Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

2,5v puree tavaroita

Vierailija
30.12.2020 |

Meidän ens kesänä kolme vuotta täyttävä lapsi puree leluja! Miksi? Mitä tämä oikein on?!

Se puree niitä välillä niin lujaa että pelkään että hampaat menee rikki. Tänään esim otti muovilelun ja ihan huvikseen, ilman mitään kiukkua tai provosointia, puri sitä tosi lujasti. Lasta selvästi sattui hampaisiin.
Ei ollut myöskään mitään huomion hakemista, sillä olin sillä hetkellä täysin keskittynyt lapseen eikä ollut mitään kännykkää tms mitä olisin sillä hetkellä tuijottanut.

Mua pelottaa että sen hampaat menee lopullisesti rikki tällaisesta, se kaatui jo viime kesänä hampaat edellä portaiden kaiteeseen ja etuhampaasta lähti pala. Lähteekö loput hampaat nyt sit pureskelemalla kaikkea? Puruvoima on niin kova että lelujen muoviosat räksähtelee rikki.

Jopa joulukuusen palloja se on pureskellut. :(

Miten saan tän loppumaan? Tänään lapsi valitti että hampaaseen sattuu, oli aiemmin purrut lelua tosi kovaa. Mitä mä teen? Lapsella tulee vasta yksittäisiä sanoja ja lyhyitä lauseita, ei kovin perusteellisesti osaa selittää käytöstään.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up, onko kellään ollut samaa?

Vierailija
2/9 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsella oli samaa ja on edelleen eskarina. Syynä Si-häiriö ja aistihakuisuus. Myös puheenkehitys oli haasteellista. Anna sille puruleluja, jos ei huoli vauvojen niin esim. Funsense myy erilaisia purukoruja joista voisi löytyä mieleinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä, että on muuten normifiksu lapsi ja tavis.

Vierailija
4/9 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa luulee olevansa koiranpentu?

Vierailija
5/9 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteys lääkäriin ja heti.

Vierailija
6/9 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteys lääkäriin ja heti.

Minun poikani tekee tätä myös. Soitin neuvolaan ja sieltä vaan nauroivat että ei tämä ole lääkäriasia, on kuulemma täysin normaalia.

Jos soitan vielä uudelleen lääkäriin, mitä minun pitää sanoa? Poikani on ihan tavallinen poika eikä meillä ole muita ongelmia! Mitä lääkäri voi tehdä?

Vierailija
7/9 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei pidä soittaa lääkäriin jos taapero laittaa leluja suuhun, valoja päälle nyt 🤣🤣

Vierailija
8/9 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä moi!

Palasin vaan kertomaan että tämä meni ohi. Oli vaan joku kummallinen, hetken kestävä vaihe taaperon elämässä kun piti kokeilla hampaita kaikkeen.

Huolehdin turhaan, hampaat on ihan kunnossa ja lapsikin vaikuttaa päästään ihan terveeltä.

Seuraavaa kriisiä kohti siis vaan.

Vierailija
9/9 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen takia niissä leluissa lukee ei alle 3vuotiaille, kun pienet lapset oikeasti puree niitä ja lelun pitää olla turvallinen.