Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

miksi opettajia ei lomauteta

Vierailija
31.05.2014 |

Kesä-heinäkuuksi kun kerta oppilaitokset ovat suljettuina??

Lomansa voivat pitää syys-joulu-talvi-ja pääsiäislomina milloin koulutyössä vapaata.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laki kieltää.

Vierailija
2/17 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai on oppilaitokset suljettuna. Miksi ihmeessä minulla opettajalla on huomenna työpäivä ja töitä riittää juhannukseen asti. Oppilaita ei ole paikalla kuin satunnaisesti, mutta töitä riittää. Heinäkuussa on 4 vko lomaa, muuten olen kesällä töissä kuten työkaverinikin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olisihan se pikkuisen epäreilua, jos kunnan työntekijöistä lomautettaisiin vain yksi ammattikunta.

Vierailija
4/17 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksei toimistovirkailijoita lomauteta viikonlopuiksi kun toimistot ovat kiinni? Säästyisi 2/7 palkkamenoista.

Vierailija
5/17 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2014 klo 23:01"]

Ai on oppilaitokset suljettuna. Miksi ihmeessä minulla opettajalla on huomenna työpäivä ja töitä riittää juhannukseen asti. Oppilaita ei ole paikalla kuin satunnaisesti, mutta töitä riittää. Heinäkuussa on 4 vko lomaa, muuten olen kesällä töissä kuten työkaverinikin.

[/quote]

Onneksi pääsin tänään lomalle. Luokka siistitty niin että siivoojat pääsevät tekemään suursiivouksen. Takaisin töihin 11.8. Millainen koulu vaatii opettajat paikalle kesäkuussa?

Vierailija
6/17 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avustajat kyllä lomautetaan tai tehdään vain määräaikainen työsopimus tasan kouluvuoden ajaksi, eli kesät ovat työttömiä

Vierailija
7/17 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2014 klo 23:08"]

[/quote]

Onneksi pääsin tänään lomalle. Luokka siistitty niin että siivoojat pääsevät tekemään suursiivouksen. Takaisin töihin 11.8. Millainen koulu vaatii opettajat paikalle kesäkuussa?

[/quote]

Tuo on ihan yleistä, että opettajat työskentelee myös kesäkuussa ja aloittavat elokuun alusta. Ei siis mikään poikkeus, muuta kuin teillä porvoolaisiall opettajilla.

Vierailija
8/17 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi suomessa on ammattiyhdistysliikkeet. Ne pitävät huolta työtätekevästä väestöstä ja ajavat heidän etujaan. Ilman niitä työntekijät olisivat heittopusseja eivätkä palkat olisi läheskään sitä mitä ovat. Niitä saamme kiittää paljosta ja niiden puoleen tulee kumartaa.

Vierailija
9/17 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei kaikkia työntekijöitä lomauteta kesäloman ajaksi?

Vierailija
10/17 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne yhtäkään opettajaa, joka tekisi kesällä töitä. Rehtorit tekee, mutta ei opettajat. Asun koululla eikä täällä liikennettä kesällä näe. Opettajat lähtevät lomalle, kun koulu loppuu, ja tulevat töihin, kun koulu alkaa. Joskus harvoin on veso-päivä päivää ennen koulun alkua.

Vierailija
11/17 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2014 klo 23:12"]

[/quote]

[/quote]

Tuo on ihan yleistä, että opettajat työskentelee myös kesäkuussa ja aloittavat elokuun alusta. Ei siis mikään poikkeus, muuta kuin teillä porvoolaisiall opettajilla.

[/quote]
Oikeasti? Alalla 15 vuotta, ikinä en ole kesälomalla koulussa käynyt. Mitä siellä loman aikana tehdään, kun ei ole oppilaitakaan paikalla? Olen yläasteella töissä. Vakavissani kysyn.

Vierailija
12/17 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Suurin osa keskiasteen oppilaitoksista päästää opettajat töihin kesällä.

Vierailija
13/17 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2014 klo 23:15"]

En tunne yhtäkään opettajaa, joka tekisi kesällä töitä. Rehtorit tekee, mutta ei opettajat. Asun koululla eikä täällä liikennettä kesällä näe. Opettajat lähtevät lomalle, kun koulu loppuu, ja tulevat töihin, kun koulu alkaa. Joskus harvoin on veso-päivä päivää ennen koulun alkua.

[/quote]
Veso päivää ennen oppilaiden tuloa on työehtosopimuksessa. Vain jos kunta säästää ja lomauttaa, sitä ei pidetä. Muuten pakko.

Vierailija
14/17 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2014 klo 23:17"]

[/quote]

[/quote]

Suurin osa keskiasteen oppilaitoksista päästää opettajat töihin kesällä.

[/quote]
Päästää? Onko se pääsemistä istua tyhjässä koulutalossa kesällä?

Vierailija
15/17 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2014 klo 23:18"]

[quote author="Vierailija" time="31.05.2014 klo 23:15"]

[/quote]
Veso päivää ennen oppilaiden tuloa on työehtosopimuksessa. Vain jos kunta säästää ja lomauttaa, sitä ei pidetä. Muuten pakko.

[/quote]

Vai niin. Tässä koulussa se ei todellakaan ole aina ennen koulun alkua.

Vierailija
16/17 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2014 klo 23:06"]No miksei toimistovirkailijoita lomauteta viikonlopuiksi kun toimistot ovat kiinni? Säästyisi 2/7 palkkamenoista.

[/quote] harvalla toimistotyöntekijällä on vkl:t palkallisia vapaapäiviä

Vierailija
17/17 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajia ei lomauteta kesä-heinäkuussa, koska siitä ei olisi työnantajalle mitään hyötyä. Opettajien - siis pääsääntöisesti - palkka muodostuu kouluvuoden aikana tehdystä työstä vahvistetun tuntikertymän mukaisesti.

Kesäkauden palkka on siis palkaa siitä työstä, jota on tehty lukuvuoden aikana. Asia on tietty hieman monimutkaisempi lomapalkkojen ja muiden lisien takia, mutta tämä on pääsääntö.

Ja vielä kerran ihan rautalangasta: opettaja saa tavallaan vuosipalkkaa, joka on summaltaan yhdeksän kuukauden palkka jaettuna kahdellatoista kuukaudella. Ja tietty kenenkään palkasta ei voi jälkikäteen poistaa senttiäkään.