Mistä johtuu hirveä kaipuu 60-luvulle?
Olen 1993 syntynyt ja kaipaan jatkuvasti kuuskyt luvulle vaikka en tietenkään ole elänyt silloin.
Kommentit (20)
Olet lukenut liikaa Danny-uutisia.
Sama tilanne. Olen -75 syntynyt. Ehkä olemme eläneet silloin ja syntyneet uudelleen...?
Minä olen lukenut liikaa historiallisia romaaneja ja kaipaan palavasti 1600-luvulle.
Minä olen lukenut historiasta enkä todellakaan kaipaa minnekään takaisin....
Kai mieli toimii vähän niin että se poimii pelkästään ne hyvät asiat sieltä vanhalta ajalta. Itse olen syntynyt 1996 ja haikailen milloin mihinkin, pois tästä someajasta
Mäkin kaipaan. Elin silloin villiä huoletonta nuoruutta käpy selän alla🥰
Voi älkää. Ajatelkaa hikisiä nailonpaitoja miehillä, pahanhajuisia hengityksiä, kun hammashoitoa ei kaikkialla ollut, leikkaamattomia ruskeita luomenmolleroita naamassa. Naisilla varpaat lysyssä kapeakärkisissä korkokengissä. Aina paleli, kun autot olivat kylmiä, eikä ollut kauniita ulkoiluvaatteita. Lapsilla paleli ranteita, kun ei ollut pitkävartisia kintaita jne.
Mulle kelpais kasari. Johtuu varmaan siitä, kun eli silloin lapsuuttaan ja kaikki oli vielä niin huoletonta...
Ei ollut kypäräpakkoa, valopakkoa valoisalla, vyöpakkoa.
-Kapanteri.- kirjoitti:
Autoilla sai ajaa niin lujaa kuin halusi, kesärenkailla vaikka joulukuussa, aivan tuhannen päissään, turvavöitä ei tietenkään ollut, turvakorista nähty untakaan, maantiet oli mutkaisia sorateitä, oli se mukavaa aikaa
Vierailija kirjoitti:
Sama tilanne. Olen -75 syntynyt. Ehkä olemme eläneet silloin ja syntyneet uudelleen...?
Ap, kerro mitä kaipaat 1960-luvun elämästä tai millaista kuvittelen se olleen?
Ap sä et voi kaivata jotain mitä et ole elänyt ja kokenut, toi on silkkaa haihattelua. Ei se elämä 60-luvulla ollut helpompaa. Suosittelen lopettamaan moisen todellisuuspakoilun.
Vierailija kirjoitti:
Ap, kerro mitä kaipaat 1960-luvun elämästä tai millaista kuvittelen se olleen?
Vierailija kirjoitti:
-Kapanteri.- kirjoitti:
Autoilla sai ajaa niin lujaa kuin halusi, kesärenkailla vaikka joulukuussa, aivan tuhannen päissään, turvavöitä ei tietenkään ollut, turvakorista nähty untakaan, maantiet oli mutkaisia sorateitä, oli se mukavaa aikaa
Daa daa daada daada, alla kiitää autostrada....
Oi sielut joutukaa jo ilta tullut on....
Kyllä minusta 1960-luvusta tulee ensimmäinen mieleen The Beatles:
Tietyssä mielessä 1960-luku tuntuu suhteellisen modernilta vuosikymmeneltä verrattuna siitä edeltäneeseen aikaan ja sinä aikana ehti tapahtua paljon muutoksia yhteiskunnassa ja etenkin populaarikulttuurissa.
Entinen elämä jne