Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alakoululainen tahtotyttö, huonosti kasvatettu vai "luonnevikainen"?

Vierailija
29.12.2020 |

Tässä koko syksy selvitelty 2 alakoululaisen tytön välejä ja on käynyt ilmi, että tuo toinen "tahtotyttö" on jo pari vuotta pomottanut ja jopa alistanut toista kiltimpää. Ihan hurjia juttuja tullut ilmi ja todellakaan tyttöni ei saa edes olla tämän toisen kanssa enää kaverina tekemisissä, koska se ei ole turvallista. Kun oma tyttöni alkoi pitää puoliaan, pisti tahtotyttö välit kokonaan poikki ja teki tytöstäni syyllisen välirikkoon. Kaikenlaista mustamaalausta ja somekiusaamista ollut koko syksyn, tahtotyttö masinoinut kiusaamiseen muita tyttöjä, jolloin itse säilyy näennäisesti viattomana. Tuntuu, että ei voi olla enää terveen lapsen toimintaa tämä tällainen, kostonhimoisuus ja pitkävihaisuus. Tahtotytön vanhemmista ei ole mitään apua tässä, ovat täysin oman lapsensa vedätettävissä. Onneksi opettaja tuntuu ymmärtävän ja tietävän asioiden oikean tolan, mutta opettajankin resurssit ja taidot ovat rajalliset, jossa tässä ollaan todellisen käytöshäiriöisen kanssa tekemisissä. Miten saada nuo vanhemmat avaamaan silmänsä, suora puhekaan oman lapsensa tekemisistä ei näytä heihin tehoavan (esim. että oma lapsensa on väkivaltainen, ilkeä, ei tottele aikuisia..)

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Somekiusaamista? Missä somessa 2-luokkalaiset on? Eikö noissa someissa oo ikärajat?

Vierailija
22/62 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se sitten okei, että koulussa tunnilla ei tarvitse ryhmätöissä puhua yhdelle ryhmän jäsenelle, jos ei huvita? Ei koripallossa ottaa koppia vaan antaa pallon pudota lattiaan ja vastajoukkueen saada se? Pistää kädet korville, kun koulukaveri vastaa opettajalle? En nyt sanoisi lastani narsistiseksi, jos hänestä tällainen käytös ei ole kivaa ja hän kokee tilanteen inhottavaksi. Ja minä äitinä koen sen vielä vahvemmin. Opettajaa en syytä ollenkaan, hän tekee todella kaikkensa ja enemmänkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli lapsena naapurustossa suurisilmäinen lapside_moni. Hän rikkoi kiltin kohteensa lelut ja kouluiässä manipuloi kaverinsa ja vähän tuntemattomammatkin kiusaamaan ja piinaamaan näille kavereille tuntematonta lasta ja tämän perhettä. Siis oikeasti koko perhettä. Kaikki tämä niin, että tyttö ei koskaan ollut tekijänä itse. Vanhemmat eivät luonnollisestikaan uskoneet lapsosestaan mitään pahaa, ja vika oli kiusatussa eikä mitään suoraa näyttöä tytön osuudesta ollut. Meno jatkui monta vuotta. Taustalla perheessä oli ainakin talousongelmia. En tiedä, minkälainen aikuinen hänestä on kasvanut. Lapsi hänellä on.

Vierailija
24/62 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapside_moni on kyllä hyvä. Samoin tuo Pekka Töpähännän Monni-vertaus. Sen kirjan tyttö toi muuten tytölleni kerran synttärilahjaksi, toki äitinsä hankkimana. Olen itse vihannut Pekkä Töpähäntä-kirjoja lapsesta saakka juurikin tuon raastavan epäoikeudenmukaisuuden vuoksi. En lukenut lapselleni iltasaduksi vaan piilotin kaapin perimmäiseen nurkkaan.

Vierailija
25/62 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeasti: jos tämä ei ole provo, niin aikuinen, joka kutsuu alakoululaista lasta luonnevikaiseksi ja narsistiseksi, voisi mennä peilin eteen ja katsoa mitä siellä näkyy.

