touhu ja itsenäistä harjoittelua olisi pitänyt tehdä ihan hirveästi. Lapsi ei vaan jaksanut ja ei kyllä kaikki muutkaan. Lopetti pari muutakin. Minun lapseni jäi kyllä varmaan taidoissaan jälkeen niistä kavereista, jotka jaksoivat ahkerasti harjoitella itsenäisesti ja se oli varmaankin se viimeinen niitti lopettamispäätökselle, kun koki olevansa huonompi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole lapsia, mutta olen lasten ja nuorten ohjaajana/valmentajana urh.seurassa. Minulla ei ole tilastoa aiheesta esittää, mutta näin mutulla sanoisin, että lopettamisia on kyllä tullut tämän vuoden aikana valitettavan paljon. Todella toivoisin, että lasten harrastukset sallittaisiin edes jonkunlaisissa pienryhmissä, sillä lasten harrastukset eivät niinkään ole olleet mitään koronapesäkkeitä.

Yrittäkää motivoida ja tsempata lasta vielä ja sanokaa, että pitää vaikka hetken taukoa harjoittelusta ja miettii sitten uudestaan, ei ne taidot mihinkään ihan hetkessä häviä.

Miksi te ette järjestä meetteinä niitä harjoituksia?

Olisi edes joku kontakti,

Nyt saadaan kirjallisia ohjeita, että tehkää.

Tai että voi voi, on sateinen keli, niin eipäs mennäkään yhdessä tekemään jumppaa, joka oli ohjelmassa.

Kyllä lasten on hyvä opetella pukeutumaan sään mukaan.

Edes jossain muotoa yhteistä.... soveltakaa.

En ihmettele, että lapset putoilee.

Vierailija
4/6 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tässä saman ikäisen kanssa mietitään, että onko tässä taitoluisteluharrastuksessa enää mitään mieltä, jos nämä rajotukset vaan jatkuu, kun jäähallit on kiinni ja kaupunki on kieltänyt valmentajien ohjaamat harjoitukset ulkojääkentillä. Aivan täpötäydellä tekojääradalla pitää yrittää harjoitella itsenäisesti. Luulen että olisi kuitenki koronaturvallisempaa harjoitella niissä normaaleissa pienissä ryhmissä (8 lasta) jäähallissa, jossa turvavälit toteutuu.

Vierailija
5/6 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi te ette järjestä meetteinä niitä harjoituksia?

Olisi edes joku kontakti,

Nyt saadaan kirjallisia ohjeita, että tehkää.

Tai että voi voi, on sateinen keli, niin eipäs mennäkään yhdessä tekemään jumppaa, joka oli ohjelmassa.

Kyllä lasten on hyvä opetella pukeutumaan sään mukaan.

Edes jossain muotoa yhteistä.... soveltakaa.

En ihmettele, että lapset putoilee.

Kyllä zoom-harjoitukset on käytössä ja ulkona on pidetty erilaisia harjoituksia säästä riippumatta, mutta itse lajia ei pääse kunnolla harjoittelemaan ja se on varmasti monille juuri se syy miksi motivaatio hiipuu.

Vierailija
6/6 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiltä teini lopetti myös keväällä kilpaurheilun. Oli ajatellut vielä yrittää tosissaan tämän vuoden ja lopettaa nyt jouluna mikäli tulokset ei parannu. Korona vaikutti aikaisempaan lopettamiseen kun suunniteltu. Nyt ei ole suostunut ottamaan mitään harrastusta tilalle ja se kyllä näkyy hänessä levottomuutena. Olisin toivonut hänen jatkavan vielä jotta oltaisiin päästy teinivuosien ohi. Tsempatkaa vielä jatkamaan mutta toki viimeinrn sana on lapsella