Sinkki epäpuhtaan ihon hoidossa
Onko joku kokeillut sinkkitabletteja epäpuhtaan ihon hoidossa?
Itselläni on sekaiho, jonka t-alue rasvoittuu ja on epäpuhdas. Finnejä ei enää näin yli kolmikymppisenä onneksi tule, mutta t-alueen iho tuntuu pukkaavan talia (joka ilta pesun jälkeen saa rapsutella pois kuivan oloisia kökkäreitä).
Olisiko sinkkitableteista apua tähän vaivaan? Entäpä onko joku kokeillut sinkkivoidetta naamion tapaan t-alueella? Tai olisiko suosituksia tehokkaasta syväpuhdistavasta naamiosta (mielellään luonnonkosmetiikan)?
Paljon kysymyksiä, kiitos, jos saan vastauksia :)
Kommentit (4)
Olen syönyt sinkkiä viime syksystä, mutta minulla se ei vaikuta ihoon mitenkään. Minulla on siis rasvoittuva iho, johon tulee finnejä.
Muuten sinkki kyllä tuntuu parantaneen vastustuskykyä.
Minulla rasvaista ihoa on hillinneet vain e-pillerit, eikä nekään aivan kokonaan, ainoastaan hillinneet.
Liian pieni annos ei auta. Mulla on sellainen, jossa on lisäksi piitä, sinkkiä siinä on 30mg eli enemmän kuin yleensä. Silti otan niitä 2 päivässä. Ihmiset pelkäävät turhaan yliannoksia. Lääkärit määräävät sinkkiä säärihaavapotilaille esim. 200 mg päivässä taienemmän.
Sinkkivoiteesta ei ole kokemuksia, mutta sinkkipasta saattaa iholla lisätä näppyjä, se on niin paksua. Pieniä finniarpia vaalentaa hyvin.
Olen syönyt nyt n. kuukauden sinkkilisää joka päivä, ja iho on mennyt suorastaan huonompaan kuntoon. Ensiksi ajattelin, että iho puskee epäpuhtauksia pois, mutta nyt useamman viikon jälkeen alkaa mietityttää, että liekö sinkistä sittenkään apua minulle. Mikään paha akne minulla ei ole missään vaiheessa ollut, mutta leuan ja suun alue ovat välillä melko karun näköisiä finnien vuoksi, ja nenä on myös täynnä mustapäitä.