Sisko kuormittaa vanhempiamme kakaroillaan
En tykkää, kun siskoni kuormittaa ikääntyviä ja sairastelevia vanhempiamme kakaroillaan jatkuvasti. Koko huusholli on lasten vierailujen jälkeen ihan kaaoksessa, ja äiti tuntee riittämättömyyttä, kun ei jaksa siivota entiseen malliin. Vanhempamme ovat vain liian kilttejä sanoakseen, että mitäs jos hoitaisit omat lapsesi ja tulisitte tänne vieraiksi eikä täysihoitoon, kun se elämä on "niin rankkaa".
Ottaa tosissaan päähän vanhempieni puolesta mutta tuntuu, etten voi oikein tehdä mitään asialle.
Muilla samanlaisia kokemuksia?
Kommentit (6)
Miksi nämä ihmiset sitten lisääntyy? On kohtuutonta että yli 70v vahtivat kersoja monta krt viikossa ja vielä lonkkaleikkaukseen menossa. Ei jestas,mitä näiden isien ja äitien päässä liikkuu? Oma napa ilmeisesti.
Se on vaikeaa toisten puolesta tehdä asioita, ellei itse osaa sanoa EI.
Pitää osata sanoa EI. Itse en ole kuormittanut ketään lapsellani. Itse hoidin. Enkä olisi luottanut äitiin koska ikää alkoi olla jo.
Mitä hittoa!!! Ap, SINÄ voit puhua siskollesi järkeä. Vanhempasi eivät sitä uskalla, koska pelkäävät, miten siskosi saattaisi reagoida. Suojele sinä heitä ja kerro asiallisesti siskollesi tuo sama mitä aloituksessasi sanot. Siis asiallisesti!
Mutta sitten sinun on oltava todella varma siitä, että vanhempanne kokevat vierailut rasituksena. Eikä kyse ole sinun väärästä tulkinnasta...
Meillä isän naisystävän lapsi vaimoineen kuormittaa isäni ja hänen naisystävänsä. Kaksi villiä poikaa 5krt vkossa hoidossa, jotka myllää koko asunnon nurin. Vanhemmat tuo lapset koko ajan hoitoon, koska ovat itse väsyneitä heidän tappeluihiin, sotkuihin ja leikkihin. Jos vanhemmat itsekin ovat aivan loppu, niin miten he kuvittelee, että kaksi iäkkäämpää lonkkaleikkausjonossa olevaa jaksaa? Isän naisystävä on minulle sanonutkin, että hän ei jaksaisi hoitaa enää, mutta ei voi sanoa mitään. Viime kesänä isäni ja hänen naisensa ei saanut edes asuntoautoilla rauhassa, kun pojat kiikutettiin heille hoitoon 300km matkan päähän asuntoautolle, koska vanhemmat tarvitsivat kuulemma omaa aikaa
Meillä sama tilanne on jatkunut jo kauan,olen aiemminkin kirjoittanut tästä. Siskolla tuli 30-v kriisi ja elämättömän nuoruuden kaipuu,meni siis teininä tavatun tyypin kanssa naimisiin ja suoraan äidin helmoista miehen työ. Nyt on sitten leikkinyt marttyyriä kun kuulemma ei ole koskaan päässyt minnekään,siis opiskelemaan,matkustelemaan,asumaan yksin yms. Sisko riekkuu baareissa ja miehet vaihtuu ja äitimme huoltaa lapsia ja on tosi väsynyt tilanteeseen. Sisko pelaa vallankäyttöleikkejä exänsä suhteen: eli lapset kiikutetaan ennemmin 70+ äidillimme kuin exälle ja exä saa vain ja ainoastaan sen ajan tavata lapsia mitä on sovittu. Exä on kunnollinen ja hyvä isä. Olen aika kova sanaisesti siskolle tästä tilanteesta puhunut,mutta ei auta. Tästä syystä välimme ovat poikki. Minä kuulemma hankaloitan hänen elämäänsä kun hänellä on niin rankkaa. Nyt tein sen liikkeen,että varasin 2 vkon Madeiran matkan spa-hotellista ja vien äidin sinne. Sisko saa nyt tulla toimeen ilman äitiä. Voi olla että saan haukkuma puhelun aiheesta: kuinka hankaloitan hänen elämäänsä. Syyskuussa on töistä lomautusta,vien silloinkin äidin kahdeksi viikoksi italiaan. Sisko saa pärjätä ihan omin avuin. Itsekeskeisyydellä ei ole mitään rajaa. Äitimme on liian kiltti ja mahdollistaa käytöksellään tuon tilanteen. Mutta onneksi hän nyt lähtee matkalle vaikka sisko varmaan syyllistää hänet siitä.