Kävin Citymarketissa, ostokset maksoivat 12,15 euroa.
2 pkt kebakkoja
2 rs jauhelihaa
1 iso paketti nakkeja
1 pkt riisiä
1 pkt soijarouhetta
1 iso pullo ketsuppia
Pärjätään tämä ja ens viikko ennen kuin tarvitsee mennä uudestaan kauppaan.
Kommentit (59)
Mulla meni viime viikolla myymälään 12e. Ostin kaksi pakettia (a 2kg) kanasuikaletta, kolme pakettia pekonia, viisi pakettia makkaraa, kaksi pussia lihapullia, kaksi pakettia kinkkusuikaleita ja pötkön sian ulkofilettä.
Jotain hyötyä olla töissä teurastamossa.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 15:57"]
Te kasviksista ja vitamiineista mäkättävät. Olihan siinä listassa sentään 1 iso pullo ketsuppia! Tomaattia nääs.
[/quote]
http://kbethshea.files.wordpress.com/2014/02/ketchup.jpg
Meillä nelihenkinen perhe enkä pääse koskaan kaupasta ulos alle 80e:n. Kaks-kolme kertaa viikossa käyn. Mikähän siinäkin maksaa niin paljon..
[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 21:51"]
Meillä nelihenkinen perhe enkä pääse koskaan kaupasta ulos alle 80e:n. Kaks-kolme kertaa viikossa käyn. Mikähän siinäkin maksaa niin paljon..
[/quote]
Sinä sitten käytät saman verran viikossa, kuin me kuukaudessa, aika hyvin. Kannattaisiko alkaa suunnittelemaan vähän paremmin ostosreissut?
järkyttävän pienet ostokset. itse kävin perjantaina cittarissa ja rahaa meni päälle 200 euroa ja ruoat riitti vain viikonlopuksi... pitäisiköhän minunkin alkaa säästämään...
[/quote]
Väität että teillä menee viikossa 160-240e kauppaan? 640-960e kuussa! Kiinnostaisi jonkinlainen lista että mitä sieltä kaupasta oikein kotiin kannetaan!?
[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 21:55"]
[/quote]
Sinä sitten käytät saman verran viikossa, kuin me kuukaudessa, aika hyvin. Kannattaisiko alkaa suunnittelemaan vähän paremmin ostosreissut?
[/quote]
No varmaan kannattais.. Ollaan me miehen kanssa mietitty että miten nuo ostokset voi noin paljon maksaa, mutta ei ole oikein keksitty mistä karsisi. Esim. tuore kala nyt vaan on kallista, jos sitä haluaa syödä. Ja talvella tomaatit ja muu vihreä on aika tyyristä. Kai ne on vaipat, juustot, mun rahkat tmv. Ja muu vähän erityisempi, kuin ne kalapuikot ja pottupussi.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 22:01"]
[/quote]
Väität että teillä menee viikossa 160-240e kauppaan? 640-960e kuussa! Kiinnostaisi jonkinlainen lista että mitä sieltä kaupasta oikein kotiin kannetaan!?
[/quote]
Sori, mutta onko tuo paljon? Ja kysyn ihan tosissani..
Kyllä mulle on ainakin tärkeää, että lapseni syövät terveellisesti ja monipuolisesti ja 1000e/kk ei ole siitä kova hinta. Tosin ei tässä mitään elämänkoululaisia työttömiä ollakkaan..
Missäs kasvikset (jos nakkeja ei lasketa)?
[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 22:04"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Kyllä tuo melko paljolta kuullostaa.. Laitas joku kauppalista tähän noin niinkuin esimerkkinä. :) Vai oletteko gluteenittomia tms?
[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 22:04"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
ON
Meitä on neljä, ja kauppaan menee 600-700€/kk. :-(
Kauppalista esim: omenoita, banaania, viinirypäleitä, pari kurkkua, tomaattia, pari paprikaa, valmissalaattipussi (saa sittarista, en muista merkkiä, en jaksa silputa joka päivä töiden päälle...), perunapussi, sittarin sämpylöitä pari pussia, kivennäisvesipullo 1,5l, Oltermanni, kinkkua, kolme lohimedaljonkia, Skyr rahkoja, 1,5 L jugurttipurkki, Angry Birds vanukkaita (5kpl 2e), mustikkakeittoa, raejuustoa, muutama maito, säilykeananas, keksejä, kahvia (juodaan PALJON), tikkari, mahd. myös wc paperia, vaippoja, siteitä, saippuaa, luutuja tmv. Ei joka kerta noita viimeisiä, mutta usein. Mahd vielä iltapäivälehti ja toisinaan lapselle joku pieni lelu tai tarroja tmv. Kai noista aika paljon tulee. Miten karsisitte??
