Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Colonsteril- nyt mä luovutan

Vierailija
02.06.2014 |

kun 2,5 litraa on mennyt ja melkein 8 tuntia oon yrittänyt sitä litkiä. 1,5 litraa ois vielä jäljellä, mut kuuden tunnin kuluttua pitäis juoda vielä aamuksi varattu litra. Ois kiva vähän nukkuakin. Täytyy toivoa, että tuli juotua riittävästi, näin ensikertalaisena kun ei tiedä.

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi juot?

Vierailija
2/43 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet juonut tarpeeksi, kun ulos tulee vain kirkasta tai haaleankeltaista nestettä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekoita,vaikka mehuun. Se on kannattavaa, jos olet kuvattavaksi menossa. Huomaat, kun uloste on muuttunut ja silloin on juotu tarpeeksi.

Suolta voidaan kuvauksen aikana huuhtoa, mutta sekään ei auta, jos suolessa on liikaa ulostetta.

Tsemppiä!

Vierailija
4/43 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun olisi pitänyt ohjeen mukaan juoda viisi litraa illalla ja litra aamulla. Join illalla neljä litraa ja puoli litraa aamulla ja paksusuolentähystys onnistui ihan hyvin.

Vierailija
5/43 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähystykseen menossa. Takana pitkään jatkuneet vatsavaivat ja ripuli, jonka vuoksi toivon että vähempikin määrä riittäisi. Ulos tulee enää keltaista nestettä, joten ehkä luovuttaminen on jo perusteltua. Oksettaa vain ja ylävatsassa juilii ikävästi.

Vierailija
6/43 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 00:36"]

Tähystykseen menossa. Takana pitkään jatkuneet vatsavaivat ja ripuli, jonka vuoksi toivon että vähempikin määrä riittäisi. Ulos tulee enää keltaista nestettä, joten ehkä luovuttaminen on jo perusteltua. Oksettaa vain ja ylävatsassa juilii ikävästi.

[/quote]

-ap

Vierailija
7/43 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Colonsterilistä annetaan ohje, että ala juoda joskus viiden maissa, niin ehdit vielä nukkuakin. Mä aloitan jo puolilta päivin ja juon kylmänä lasillisen kerrallaan samalta seisomalta. Päälle heti hörppy vahvaa makeaa mehua tai imeskelypastilli. Heti, kun vaan kykenee, niin toinen lasillinen. Kolmisen litraa illalla ja puoli litraa tai litra aamulla, se riittää!

Minulla vuosia ollut cu, haavainen paksusuolentulehdus, jossa tyypillinen oire veriripuli ja vatsakrampit. Taudin löytymisen ja lääkkeiden jälkeen ei mitään em oireita ollut. Sigmoidoskopiassa tai kolonoskopiassa käytävä 1-2 v välein, ja litkun juonti siinä se pahin homma!!! Yök, että saiskin sen kunnialla aina juotua!

Vierailija
8/43 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juo väliin laimentamatonta mehutiivistettä, niin on helpompi juoda.

Nimimerkillä molemmista päistä tähystetty

Vierailija
9/43 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 00:55"]

Colonsterilistä annetaan ohje, että ala juoda joskus viiden maissa, niin ehdit vielä nukkuakin. Mä aloitan jo puolilta päivin ja juon kylmänä lasillisen kerrallaan samalta seisomalta. Päälle heti hörppy vahvaa makeaa mehua tai imeskelypastilli. Heti, kun vaan kykenee, niin toinen lasillinen. Kolmisen litraa illalla ja puoli litraa tai litra aamulla, se riittää!

Minulla vuosia ollut cu, haavainen paksusuolentulehdus, jossa tyypillinen oire veriripuli ja vatsakrampit. Taudin löytymisen ja lääkkeiden jälkeen ei mitään em oireita ollut. Sigmoidoskopiassa tai kolonoskopiassa käytävä 1-2 v välein, ja litkun juonti siinä se pahin homma!!! Yök, että saiskin sen kunnialla aina juotua!

[/quote]

Nyt jo kokemuksesta viisastuneena ois pitänyt aloittaa litkun juonti paljon aiemmin. Pahoinvointia ollut viikkotolkulla jo valmiiksi, joten suurien määrien juominen on tuskaa ilman kurjaa makuakin. Maha toimii edelleen, joten nukkumisesta ei näemmä tule mitään :(

ap

Vierailija
10/43 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä. Jos ulos tulee enää nestettä, aamulla tuskin tarvitsee juoda koko litraa. Muista sitten tähystyksen jälkeen syödä kevyesti, jos et ole varma mitä vatsasi kestää.

