Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Untuvatakki josta ei irtoa untuvaa?

Vierailija
28.12.2020 |

Ostin North Face -nimisen ihanan, pitkän untuvatakin pari vuotta sitten. Harmikseni se päästää saumoista jatkuvasti pientä untuvaa niin, että auton penkki ja kaikki tummat vaatteet ovat ihan untuvassa eli sotkuisen näköisiä takin käyttämisen jälkeen. Joudun ostamaan uuden takin, koska en kestä tätä "sulkasatoa".

Onko untuvatakkeja, joista EI irtoa untuvaa? Joutsen? Olen valmis maksamaan paljonkin jos saan hyvän takin josta ei irtoa untuvaa. Saa mielellään myös linkittää kauppoja jos ootte törmänneet, nyt on hyvät aletkin menossa :) Haussa siis pitkä takki pituus n. 110 cm.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap jatkaa... haussa siis tämän tyylinen, mutta 1200 € on vähän turhan suolainen hinta. En ole valmis maksamaan merkistä, mutta laadusta kyllä.

https://www.stockmann.com/canada-goose-mystique-parka--untuvatakki/1096…

Vierailija
2/21 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rukan untuvatakki on ollut hyvä. Siitä ei irtoa höyheniä ja se palautui pesun jälkeen entiselleen. Hinta oli 350 euroa. Paras takki, joka minulla on ikinä ollut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

50-vuotisen testikokemuksen perusteella sanoisin, että ainoastaan Canada Goose on tehty niin hyvin ja tiiviiksi ettei untuvaa tursu saumoista. On kyllä ollut hintansa arvoinen takki.

Vierailija
4/21 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joutsen. Mulla on yli 15 vuotta vanha pohjepituinen takki, pesty kerran vuodessa aina ei ollenkaan. Yhtään höyhentä en ole nähnyt. Nyky laadusta ei kokemusta.

Vierailija
5/21 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hummelin untuvatakit on hyviä.

Vierailija
6/21 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla Joutsenen untuvatakki ja on kyllä todella hyvälaatuinen, ei tursu untuvaa tai repsota mistään. Suosittelen!

Vierailija
7/21 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moncler

Vierailija
8/21 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joutsenen on ollut tosi hyvä. Käytössä jo pitkälti toistakymmentä vuotta. Vetoketju menee alas asti. Kuulemma sitä olisi hyvä avata alhaalta vähän, ettei veny. Vetoketju venyi siis ja tämän vuoksi vaihdoin uuden vetoketjun ja sain taas ikää lisää takkiin, joka ei päästä untuvia ulos eikä kangas ole kärsinyt yhtään. Takkia on pidetty paljon!

Vierailija
9/21 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän Monclerin ja Michael Korsin untsikoita, kummastakaan ei puske untuvaa ulos.

Vierailija
10/21 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös Joutsen. Kirpparilta ostettu. Pesen koneessa ja kuivaan rummussa 2-3 kertaa vuodessa. Ei näy untuvia.

Vierailija
11/21 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on pari Joutsenen untuvatakkia ja untuvat pysyvät siellä, missä pitääkin. Juuri vein Stockalle heiltä ostamani noin 200 euron untsikan, josta untuvat puskivat saumoista ulos (sain rahat takaisin).

Vierailija
12/21 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joutsen

Vierailija
13/21 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääni Joutsenelle täältäkin. Mulla on kaksi Joutsenen takkia, toinen 15 vuotta vanha ja toisen ostin viime talvena. Ei ole kummastakaan pursuillut mitään. Ja se vanhempi takkikin on todella hyvässä kunnossa vielä, väri vain haalistunut vähän.

Vierailija
14/21 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joutsen. 15 vuotta vanha, 5 vuotta vanha ja kuulauden käytössä olleet, eikä yhdestäkään lentele untuvia.

Vierailija
15/21 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joutsen ja Uniqlo ovat olleet ehdottomasti parhaat untuvatakit. Molempia merkkejä on itsellä ollut

Itsellä useita. Uniqlo myös edullinen!

Vierailija
16/21 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Haglöfsin ja Helly Hansenin untsikat, kummastakaan ei ole irronnut untuvaa.

Vierailija
17/21 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kertokaa vielä kokemuksia marimekon untuvatakista? on hyvän näköinen kyllä, hinnakas, sen väärti?

Vierailija
18/21 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
19/21 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joutsenen takit on hyvälaatuisia. Lisäksi ne ovat eettisesti tuotettuja, toisin kuin esim. CG. tai Moncler, jotka käyttävät turkista. 

Patagonian takeista olen myös kuullut hyvää. Patagonia on myös aika eettinen merkki. 

https://www.ethicalconsumer.org/company-profile/patagonia-works 

Vierailija
20/21 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hummelin untuvatakit on hyviä.

Mun takki on täytetty hummerilla ja ei taatusti irtoa untuvaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kaksi