Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin muuttaisit: Vallila, Maunula vai Malminkartano?

Vierailija
03.06.2014 |

mihin ja miksi

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Malminkartanoon. Sieltä pääsee yhtä nopeasti junalla pois kuin Vallilasta ratikalla. Maunulastakin pitäisi tulla bussilla.

Vierailija
2/45 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 13:45"]

Malminkartanoon. Sieltä pääsee yhtä nopeasti junalla pois kuin Vallilasta ratikalla. Maunulastakin pitäisi tulla bussilla.

[/quote]

Malminkartano on aika rauhatonta ja vaarallista aluetta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 13:45"]

[/quote]

Malminkartano on aika rauhatonta ja vaarallista aluetta. 

Vierailija
4/45 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vallillaan! Olen asunut lapsuuteni (tai ekat 11 vuotta) siellä ja rakastan Vallillaa :)

Vierailija
5/45 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mihinkään noista.

Vierailija
6/45 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vallilassa asun ja rakastan tätä seutua. Julkiset kulkee mutta ei ole sitä ytimen jatkuvaa hälinää

Vierailija
7/45 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vallilaan, koska kulkuyhteydet, sijainti ja nätti ympäristö. Malminkartano olis viimeinen vaihtoehto, se on vähän huonoa ja levotonta aluetta.

Vierailija
8/45 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vallila on paras noista.

Vierailija
9/45 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut Malminkartanossa 2 vuotta enkä ikinä muuttaisi sinne uudestaan.

Vierailija
10/45 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Malminkartano jakaantuu täysin kahteen osaan: pohjoispuoli selvästi rauhallisempi. Eteläpuolellakin on osin kivoja asuntoja, mutta asemanseutu on eteläpuolelta jkv levoton

T: malminkartanolainen (tyytyväinen)

Vierailija
11/45 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vallilaan, ehdottomasti. Maunulakin voisi menetellä, jos sieltä olisi esim. olennaisesti lyhyempi työ-/koulumatka. Mutta jos ajatellaan pelkkää ympäristöä, Vallila.

Vierailija
12/45 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kysyt ap?

Vierailija
13/45 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiperheenä Maunulaan, ilman lapsia Vallilaan. Kummassakin paikassa on tosi kivoja paikkoja ja taloja "alueen sisällä", kun niitä osaa etsiä.

Vierailija
14/45 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 17:00"]Olen asunut Malminkartanossa 2 vuotta enkä ikinä muuttaisi sinne uudestaan.

[/quote]

Olisin voinut kirjoittaa täysin samoin.

Asuntoni lähiympäristö oli kyllä mukavaa, mutta asemalla oli aina niin rauhatonta, etten kyllä enää siellä tohtisi varsinkaan näin perheellisenä asua.

Vierailija
15/45 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vallilaan: kantakaupunkia, hyvät palvelut, nättiä seutua, kaikki lähellä, hyvät kulkuyhteydet kaikkialle.

Vierailija
16/45 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 19:34"]

Lapsiperheenä Maunulaan, ilman lapsia Vallilaan. Kummassakin paikassa on tosi kivoja paikkoja ja taloja "alueen sisällä", kun niitä osaa etsiä.

[/quote]

Miksi? Mitä Maunulassa on lapsiperheelle sellaista mitä Vallilassa ei? Mä oon aina kuvitellut, että lapsiperheet muuttaa kauemmas keskustasta koska siellä on halvemmat asunnot, mutta jos olettaisi, että asunnot olisivat samat niin miksi Maunula olisi parempi?

Vierailija
17/45 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vallila

Malminkartano

Maunula

Vierailija
18/45 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 19:37"]

[/quote]

Miksi? Mitä Maunulassa on lapsiperheelle sellaista mitä Vallilassa ei? Mä oon aina kuvitellut, että lapsiperheet muuttaa kauemmas keskustasta koska siellä on halvemmat asunnot, mutta jos olettaisi, että asunnot olisivat samat niin miksi Maunula olisi parempi?

[/quote]

Mä vastaisin samalla tavalla kuin lainaamasi kirjoittaja. Syyni olisi että Vallilassa ei ole pientaloja mutta Maunulassa on. Muuttaisin lasten kanssa mieluummin maunulalaiseen rivitaloon, pariskuntana viihtyisin Vallilassa lähellä Kalliota ja jopa keskustaa.

Vierailija
19/45 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 19:37"]

[/quote]

[/quote]

Maunulassa on tosiaan pientaloja, suuri leikkipuisto ja paremmin tilaa ulkoilla lasten kanssa. Monet (omasta mielestäni) Valillilan kivoimmista osoitteista ovat taas täynnä pieniä, joskus myös hissittömiä, asuntoja.    

Vierailija
20/45 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maunulaan. Aivan mahdottoman hyvät liikenneyhteydet ihan joka suuntaan, keskellä kaikkea. Uusi kauppa, uusi kirjasto/työväenpisto tulossa. Keskustaan ruuhka-ajan ukkopuolella 20min, Jumboon 10min. Luontoa lähellä paljon!  Pirkkolan ja  Paloheinän liikunta-alueet (uinti, kuntosali, hiihto, lenkkeily, jäähallit, luistinradat, Maunulan väestösuojan liikuntatilat, ulkouimala Plotti, Maunulan maja jnejne. kaikki kävelymatkan päässä). Lasten kanssa retkeillään aina eri puistoihin lähialueilla ja niitä on todella paljon isoja, kivoja leikkipuistoja kävely- tai lyhyen bussimatkan päässä. Lisäksi on harrastuksia vaikka kuinka paljon ihan kotikulmilla, lapsille muskaria, painikoulua, liikuntajuttuja, aikuisille Naisvoimistelijoiden tarjontaa, jooga, kesällä puistojumppaa yms. Alueelle rakennetaan paljon uusia pientaloja ja arvostus vain nousee just uusien palvelujenkin myötä. Asuntojen arvonlaskua ei ole odotettavissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä neljä