Eikö niin, että jos pizzaan tilaa fetaa, sen pitää olla murusteltua eikä kumikuutioita?
Hämmentävää, kun ihan hyvissäkin pizzapaikoissa on feta laitettu kumikuutioina pizzaan...
Kommentit (16)
Vierailija kirjoitti:
Miksi tilaisin pizzaani fetaa?
Koska se on hyvää. Mutta vain murusteltuna.
No ei todellakaan mitään murusia vaan nimenomaan kuutioina.
Sama se on kinkun kanssa. Jos tilaan pizzaan kinkkua, haluan siihen rouhittua kinkkumurua enkä mitään teollisia ”pizzasuikaleita” joissa on puolet muutakin lisäainetta kuin kinkkua.
Toisille toista ja toisille toista. Kukaan ei ole koskaan tyytyväinen. Sitä paitsi luultavasti et edes saa Fetaa, vaan salaattijuustoa, joiden laaduissa on valtavia eroja.
Minun vakiokotipizzassa se on murusteltua, mutta jossain toisessa kotipizzassa olen saanut kuutioita!
Eikö ketjupaikoissa pitäisi olla standardoidut tuotteet?
Kannattaa tehä pizza ite, niin saa sellaisen kun haluaa
Tuskin on fetastandardia olemassa 😁
Jos ei olisi korona-aika, järjestäisin mielenosoituksen murustellun fetajuuston puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Aito fetajuusto on kyllä PDO suojattu tuote, mutta tietenkään käyttötapaa ei ole määritetty.
Pizzaa tilatessa voi varmaan kysyä / varmistaa saisiko juuston murusteltuna päälle?
Vierailija kirjoitti:
On kyllä.
"Euroopan unioni on myöntänyt kreikkalaiselle fetalle nimisuojan vuonna 2005.[4] Lain mukaan vain Kreikassa valmistetusta vuohen- ja lampaanmaitojuustosta saa käyttää nimeä feta."
Pizzasyöttölät tuskin k'yttävät kallista oikeaa aitoa fetaa,vaan salaattijuustoa.
fettaa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kyllä.
"Euroopan unioni on myöntänyt kreikkalaiselle fetalle nimisuojan vuonna 2005.[4] Lain mukaan vain Kreikassa valmistetusta vuohen- ja lampaanmaitojuustosta saa käyttää nimeä feta."
Pizzasyöttölät tuskin k'yttävät kallista oikeaa aitoa fetaa,vaan salaattijuustoa.
Luulen, että ketjupaikkojen on käytännössä pakko toimia ns. oikein. Ainakin kotipizzan sivulla:

"Valmistaja: Roussas Dairy SA, Almyros, Kreikka
Maahantuoja: Helsinki Foodstock Oy
Alkuperämaa: Kreikka"
Vierailija kirjoitti:
fettaa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kyllä.
Luulen, että ketjupaikkojen on käytännössä pakko toimia ns. oikein. Ainakin kotipizzan sivulla:
Alkuperämaa: Kreikka"
Teoriassa pakko, käytännössä eivät toimi. Välillä noiden u l k o m a a l a i s t e n pyörittämistä kotipizzoista saa aivan järkyttävää moskaa, millä ei ole mitään tekemistä ketjun tuotteen kanssa.
Haluan aurajuuston kuutioina ja tomaatit kokonaisina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
fettaa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kyllä.
Luulen, että ketjupaikkojen on käytännössä pakko toimia ns. oikein. Ainakin kotipizzan sivulla:
Alkuperämaa: Kreikka"Teoriassa pakko, käytännössä eivät toimi. Välillä noiden u l k o m a a l a i s t e n pyörittämistä kotipizzoista saa aivan järkyttävää moskaa, millä ei ole mitään tekemistä ketjun tuotteen kanssa.
Oikeesti? Olen luullut, että raaka-aineet tulevat ketjun yhteisestä varastosta (niinhän saa säästöjä, kun hankinnat tehdään samalla kertaa koko ketjulle).
Aina jos salami on siivuna, niin tulee perseraiskattu olo.
Miksi tilaisin pizzaani fetaa?