Onko 2 Marimekon käsipyyhettä riittävä lahja rippilapselle?
Miehen serkku pääsee ripiltä kesällä. Taloudellinen tilanteemme on aika heikko, joten mietin, onko 2 Marimekon käsipyyhettä (50 x 100) riittävä lahja, jos paketoin ne kauniisti? Edellisistä rippijuhlista on vuosia, joten en tiedä mikä käytäntö on nykyisin. Voisin venyttää budjettia max 20 eurolla, mutta mitä kivaa sillä saisi tytölle?
Kommentit (37)
Ne marimekon käsipyyhkeethän on arvokkaita. Minusta se on riittävä lahja.
Kuulostaa hyvältä lahjalta tytölle. :) Poika ei varmaan osaisi arvostaa, mutta tytöt tuossa iässä hyvinkin jo miettii tulevaa opiskeluasuntoon muuttoa jne.
Ripille pääsyä on kiva juhlia, mutta ei sen lahjan tarte olla niin kallis, kuin koulunsa päättävällä. Mielestäni rippikoulu ei ole samanmoinen itse ponnisteltu saavutus. Eli muistaminen on tärkeintä. :)
Mun mielestä se olis aika kuiva lahja. Varsinkin, kun Marimekko ei ole mitenkään nuorten suosiossa tällä hetkellä.
Jokainen antaa kuitenkin sen mitä pysyy ja minkä katsoo kivaksi lahjaksi lahjan saajalle.
No ei taida rippikouluikäinen vielä innostua Marimekon pyyhkeistä. Ylioppilaslahjaksi ehkä. Jos et keksi muuta niin lahjakortti vaatekauppaan varmaan kelpaa.
Mitä ihmettä 15-vuotias tekee käsipyyhkeillä?
Muuttaa ehkä 5 vuoden päästä kotoa pois. Sitä ennen pyyhkeet ovat joko koko perheen käytössä tai sitten ne lojuvat 5 vuotta kaapissa turhaan.
Ei aloiteta turhan tavaran keräystä jo alaikäisenä, jooko?
[quote author="Vierailija" time="30.05.2014 klo 22:13"]Mitä ihmettä 15-vuotias tekee käsipyyhkeillä?
Muuttaa ehkä 5 vuoden päästä kotoa pois. Sitä ennen pyyhkeet ovat joko koko perheen käytössä tai sitten ne lojuvat 5 vuotta kaapissa turhaan.
[/quote]
Minä muutin 16v. pois kotoa, lähdin opiskelemaan. Ei kaikki pyöri vanhempiensa helmassa +20vuotiaaksi. Eli hyvä lahja!
ylioppilaalle ok, ei rippilahjaksi!
[quote author="Vierailija" time="30.05.2014 klo 22:19"]
[quote author="Vierailija" time="30.05.2014 klo 22:13"]Mitä ihmettä 15-vuotias tekee käsipyyhkeillä?
[/quote]
Minä muutin 16v. pois kotoa, lähdin opiskelemaan. Ei kaikki pyöri vanhempiensa helmassa +20vuotiaaksi. Eli hyvä lahja!
[/quote]
Ei kaikki muuta kotoa pois 16-kesäisenä, joten voi olla huonokin lahja.
Mitenkäs olis joku kaunis maljakko? Itse oon saanut juomalaseja ja lasikannun.
osta mielemmin joku halpis hopeakoru. Tai vaikka pieni lahjakortti johonkin liikkeeseen.
[quote author="Vierailija" time="30.05.2014 klo 22:19"]
[/quote]
[/quote]
Suurin osa kuitenkin menee siihen lähilukioon tai naapurikaupungin amikseen. Ap varmaankin osaa arvella mitä tuo lahjottava tyttö on tekemässä.
Marimekon pyyhkeissä ei todellakaan ole itsessään mitään vikaa, mutta osuuko esim. värivalinta yksiin lahjan saajan mieltymysten kanssa? Itseäni ainakin tympäisisi saada keltavihreitä pyyhkeitä, kun oikeasti sisustuksessa on lähinnä punaista.
Itse olisin mieluummin saanut rippilahjaksi pyyhkeitä kuin koruja (varsinkin korvakorut olivat pettymys reiättömälle nuorelle :/). Pyyhkeet voi sentään laittaa varastoon ja ottaa sitten käyttöön, kun on muuttamassa pois. Marimekon pyyhkeet ovat vielä muutaman vuoden kuluttua ihan tyylikkäitä... samaa ei voi sanoa halpiskoruista.
Itse tykkäsin just kaikesta käyttökamasta. Korut jäi kokonaan käyttämättä.
[quote author="Vierailija" time="30.05.2014 klo 21:54"]
Miehen serkku pääsee ripiltä kesällä. Taloudellinen tilanteemme on aika heikko, joten mietin, onko 2 Marimekon käsipyyhettä (50 x 100) riittävä lahja, jos paketoin ne kauniisti? Edellisistä rippijuhlista on vuosia, joten en tiedä mikä käytäntö on nykyisin. Voisin venyttää budjettia max 20 eurolla, mutta mitä kivaa sillä saisi tytölle?
[/quote]on mutta eikuulemma yo lahjaksi
Voi että, nyt en osaa päättää... En usko tytön lähtevän vielä kotoa, joten pyyhkeet tulisivat käyttöön vasta kirjoitusten tai valmistumisen jälkeen. En jotenkin ajatellut asiaa sen kummemmin, kun näin pyyhkeet, ajattelin tyttöä ja ostin pois. Itse sain 15 vuotta sitten suurimmaksi osaksi tavaralahjoja tulevaan kotiin ja tykkäsin niistä koruja enemmän. Mutta tosiaan voi olla, että tämä nuori ei ajattele niin... No, pitää ajatella vielä asiaa. Voinhan koittaa keksiä jotain muuta vielä. Mitään turhaa sälää en halua hankkia.
Ap
[quote author="Vierailija" time="30.05.2014 klo 22:54"]
Voi että, nyt en osaa päättää... En usko tytön lähtevän vielä kotoa, joten pyyhkeet tulisivat käyttöön vasta kirjoitusten tai valmistumisen jälkeen. En jotenkin ajatellut asiaa sen kummemmin, kun näin pyyhkeet, ajattelin tyttöä ja ostin pois. Itse sain 15 vuotta sitten suurimmaksi osaksi tavaralahjoja tulevaan kotiin ja tykkäsin niistä koruja enemmän. Mutta tosiaan voi olla, että tämä nuori ei ajattele niin... No, pitää ajatella vielä asiaa. Voinhan koittaa keksiä jotain muuta vielä. Mitään turhaa sälää en halua hankkia.
Ap
[/quote]
Sinuna veisin ne pyyhkeet. Olethan ne lämmöllä hänelle hankkinut. Ei kannata täältä av-palstalta neuvoa kysyä. Go with your instincts! Varmasti useimmat tytöt ovat mielissään tavaroista omaan kämppään.
Ihan hyvä lahja tuo on. Sain muuten itse ala-asteikäisenä pyyhkeen lahjaksi ja se oli sen ikäisenä pettymys. Nyt parikymmentä vuotta myöhemmin minulla on edelleen tuo pyyhe (säilynyt lukuisista pesuista huolimatta kuin uutena) ja se on lempipyyhkeeni. :)