Vierailija
11/43 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Phosphoral on helpompi tyhjennyslitku, sitä juodaan vain lasillinen. Sen päälle sitten vaan vettä, mehua, limsaa tms eikä niitäkään mitään älyttömiä määriä.

Vierailija
12/43 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 00:36"]

[/quote]

Ainakin minulla riitti kun aamulla tuli Jaffan väristä tuotosta ulos.

Minä sekoitin Colonsterilin Spriteen. Hanuri oli Colonsterilistä koetuksella ja vaihdoin paperilla pyyhkimisen vesipesuun ja hellävaraiseen pyyhekuivaukseen.

Vierailija
13/43 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi juomista helpottava juttu on juoda juoma jääkaappikylmänä.

Tsemppiä tähystykseen!

Vierailija
14/43 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 06:10"]Phosphoral on helpompi tyhjennyslitku, sitä juodaan vain lasillinen. Sen päälle sitten vaan vettä, mehua, limsaa tms eikä niitäkään mitään älyttömiä määriä.

[/quote]

Komppaan tätä. Sairaalassa asti yrittivät väkisin sairaaseen elimistöön pumpara Colonsteriliä. Totesivat ettei tule ikinä onnistumaan. Nyt jo vuosia tyhjentänyt Phosporalilla ja ei ongelmaa. 2kpl n. 3/4dl pulloa. Väliaikajuomisiksi kannattaa valita sellaisia mehuja ym. mitä ei ole tarkoitus nauttia ihan heti uudelleen. Voi tulla ikäviä takaumia asiayhteyteen ;) Tsemppiä koitokseen! Ja muista että tähystykseen sinulla on oikeus saada kunnollinen kivunlievitys. Asiasta toki kannattaa puhua jo etukäteen.

Vierailija
15/43 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi näemmä pitänyt kysellä vinkkejä jo etukäteen, kun täällä hyviä sellaisia annetaan. Kuvittelin vain, että kyllähän sitä pakolla saa litkut alas vedettyä. Paitsi ettei saakaan. Jääkaappikylmä aiheuttaa kamalan tärinähorkan, ilmeisesti äkillisen painonlaskun takia ruumiinlämpö meinaa laskea? Mehu auttaa hieman ja sprite olisi varmasti iso apu, mutta sitä ei juuri nyt ole. 1/2 litraa mennyt nyt aamusta, ja tuotos on sellaista, että joutuu ilmeisesti vielä lisää juomaan. Esilääkitys on luvattu, oletan sen sisältävän kivunlievitystä.

ap

Vierailija
16/43 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä oleta lääkäreiden kanssa yhtään mitään! Kysele!!

Kylmä tulee kun elimistö on aika kovilla siinä hommassa. Ensi kerralla oletkin sitten jo viisaampi tässä, eka kerta on pahin. Eli vaatetta valmiiksi, lukemista vessaan ja aloitat ajoissa.

Ja tosiaan syö varovasti tähystyksen jälkeen.

Minulla on crohnin tauti, ei ole ollut pahemmin ongelmia diagnoosin jälkeen. Ei lääkitystä, suoli pysyy kunnossa vhh -ruokavaliolla.

Tsemppistä :)

Vierailija
17/43 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen horkkaan auttaa suolainen vichyvesi. Voit myös sekoittaa vedestä, rypälesokerista ja suolasta ns oksennustautijuoman. Ohje löytyy varmaan Googlesta. Itse löysin sen ohjeen vanhanaikaisesta lastenhoito-oppaasta ja se kelpasi lapsille paremmin kuin Osmosal.

Vierailija
18/43 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää tyhjentää juuri tuolla aineella? On muitakin aineita ja niitä pitää juoda vähemmän.

Itse aloittanut iltapäivällä kahden aikoihin niin on ehtinyt juoda riittävästi. Kymmenen minuutin välein lasillinen kerta rykäisyllä.

Ensi kerralla en suostu Colonsteriliä juomaan jos on sama millä tyhjentää.

Vierailija
19/43 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse join sen pillillä. Maku ei haitannut yhtään!

Vierailija
20/43 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys nro 8:lle,

Itsekin olen vuosia sairastanut CU:ta (diagnosoitiin 2007), lääkityksellä pysynyt suhtkoht oireettomana, mitä nyt välillä tulee ripulijaksoja. Diagnoosin jälkeen mut on tähystetty ainoastaan 2 kertaa, viimeksi 2011. Kuulemma nykyisten hoitomääräysten mukaan tähystetään muistaakseni 5 vuoden välein... Miten ihmeessä sä pääset tähyyn kerran vuodessa tai joka toinenkin vuosi?!?! Mäkin haluaisin olla noin tiheässä kontrollissa!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yksi