Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko käynyt Ressun lukion?

Vierailija
31.05.2014 |

Oliko paineita, kun kaikki olivat hyviä?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, romahdin täysin siellä:(

Vierailija
2/13 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Miksi ihmeessä olisi? Ei kai siinä ole mitään ahdistavaa, että lähiympäristön ihmiset ovat pääosin todella kivoja, fiksuja, ystävällisiä ja päämäärätietoisiakin. <3 Go Ressu go!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen ja lapseni hakee sinne tänä kesänä. 

Ihana koulu, ei paineita!

Vierailija
4/13 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt. Ihan normikoulu oli minun aikanani.

Vierailija
5/13 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä hittoa. Sehän oli vaan innostavaa että muitakin kiinnosti opiskelu ja uuden oppiminen siellä. Motivoi hyvin itseäkin, eikä tarvinnut hävetä tai joutua kiusatuksi siksi että koulu oikeasti kiinnosti.

Vierailija
6/13 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näissä eliittilukioissa paineet on kovat ja vain tietynlaiset ihmiset hyväksytään. Esim. palikkamatikan valinneet, pelkät pakolliset kurssit luonnontieteistä lukevat ovat alempaa kastia ja saavat kyllästymiseen asti kuulla hämmästelyjä siitä "eikö tulevaisuutesi kiinnosta sinua yhtään?!?"

Vierailija
7/13 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Ressu Redfordilla lukio?

Vierailija
8/13 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt, ja ei ollut paineita. En muiden koulumenestys kiinnostanut minua yhtään. Jos on kova vertaamaan itseään muihin, niin sitten niitä paineita kyllä helposti tulee, kun ei olekaan enää automaattisesti paras kaikissa aineissa.

Vierailija
9/13 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2014 klo 20:47"]No mitä hittoa. Sehän oli vaan innostavaa että muitakin kiinnosti opiskelu ja uuden oppiminen siellä. Motivoi hyvin itseäkin, eikä tarvinnut hävetä tai joutua kiusatuksi siksi että koulu oikeasti kiinnosti.

[/quote]

Saanko kysyä, mille alalle päädyit itse koulun jälkeen? :)

Vierailija
10/13 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, oli hyvä kokemus ettei ollut kaikessa paras ja piti ylittää itsensä. Nautin lukioajasta, kun sai olla motivoituneiden seurassa, mutta sosiaalisesti aika köyhää aikaa, kun aina oli niin paljon läksyjä.

Vierailija
11/13 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin, ja ihan normimeininki siellä varmaan on muutoin, mutta niitä älläneroja on vaan enemmän kuin tavallisemmissa lukioissa. Jotkut kilpaili keskenään numeroilla, mutta vaan osa. Siellä oli hippejä ja wannabe-kokoomuslaisia, päämäärätietoisia ja myös kevyemmin elämäänsä suhtautuvia tyyppejä.

Itse päädyin opettajaksi, monet ikätovereista lääkäreiksi, juristeiksi, valtsikkaan, kauppikseen, yrittäjiksi... Myös näyttelijäksi, tansdijansi ja muusikoiksi. :)

Vierailija
12/13 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, vaan Kallion.

Vierailija
13/13 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen käynyt. Ihan hauska paikka oli v.1989. Ainoa mikä jäi harmittamaan, että minulta odotettiin kuutta ällää, mutta kirjoitin vain yhden. Oli KAUHEA pettymys vanhemmilleni ja yllätys luokkakavereille. itse vain nautin, kun kaikki taivasteli epäonnistumistani. Olen työskennellyt päiväkodeissa ja prostituoituna (nuorempana).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kolme