Jos asunnossanne olisi konvehteja niin pystyisitkö olemaan syömättä niitä?
Meinaan että meillä niitä on aika lailla kun ei sitten ketään tullutkaan jouluksi niin on rasia poikineen. Lihottavia niin ei viitsisi syödä.
Kommentit (44)
Avaamaton säilyy kyllä. Mutta avatusta en pysty olemaan erossa. Mistä lie johtuu, mutta jos mulla on joku avattu herkku niin en osaa olla napsimatta.
Jos tuntuu että kroppa ja käsi hakeutuu aina rasian luokse, on parempi viedä se pikaisesti pois. Ei kannata jäädä kiusaukseen. Kahdesta tulee äkkiä kaksitoista ja siitä kaksikymmentä jne.
Kyllä minulla on vaikka millä mitalla konvehteja kaapissa. Ostin urjalan makeistukusta. Tajusin taannoin, että syön sokolaatia paljon vähemmän silloin, kun sitä on kotona reilusti. Jos se on kaupassa lymyilevä mystinen herkku, sitä tekee mieli jatkuvasti. Jos se on kotona käden ulottuvilla, ei tee mieli koko ajan syödä.
Tuskin. Olen vienyt alakerran varastoon lahjakonvehdit. Sieltä ei niin helposti tule niitä syötyä.
On niitä nytkin ja syön rasiasta yhden tai kaksi konvehtia päivässä. Siihen tarkoitukseenhan se rasia on ostettukin, miksi siitä ei saisi syödä? Eri asia olisi ehkä syödä koko rasiallinen tyhjäksi vartissa. Mutta kukin tyylillään.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minulla on vaikka millä mitalla konvehteja kaapissa. Ostin urjalan makeistukusta. Tajusin taannoin, että syön sokolaatia paljon vähemmän silloin, kun sitä on kotona reilusti. Jos se on kaupassa lymyilevä mystinen herkku, sitä tekee mieli jatkuvasti. Jos se on kotona käden ulottuvilla, ei tee mieli koko ajan syödä.
Täällä on päinvastoin, tuote pitää olla kaupassa, ettei sitä tee mieli tai syö.
Laatikko täynnä lahjaherkkuja. Ei niitä määräänsä enempää pysty päivässä syömään, muutama konvehti (tai muu makea pala) menee päivässä. Tammikuussa ei ainakaan tarvi herkkuja ostaa.
Aiempina jouluina ostanut niitä ihan itselleni ja syönyt useita laatikollisia. Tänä jouluna olen syönyt 2 konvehtia, yksi Fazer sininen ja sitten Pihlajanmarja sulkaa. Kotona on 4-5 sorttia, useampia kiloja siis yhteensä. En aioi syödä yhtään enempää.
En oo edes ostanut niitä kun tiesin että sinne jäis puoli paketillista "ällökonvehteja" syömättä. Ehkä kuitenkin ostan jonku rasian nyt alennuksesta. En oo mikään suklaan ystävä muutenkaan mutta tietyt yksittäiset konvehdit himottaa, vitsi kun niitä sais irttareina...
Viikkoa ennen joulua siivosin kaapeista kaikki vanhaksi menneet suklaat roskiin.
Pari päivää ennen joulua mies tuli kotiin työpaikan lahjan kanssa ja toi Fazerin herkkulaatikon missä oli n. 30 tuotetta joista n. 25 makeisia. Laitettiin kaikki makeiset eteenpäin lahjoiksi. Siinä oli muistaakseni 5 levyä suklaata, 5 konvehtirasiaa, vihreitä kuulia, hedelmäkarkkipusseja ja isoja pakkauksia Ranskan pastilleja, Lontoon rakeita, Amerikan pastilleja yms. Meillä ne olisi lentänyt roskiin jossain vaiheessa kun mies ei syö ikinä karkkia ja itse syön ehkä kerran kuukaudessa yhden pienen suklaapatukan, tykkään enemmän suolaisista herkuista.
Juuri tänään sain jouluaattona avatun Lindtin konvehtirasian syötyä loppuun. Vielä olisi After Eightejä jäljellä. Olen niitä ottanut joka päivä muutaman iltapäiväkahvin kanssa.
Tuli ostettua ihan liikaa suklaata jouluksi. Nyt sitä tulee syötyä joka päivä, vaikkei olisi niin väliksi. Yleensä syön makeisia vain viikonloppuisin. Kun saan nuo After Eightit loppuun, alkaa kyllä karkkilakko. Tässä iässä kaikki ylimääräinen kertyy vyötärölle. En raaski heittää hyviä suklaita menemään. Jos en olisi etätöissä, olisin jo roudannut osan työpaikalle.
Enpä pystyisi ja siksi niitä ei montaa tuntia koskaan olekaan.
Tänään kävin kaupassa etsimässä ale-konvehteja, mutta kaikki oli ilmeisesti jo mennyt :(
Vein avaamatta roskiin nuo lahjalootat, kun tiedän että muuten tungen niitä liikaa kerralla. Sitten vain on äklö olo ja vitutus turhista kaloreista.
Mun hamsterimiehellä niitä on 4 kassia. Ei tee pahemmin mieli. Tai no jokusen silloin tällöin napsin joku 3-5 suklaapalaa per päivä.
Vierailija kirjoitti:
On niitä nytkin ja syön rasiasta yhden tai kaksi konvehtia päivässä. Siihen tarkoitukseenhan se rasia on ostettukin, miksi siitä ei saisi syödä? Eri asia olisi ehkä syödä koko rasiallinen tyhjäksi vartissa. Mutta kukin tyylillään.
Enpä tiedä onko itsellä kyse mistään tyylistä :D Vaan kun yhden otan niin se hemmetin rasia kummittelee mielessä siihen asti kunnes se on tyhjä. Jouluksi ostin yhden 150g konvehtirasian ja sainkohan sen jopa kuusi tuntia kestämään.
Ei ole minua varten tuollaiset herkut.
Jos avaan sen rasian, niin silloin se menee kyllä alta aikayksikön. Mutta jos en avaa, niin pysyy kaapissa.
Ei pysty . Kaikki menee ääntä nopeammin .
Kolme suklaarasiaa avaamatta, ei konvehteja. Syön noin yhden namun päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helposti. Tuolla on kaksi vuotta ollut tarjolla pandan suklaakonvehteja eikä kukaan halua koskea niihin - edes minä. Kun päiväys menee umpeen - ehkä on jo mennyt, heitän ne biojätteeseen.
Pikku vinkki: anna tuotteet jollekin toiselle.
en halua laittaa vahinkoa kiertämään tai antamaan toiselle pahaa
Jos tänne juuri nyt ilmestyisi konvehteja, niin varmasti ottaisin muutaman. Kuinka monta, riippuu siitä ovatko kuinka hyviä.