Eikä meillä lohimedaljonkeja syödä joka päivä, mutta joka viikko kyllä. Niiden tilalta voi olla sitten nautaa, broileria.. Koskaan en osta sikanauta-jauhelihaa vaan aina paistijauhelihaa. Ja itse en syö punaista lihaa, mies ja lapst syö, joten sitten mun pitää ostaa itselleni kanaa tai jotain muuta.
Niin 29 siis se jolta kyseltiin niitä kalliita ostoksia. Tänään mm. ostin cashew pähkinöitä ja ne maksoi melkein kympin. Aina on jotain vähän tuommoista erikoista. En tajua miten toiset selviää parilla kympillä ja syö muka terveellisesti.
Meillä 5 hengen perhe ja ruokaan menee noin 600€. Onko se paljon vai? Laskekaapa mukaan myös työpaikkaruokailu, meillä siis tuossa summassa kaikki.
Olen tippunut työkyvyttömyyseläkkeellä taloudellisesti kuoppaan ja meillä menee tällä hetkellä n. 400e kuussa ruokaan 1+2 perhekoko. Ennen meni hyvinkin puolet enemmän. Uskallan silti väittää, että syömme hyvin ja terveellisesti. Mitään heräteostoksia emme juurikaan voi kylläkään tehdä. Luojan kiitos olen kuitenkin sellaisessa kunnossa ja toimintakykyinen fyysisesti tällä hetkellä, että voin tehdä itse kaiken ruoan alusta asti + metsästää tarjoukset. Tämä viesti lähinnä numerolle 30:lle, pienemmälläkin budjetilla voi syödä hyvin ja terveellisesti.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 23:37"]
Niin 29 siis se jolta kyseltiin niitä kalliita ostoksia. Tänään mm. ostin cashew pähkinöitä ja ne maksoi melkein kympin. Aina on jotain vähän tuommoista erikoista. En tajua miten toiset selviää parilla kympillä ja syö muka terveellisesti.
[/quote]
Mieti nyt, että onko tuollaiset erikoiset välttämättömiä joka kerta? Niitä voisi ostaa vaikka vaan viikonloppuisin. Ja esim. viinirypäleet on usein todella kalliita, joten niiden tilalle jotain halvempia hedelmiä. Noi Skyr rahkat vaihdat tavalliseen ja maustat hunajalla? Vanukkaita lapsi ei tarvitse joka päivä, keksejä ei tarvita aina, sämpylät halvempaan leipään (tumma), siteitä tarvitsee ostaa kerran kuussa, luet lehdet netistä, lapsi ei tarvitse jatkuvasti kaupasta jotain leluja ja mitä noi luutut ovat, jos tarttee ostaa usein?
[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 22:07"]Kyllä mulle on ainakin tärkeää, että lapseni syövät terveellisesti ja monipuolisesti ja 1000e/kk ei ole siitä kova hinta. Tosin ei tässä mitään elämänkoululaisia työttömiä ollakkaan..
[/quote]
5900 markkaa.
Ihan ok vai.
Mitä se teidän napaanne kaivelee, jos joku ei osta kasviksia kotiinsa? Itse tosin olisin tuolla 12eurolla ostanut prismasta porkkanoita, perunaa, sipulia, valkosipulia, chiliä, soijarouhetta ja hunajaa. Onneksi kotona kasvaa yrttejä ja kaapit on täynnä mausteita, niin olisin tehnyt vaikka minkälaisia variaatioita. Ja itse asiassa olenkin joskus oikein tiukkina hetkinä tehnyt. Viikoksi riittää kahden hengen taloudelle. Loppuviikosta tosin alkaa itse rouhe tulla korvista ulos.
Mutta menkää te puputtamaan salaattia ja antakaa muiden elää omilla ruokavalinnoillaan.