Mihin matkustaa Puolassa?
Kiinnostaisi käydä siellä tulevaisuudessa.
Millainen maa ja mitä paikkoja suosittelet?
Kommentit (13)
Krakova on kuulemma kaunis kaupunki.
Bialowiezan kansallispuisto lähellä Valko-Venäjän rajaa on upea. Krakovalle vähäturistisempi mutta yhtä kaunis ja eloisa vaihtoehto on Wroclaw. Puutarhatonttujen inhoajat voivat kyllä saada kaupungista näppylöitä :D
Käy tapaamassa Ewa Sonnet ja vie hänelle terveisiä. Tsekkaa samalla boobsit.
Vierailija kirjoitti:
Krakova on kuulemma kaunis kaupunki.
Krakova on ihana ja pääsee kätevästi Auschwitziin myös, tykkäsin myös Varsovasta, vastakohtien kaupunki. Gdansk, Wroclaw, Tatra-vuoret...
Krakova on ainakin hieno ja lyhyelläkin vierailulla helppo tutustua: Mm. opasteita ja kylttejä löytyy paljon ja sen verran pieni kaupunki, että kävellen näkee paljon.
Torun on todella kaunis kaupunki keskellä Puolaa.
Jo mainitut Gdansk, Sopot, Varsova, Katowice, Krakova... Puolassa on todella upeita kaupunkeja paljon. Tatravuoret on upeat!
Poznanissa ei ole juurikaan turisteja. Kivoja ravintoloita, mutta myös riittävästi museoita ja historiallisia nähtävyyksiä.
Itselleni Varsovassa oli vaikea löytää mielekästä nähtävää mutta riippuu tietysti mistä on kiinnostunut. Krakova? Olen käynyt useammallakin keskitysleirillä mutta jos historia ei erityisesti kiinnosta niin suosittelen iloisempia nähtävyyksiä.
Itse tykkäsin Krakovasta. Auschwitz-Birkenau siellä pitää ehdottomasti tsekata.
Gdanskiin pääsee Turusta jopa parilla kympillä. Kaunis historiallinen keskusta ja iso ostari. Vieressä Sopot, kesäparatiisi. Lähden heti kun korona hellittää ja Puolan johto vaihtuu.
Sopotissa on kiva ranta ja etelän tunnelmaa.
Krakova, Auschwitch, Zakopane!
Tatravuoristo on hieno ja täynnä ulkoilukohteita.
Olen käynyt vain Varsovassa (ja noin 1,5 h julkisilla päässä). Tykkäsin, viisin mennä uudelleen. Löysin paljon nähtävää. Joskus voisin mennä Katovicen suuntaan (mm. Auswitch) ja sieltä Ostravaan päin (se kyllä Tšekin puolella) siellä kolmen valtakunnan rajoilla on hienot ulkoilualueet.