Somalinaiset ovat hyväsydämisiä ihmisiä
Olen tutustunut somaliyhteisöön työkaverini kautta. Hän on somalityttö. Olen viettänyt lapsineni aikaa hänen kanssaan, ja tutustunut hänen vanhempiinsa. Häkellyin ystävällisyyden määrästä. Aluksi ajattelin että tyypit on tosi tiukkiksia, kun isällä on valkoinen mekko päällä ja päässä huivi, naiset oli tiukasti kääriytyneinä huiveihin jne, mutta nämä ottivat mut avosylin vastaan, laittoivat ihanat ruoat, kaverini äiti hoiti lapsiani, leikitti ja pissitti, vaihtoi vaipat ja syötti. Minä sain rauhassa istua. Perheen äiti oli ostanut mulle myös pienen lahjan.
Tutustukaa ihmiset somaleihin, älkääkä olko ennakkoluuloisia. Toki heidänkin joukossaan on kaikenlaista ihan niin kuin kaikissa ryhmissä. Mutta tämä perhe oli ainakin erittäin hyväkäytöksisiä, työssäkäyviä ja ystävällisiä ihmisiä. Harkitsen jopa islamiin kääntymistä tämän takia :)
Kommentit (45)
[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 13:03"][quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 12:59"]
[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 12:57"][quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 12:56"]
[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 12:55"][quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 12:50"]
[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 12:38"][quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 12:01"]
En minäkään ole kokenut maahanmuuttajista mitään ongelmaa, ja asutaan sentään Itä-Helsingissä. Ei tosin mamutalossa, sitten voisin olla asiasta eri mieltä.
Sen mitä noita aikuisia on nähnyt päiväkodissa ja koulussa, ovat olleet aina ystävällisiä. Lapsillakaan ei ole mitään näitä luokkakavereita vastaan, mutta ystävyyssuhteet koulussa tuntuvat muodostuvan aina samojen kulttuurien välille.
Oletteko huomanneet sitä, että palvelualan työntekijät ovat yhtä enemmän maahanmuuttajataustaisia? He kun osaavat olla ystävällisiä, suomalaiset pällinaamat eivät jaksa toisiaan.
[/quote]Osaavatko tosiaan? Miksi he sitten lähtivitä kotimaastaan pois jos he ovat ystävällisiä toisilleen?
[/quote]
Kylläpä oli taas niin hyvin sanottu ettei Soinikaan olisi pystynyt parempaan heeh heh heh heh. Heh heh heh. Hehhehe hehe ehh hee. Hoohh hoh hoh hoh.
[/quote]Kerro vaan miksi somalaissa sodiataan jos he ovat ystävällisiä ihmisiä keskimäärin
[/quote]:O Onko vainoharhat päällä?
[/quote]Somaliassa on sodittu 35 vuotta. Eikö riitä jo?
[/quote]Vittuako sitä enää mulle jankutat. Missä olen ilmoittanut olevani eri mieltä?
[/quote]Mitä se kertoo somaleista?
[/quote]Oletko jotenkin yksinkertainen? Jankutat jotain itsestäänselvyyksiä.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 13:20"]
[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 13:03"][quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 12:59"]
[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 12:57"][quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 12:56"]
[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 12:55"][quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 12:50"]
[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 12:38"][quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 12:01"]
En minäkään ole kokenut maahanmuuttajista mitään ongelmaa, ja asutaan sentään Itä-Helsingissä. Ei tosin mamutalossa, sitten voisin olla asiasta eri mieltä.
Sen mitä noita aikuisia on nähnyt päiväkodissa ja koulussa, ovat olleet aina ystävällisiä. Lapsillakaan ei ole mitään näitä luokkakavereita vastaan, mutta ystävyyssuhteet koulussa tuntuvat muodostuvan aina samojen kulttuurien välille.
Oletteko huomanneet sitä, että palvelualan työntekijät ovat yhtä enemmän maahanmuuttajataustaisia? He kun osaavat olla ystävällisiä, suomalaiset pällinaamat eivät jaksa toisiaan.
[/quote]Osaavatko tosiaan? Miksi he sitten lähtivitä kotimaastaan pois jos he ovat ystävällisiä toisilleen?
[/quote]
Kylläpä oli taas niin hyvin sanottu ettei Soinikaan olisi pystynyt parempaan heeh heh heh heh. Heh heh heh. Hehhehe hehe ehh hee. Hoohh hoh hoh hoh.
[/quote]Kerro vaan miksi somalaissa sodiataan jos he ovat ystävällisiä ihmisiä keskimäärin
[/quote]:O Onko vainoharhat päällä?
[/quote]Somaliassa on sodittu 35 vuotta. Eikö riitä jo?
[/quote]Vittuako sitä enää mulle jankutat. Missä olen ilmoittanut olevani eri mieltä?
[/quote]Mitä se kertoo somaleista?
[/quote]Oletko jotenkin yksinkertainen? Jankutat jotain itsestäänselvyyksiä.
[/quote]En ole saanut vastausta.
Ihania ystävällisiä ovat rakastan
[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 12:59"]
[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 12:55"]
[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 12:50"]
[/quote]
[/quote]
Ap puhuikin somalinaisista. Ei kai siellä naiset sodi?
-ohis
[/quote]Entä silpomiset?