Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minne olisi järkevä muuttaa viettämään eläkepäiviä?

Vierailija
30.12.2020 |

Olen noin 40v työkyvyttömyyseläkeläinen. Kun saan velat maksettua osa-aikaista kakkaduunia tekemällä ja vähän säästöjä kasaan niin ajattelin lähteä Suomesta. En ole vielä päättänyt mihin lähtisin. Suomessa on se hyvä puoli että asiat pelaa ja elämä on melko turvallista (toistaiseksi) mut ei täällä muuten mulle mitään pakollista ole. Elämän laatu vois olla kuitenkin parempaa muualla. Jos menis jonnekki aurinkoisempaan maahan niin vois olla mieliala parempi kun ei tarvis täällä pimeässä synkistellä muiden katkerien sielujen kanssa.

Joku Unkari vois olla ok. Pimeä aika huomattavasti lyhyempi. Lähes kaikki halvempaa ja ei nyt mikään kehitysmaa kuitenkaan. Ei tarvis katella myöskään rauhan uskonnon edustajia eikä muita vastaavia rasittavuuksia. Jonkun vuokrakämpän löytäis varmaan melko kivuttomasti enkkua vääntämällä suuremmista kaupungeista. Toisaalta nämä itäeuroopan maat on tunnelmaltaan usein aika ankeita. No ainahan sitä voi jatkaa matkaa jos ei viihdy..

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvittelotko oikeasti, että Unkari huolisi jonkun persaukisen eläkeläisen vaivoikseen?

Vierailija
2/37 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hollantiin muutan keväällä. Soommoro!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Honduras

Vierailija
4/37 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvittelotko oikeasti, että Unkari huolisi jonkun persaukisen eläkeläisen vaivoikseen?

Mulla on tyydyttävä eläke. Sillä todennäköisesti pärjää paremmin Unkarissa kuin Suomessa.

Vierailija
5/37 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Honduras

Vois olla ihan mielenkiintonen paikka. En vain osaa espanjaa ja siellä on aika levotonta. Voishan sitä tietysti alkaa opiskelemaan. Ja kun ulkonäöltä selkeesti erottuu paikallisista niin se on myös hieman häiritsevää.

Vierailija
6/37 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku Etelä-Amerikan valtio vois olla hieno kohde. Suurin osa ihmisistä katolilaisia tai sitten jotain shamanismia harrastavia. Kulttuuri varsin erilaista pohjoismaalaisesta, mikä vois olla piristävää. Arkirutiinit ei välttämättä aina hoituis ehkä niin kivuttomasti.

Vierailija
7/37 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Portugalia olen miettinyt 

Vierailija
8/37 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tule sitten häntä koipien välissä hoidattamaan sydänleikkausesi tai muita sairauksia! Loiset ansaitsee loisen kohtalon. Pysy siellä mihin menet, tervemenoa!

Vierailija
9/37 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkäs olisi Kreeta? Hintataso alempi, sää parempi ja ihmiset kivoja.

Vierailija
10/37 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä loista on siinä jos on 40 vuotta maksanut veronsa ja kasvattanut lapsensa? Eläke on niin pieni että Suomessa joutuisi turvautumaan tukiin, Unkarissa ei. Eikö se olisi kaikille järkevää.

Eikä siellä koko vuotta tarvitse olla, sen verran ettei masennu marraskuusta.

Vierailija
11/37 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Portugalia olen miettinyt 

Ei se varmaan huono vaihtoehto ole kun nämä ökyrikkaatkin sen kelpuuttavat.

Vierailija
12/37 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thaimaa, eikö siellä ole terveydenhuoltokin ihan hyvä nykyään?

Vierailija
13/37 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä tule sitten häntä koipien välissä hoidattamaan sydänleikkausesi tai muita sairauksia! Loiset ansaitsee loisen kohtalon. Pysy siellä mihin menet, tervemenoa!

Olen tänne veroja maksanut kyllä ihan tarpeeksi. Ja töitäkin voisin osa-aikasesti yrittää tehdä jos työllistyminen ei olisi tässä maassa niin raadollisen vaikeaa. Olen tarpeeksi yrittäny nyt riittää..

Vierailija
14/37 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä loista on siinä jos on 40 vuotta maksanut veronsa ja kasvattanut lapsensa? Eläke on niin pieni että Suomessa joutuisi turvautumaan tukiin, Unkarissa ei. Eikö se olisi kaikille järkevää.

Eikä siellä koko vuotta tarvitse olla, sen verran ettei masennu marraskuusta.

Sekin on tosiaan vaihtoehto että olis vain osan vuodesta muualla. Pitäs vaan saada tavarat säilöön täällä Suomessa johonkin edullisesti.

Vierailija
15/37 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun haave on Australia mutta siellä saa olla vain turistiviisumin verran kerrallaan. Unelma olisi asua Suomessa huhti/touko-syys/lokakuu ja sitten loppuvuosi jossain lämpimässä. Mutta ei välttämättä joka vuosi samassa paikassa.

Vierailija
16/37 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tänne veroja maksanut kyllä ihan tarpeeksi. Ja töitäkin voisin osa-aikasesti yrittää tehdä jos työllistyminen ei olisi tässä maassa niin raadollisen vaikeaa. Olen tarpeeksi yrittäny nyt riittää..

https://areena.yle.fi/1-2843727

Ootkos muuten ehtinyt kiireiltäsi katsoa tuota, kohta katoaa!

Vierailija
17/37 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Thaimaa, eikö siellä ole terveydenhuoltokin ihan hyvä nykyään?

Thaimaassa on puolensa. Mut jotenkin viime kerran jälkeen kyllästyin siihen menoon. Turistialueiden ulkopuolella vois olla varmaan sopivia kohteita. Terveydenhuolto tuskin siellä olis ongelma ellei nyt mitään isompaa satu. Se laatupuoli tuskin hirveän kaukana on Suomen tasosta ja voi olla jopa että hoitoon pääsee nopeammin.

Vierailija
18/37 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thaimaahan muuttamisessa ongelmaksi vaan muodostuu viisumi asiat.

Eläkeläisviisumiinkin kun vaaditaan min. 50-vuoden ikä.

Vierailija
19/37 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun haave on Australia mutta siellä saa olla vain turistiviisumin verran kerrallaan. Unelma olisi asua Suomessa huhti/touko-syys/lokakuu ja sitten loppuvuosi jossain lämpimässä. Mutta ei välttämättä joka vuosi samassa paikassa.

Australia olis joo itellekkin kiinnostava kohde mut sellane mielikuva et siel palais sitä pelikassaa herkästi paljon enemmän.

Vierailija
20/37 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Thaimaahan muuttamisessa ongelmaksi vaan muodostuu viisumi asiat.

Eläkeläisviisumiinkin kun vaaditaan min. 50-vuoden ikä.

Jep siinä alkais se härdelli et joutuis matkustelee naapurimaihin tasaisin väliajoin ja mieluiten lentäen ni saa olla maassa pidempään (jos nyt muistan ne säännöt oikein).