Miksi miehillä ei ole pokkaa sanoa suoraan?
Tapasin kivan miehen, jonka kanssa tuntui synkkaavan tosi hyvin. Meillä oli hauskaa, yhteisiä kiinnostuksen kohteita löytyi ja mies sanoi (ilman kysymistä) haluavansa tavata uudestaan. Harvoin tuntuu klikkaavan niin hyvin kenenkään kanssa ja ihastuin hieman. Vaihdettiin sitten numeroita ja jäin odottamaan yhteydenottoa. Miehestä ei tietenkään kuulunut enää mitään. Tekstasin ja kysyin nähtäisiinkö joku päivä (koska siitä oli ollut puhetta) ja mies vastasi, ettei tiedä mitä tekee seuraavat päivät. Alkoi sitten hälytyskellot vähän soimaan. Soittaessani miehelle pari päivää myöhemmin, ei tämä tietenkään edes vastannut puheluuni.
Kummallakin on takana pitkä hiljattain loppunut parisuhde. Olen erosta jo päässyt yli, koska se oli yhteinen päätös ja mies kertoi saman pätevän häneenkin. Sanoin vielä, että kyllä rehellisesti voi sanoa, jollei enää haluakaan olla jossain vaiheessa ja se on ihan ok. Aikuisia ihmisiähän tässä kummatkin ollaan. Mutta ei. Kun nuorempana olin sinkkumarkkinoilla muistan, että monesti vain tylysti lopetettiin puheluihin ja viesteihin vastaaminen. Näköjään tapoja ei ole opittu vielä vanhempanakaan.
Miksi miehillä ei ole pokkaa sanoa suoraan, ettei kiinnostakaan? Paljon pahemmin semmoinen puhelinhiljaisuus loukkaa, kun tuntee, ettei ole edes sen arvoinen, että toinen kertoisi. Entä miksi pitää sanoa, että haluaa tavata uudestaan, jos ei oikeasti haluakaan? Minä itse ja monet ystäväni sen sijaan olemme kertoneet miehille, jos emme halua enää tavata. Kyllä me naiset ollaan rohkeita...
Kommentit (13)
Ne ei sano suoraan, koska silloin jää ns. takaportti auki palata asiaan myöhemmin kun siltä tuntuu. Nyt kun tyyppi ei vastaa sulle niin se vehtaa jonkun toisen muijan kanssa.
ei jaksa nostattaa kierrosta enempää. useilla naisilla on tapana
palata sanomisiin myöhemmin sitten.
kohteliaita karhunpalveluksia tämmöset kuitenkin.
Niin, mies ei ole joko eronnut tai sitten ei ole ollenkaan valmis uuteen suhteeseen.
Oma mielikuvani on se, että nimenomaan naiset jättävät asian roikkumaan. Joko eivät osaa päättää mitä mieltä ovat, tai sitten jos ei kiinnosta, eivät sano sitä suoraan.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 17:00"]
Oma mielikuvani on se, että nimenomaan naiset jättävät asian roikkumaan. Joko eivät osaa päättää mitä mieltä ovat, tai sitten jos ei kiinnosta, eivät sano sitä suoraan.
[/quote]
Joo, tosi yleinen miesten valituksen aihe on naiset jotka antavat vaan asioiden olla.
Eiku...
[quote author="Vierailija" time="30.05.2014 klo 20:47"]
Miksi miehillä ei ole pokkaa sanoa suoraan, ettei kiinnostakaan? Paljon pahemmin semmoinen puhelinhiljaisuus loukkaa, kun tuntee, ettei ole edes sen arvoinen, että toinen kertoisi. Entä miksi pitää sanoa, että haluaa tavata uudestaan, jos ei oikeasti haluakaan? Minä itse ja monet ystäväni sen sijaan olemme kertoneet miehille, jos emme halua enää tavata. Kyllä me naiset ollaan rohkeita...
[/quote]
Näin miehenä kommentoisin että kyllä näitä suoraan puhumisen -välttelijöitä löytyy yhtä lailla naisistakin. Olen yrittänyt tutustua/tapaillut naisia viime vuosina - ihan asiallisin sanakääntein ja muutenkin. Enemmän kuin usein on ollut vastauksena täyttä hiljaisuutta ja/tai asioiden sanallista välttelyä.
En minä rikki mene jos minulle sanotaan suoraan että en ole se kiinnostava tyyppi jota halutaan tavata. Päinvastoin, nostan hattua rehellisyydelle. Mutta kun tätäkään ei voida sanoa vaan jätetään toinen roikkumaan ns. löysään hirteen. No, asiastahan pääsee aina irti lopettamalla itsekin kaiken yhteydenpidon, mutta ei se kyllä miltään aikuiselta ratkaisulta tunnu.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 17:06"]
annoitko jo pimppaa?
[/quote]
Sillä ei lopputuloksen kannalta ole mitään merkitystä. Annat tai et ekoilla treffeillä niin silti miehistä ei myöhemmin enää kuulu pihaustakaan. Paitsi kenties jonain aamuyönä yrittää vielä humalapäissään päästä pukille.
Vastaan naisena miksi en sano kasvokkain suoraan miehille. Syy on kovin yksinkertainen. Jos on tuntenut miehen vain hetken ei voi tietää miten hän reagoi enkä aio ottaa turpaan turhan päiten. Ilmoitan kyllä että en halua enää tavata, mutta näille satunnaistreffattaville en koskaan kasvokkain. Miehillä on myös tapana alkaa haukkua todella rumasti. Siitäkin pääsee helpommin, kun sulkee puhelimen.
Tuo mies kyllä käyttäytyi lapsellisesti, kun ei uskalla vastata ja sanoa että ei kiitos. Tai laittaa vaikka tekstaria. Tuossa tapauksessa sekin riittäisi, kun on tavattu vasta kerran.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 17:14"]
[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 17:06"]
annoitko jo pimppaa?
[/quote]
Sillä ei lopputuloksen kannalta ole mitään merkitystä. Annat tai et ekoilla treffeillä niin silti miehistä ei myöhemmin enää kuulu pihaustakaan. Paitsi kenties jonain aamuyönä yrittää vielä humalapäissään päästä pukille.
[/quote]
Toi on niin totta! Eikö se ois molemmille helpompaa, että mies sanois vaan reilusti olevansa sen panon perässä eikä esittäis jotain ihme näytelmää parisuhdetta kaipaavasta miehestä??
[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 17:00"]
[/quote]Ihan samanlaiset kokemukset mullakin on. Mistähän alapeukut tuli?
Ehkä vaan tän palstan naiset ei kestä totuutta siitä, ettei asia riipu sukupuolesta vaan luonteesta ja meitä ihmisiä on niin moneen lähtöön.
Onko sulla pokkaa? Sanon suoraan. Sun pitäs seurustella P.Nygårdin kanssa. Ehkä miehesi on villi ja vitun vapaa.