Haluaisiko joku kirjoittaa unista
Haluaisiko joku kirjoittaa millaisen unen on nähnyt?
Laitan tähän viimeöisen, vaikka se -no kohtahan on uusi vuosi, mutta se tietysti maailmansa vuoksi joten kin sopisi paremmin syksyyn tai niile kulmille....
Unessa olin sisällä talossa, ja se talo oli vanha, ja maali haalistunut, lohkeileva, koko uni sumuinen, hämärä, vaalea. Talo oli aivan tiilikirkon vieressä. Tiedän sen kirkon hyvin, koska tiedän olleeni siellä lapsena. Taloa siinä vieressä ei kuitenkaan (oikeasti) ole.
Olin siellä sisällä ja juttelin naisen kanssa, joka oli hiukan kuin entinen tyttöystäväni, mutta ei kuitenkaan. Puhuimme entisestä tyttöystävästäni, missä huoneessa hän voisi olla, yhteisymmärryksessä tulimme siihen tulokseen, että jostain ihmeellisestä syystä se olisi iso sisäänkäynti aula tai veranta, koska siellä vaikutti viileämmältä, ja kosteammalta, kuin muualla. Sitten yht´ äkkiä kysymykseski nousi, voiko hän asua talossa ollenkaan, kun työmatka on niin pitkä. Tämä tuli minulle itselleni mieleen.
Sitten katselin kaikkea mitä oli ulkona, olin siis ulkona talosta, ja katselin alas, missä taas taloja. Tiedän että siellä on oikeastikkin taloja, ja itseasiassa huviloita jostain 1940-1950 luvuilta, ehkä jopa hiukan vanhempiakin. Ne olivat sielllä, mutta seuraavanlaisia vain nyt unessa. Oli todella iso rakennus, mutta katto painunut keskeltä notkolle, todella kauniin tasaisesti, niin että se oli kuin ei parabelin kaari, mutta vielä jyrkentyi lähellä siinä missä harjakatto päättyy. Se oli vaalea, ja vanhan näköinen, ja se oli erilainen. Seinätkin jotain vaakalaudoitusta todella jykevästä laudasta, mutta siinä oli isoja rakoja..
Kaikki jotenkin, että voisi olla kello 3 päivällä, mutta hämärää, vaaleaa, ja ikään kuin ei näe kovin kauas.
Sellainen. Saa kommentoida, ja tietty kiva, jos joku laittaisi omansa. Vaikka kauempaakin.
Jep??
Kommentit (4)
No ei tämä nyt ainakaan mikään Creepy ole, aika suoraa suoraa ajatusten virtaa? Nyt ainakin, kun miettiä miten tuohon suhtautuu...
Ainakin nyt minulla on ihan lämmin olo, ja aika hyvin nukkuneena heräsin. Melko ainakin.
-Ap
Olen muutaman kerran nähnyt unen, jossa jouduin armeijaan toisen kerran keski-isässä. Ihmettelin miksi pelkästään minä jouduin uudestaan armeijaan ja kyrsi aivan sairaasti.
Vielä lisäys. Se ei ollut talvi.
- Ap
Any answers?
-Ap