Vierailija
26/62 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kerran välit tämän luonnehäiriöisen kanssa on jo poikki, niin mikä on ongelma? Aivan turhaan yrität saada tuon tytön vanhempia puolellesi omaa lastaan vastaan. Eikö olisi paras iloita siitä että lapsesi on päässyt eroon kuormittavasta kaverisuhteesta?

Ovat samassa koulussa ja yhteisillä tunneilla tämä toinen tyttö ei ole luokkakaveriaan (tyttöäni) huomaavinaankaan.  Ei esimerkiksi pallopelissä ota koppia. Todellakin olen tyytyväinen, että kaverisuhde on ohi, mutta kyllä tyttöäni vaivaa se, että hän on yhdelle koulukaverille pelkkää ilmaa ja kyllä tässä vielä pelkoa on ilmassa, mitä se seuraavaksi keksii. Kun tosiaan on käyttänyt muita lapsia kiusaamisen välikappaleina, pannut heitä kiusaamaan lastani, somekiusannut laittamalla valhejuoruja liikkeelle ym.

Siis kopitellaanko siellä koulussa sun tytöllä ja tää toinen ei ota koppia?

Nyt opettajaan yhteys, tuollainen pienemmän viskominen ilmaan ja maahanpudotus on väkivaltaa! Älä puhu kiusaamisesta, jos lapsella kopitellaan!

Vierailija
27/62 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapside_moni on kyllä hyvä. Samoin tuo Pekka Töpähännän Monni-vertaus. Sen kirjan tyttö toi muuten tytölleni kerran synttärilahjaksi, toki äitinsä hankkimana. Olen itse vihannut Pekkä Töpähäntä-kirjoja lapsesta saakka juurikin tuon raastavan epäoikeudenmukaisuuden vuoksi. En lukenut lapselleni iltasaduksi vaan piilotin kaapin perimmäiseen nurkkaan.

Onko lapsesi jotenkin ”special”, jos hän on koulussa muttei osaa lukea itse Pekka Töpöhäntää? Vai oletko sinä niin kontrollinhaluinen että kätket hänen lahjansakin?

Vierailija
28/62 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se sitten okei, että koulussa tunnilla ei tarvitse ryhmätöissä puhua yhdelle ryhmän jäsenelle, jos ei huvita? Ei koripallossa ottaa koppia vaan antaa pallon pudota lattiaan ja vastajoukkueen saada se? Pistää kädet korville, kun koulukaveri vastaa opettajalle? En nyt sanoisi lastani narsistiseksi, jos hänestä tällainen käytös ei ole kivaa ja hän kokee tilanteen inhottavaksi. Ja minä äitinä koen sen vielä vahvemmin. Opettajaa en syytä ollenkaan, hän tekee todella kaikkensa ja enemmänkin.

No ei kyllä siltä kuulosta jos kerran laittaa sinun lapsesi ja tämän riiviön samaan ryhmään. 

Lisäksi jos joukkuepelissä perseilee niin muu joukkue kyllä hyvin äkkiä panee tuollaiset ruotuun. Samoin tuollaiset käsien korvillepistämiset yms. on niin lapsellisen typeriä juttuja, että jopa alakoululaiset kyllä ymmärtävät, kuka siinä tilanteessa se nolo on. Tuntuu että sinä itse nyt vain haet jonkinlaista kostorangaistusta tälle tytölle. Parasta olisi, että annat asian olla ja iloitset siitä, etteivät lapsenne enää ole tekemisissä. Älkää te vanhemmatkaan olko.

Vierailija
29/62 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outoa, että otit koko lahjaa vastaan. Sinun olisi pitänyt heti paketin avaamisen jälkeen hyppiä kirjan päällä ja huutaa tuolle riivatulle lapselle, että tällaista järkyttävää tekstiä ei tähän kotiin tuoda.

Vierailija
30/62 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään! Olen itse yhä 40 vuotiaana silloin tällöin joutunut sukulaiseni, tahtotytön vanhempien kanssa tekemisiin kun yhä etsiivät vikaa minusta. Siis vaikka tapahtumista kohta 30 vuotta, mutta aina kun tahtotytön elämässä jotain sattuu, minä olen jotenkin tahtotytön mielestä syyllinen ja vanhempansa edelleen hyökkäävät kimppuuni. En ole ollut edes tekemisissä nuoruuden jälkeen.. Eli luulen että välimatka on ainoa joka voi auttaa, mutta sitäkin pitää olla yli 100 km.

Vierailija
31/62 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä ihmettä nää vastaukset? Entisenä koulukiusattuna mun on todella kurja lukee tosta mitä aloittajan tytär on joutunut kokemaan.

Vierailija
32/62 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siitä huonosti käyttäytyvästä lapsesta voi tehdä lasun jotta hän pääsee avun piiriin. Mikset vaan suoraan kirjoittanut että manipulointikykyinen kiusaaja?

Mitähän apua arvelet sieltä tähän asiaan tulevan?

Paljonkin. Lastensuojelulla on resursseja joita voi käyttää kun lapsi on lasun asiakas. Psykologikäyntejä, testejä jne. Ja lasu herättäisi tän tytön vanhemmat toimimaan lapsensa parhaaksi.

Vierailija
33/62 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaikille häiriintyneille ihmistyypeille yritetään nykyään keksiä tuollaisia lievitteleviä nimityksiä? Tahtotyttö = narsistisen persoonallisuushäiriön riivaama ihmisperse.

Vierailija
34/62 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitenkään! Olen itse yhä 40 vuotiaana silloin tällöin joutunut sukulaiseni, tahtotytön vanhempien kanssa tekemisiin kun yhä etsiivät vikaa minusta. Siis vaikka tapahtumista kohta 30 vuotta, mutta aina kun tahtotytön elämässä jotain sattuu, minä olen jotenkin tahtotytön mielestä syyllinen ja vanhempansa edelleen hyökkäävät kimppuuni. En ole ollut edes tekemisissä nuoruuden jälkeen.. Eli luulen että välimatka on ainoa joka voi auttaa, mutta sitäkin pitää olla yli 100 km.

Ei se ole tahtotyttö, vaan kiusaaja. Mikä tässä nyt ei mene perille???

Vierailija
35/62 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytöt saa tahtoa!

Siksi en pidä tuosta termistäsi ja tavastasi käyttää sitä.

Itse kiusaamiseen en nyt ota kantaa enempää, kuin että suoraa puhetta tarvitaan ja se voi olla hankalaa ja toivottavasti selviää, todella surullista sitä on katsoa vierestä kun lapsi suree.

Vierailija
36/62 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootko ihan pimeä?

Kasvatatko lapsesi ihan pumpulissa?

Töpöhäntähän on hyvä satu opettamaan lapselle ns. oikeaa ja väärää käytöstä. Maailmassa on oikeasti paljon p*skiaisia, narsisteja... Ei lasta voi ikuisesti suojata, ja lapsella on hyvä olla valmiuksia puoliensa pitämiseen.

Vierailija
37/62 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä ihmettä nää vastaukset? Entisenä koulukiusattuna mun on todella kurja lukee tosta mitä aloittajan tytär on joutunut kokemaan.

Minäkin olen entinen koulukiusattu, ja varsinkin tuo Pekka Töpöhännän lahjoittaminen saa suorastaan kyyneleet mun silmiini. Naurattaa niin kovasti mamma kätkemässä kirjaa.

Vierailija
38/62 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kaikille häiriintyneille ihmistyypeille yritetään nykyään keksiä tuollaisia lievitteleviä nimityksiä? Tahtotyttö = narsistisen persoonallisuushäiriön riivaama ihmisperse.

Lapsilta ei diagnosoida persoonallisuushäiriöitä. Tiesitkö muuten, että näitä diagnooseja heittelevät ovat yleensä itse persoonallisuushäiriöisiä?

Vierailija
39/62 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä sama kaava kuulostaa tutulta, valitettavan yleistä... uhri kärsii loppuelämän

Vierailija
40/62 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota nyt hyvänen aika sentään tokaluokkalaiselta somepalvelut pois käytöstä! Niissä on ikärajat, jotka suinkaan ei ole 8v.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kahdeksan