En kehtaa sanoa että oikeasti toivoisin huomiointia
Olemme olleet pitkään jo naimisissa. Lapsiakin useampi. Miehen perheessä ei ole tapana antaa lahjoja, joten hänkään ei ole niitä antanut. Olen ajatellut että olisin itsekäs ämmä jos vaatisin itselleni jotain, eihän sellainen ole oikeasti tärkeää vaan tunteet ja se miten tätä arkea elämme on tärkeää. Kuitenkin sisimmässäni olen pahoillani ettei mieheni ole huomioinut minua esim. synnytysten jälkeen edes kukalla saati millään muullakaan. Syntymäpäivät, hääpäivät yms. sivuutetaan ihan sujuvasti. Onnitellaan synttäripäivänä jos muistetaan tai sitten pari päivää myöhässä.Koska toisaalta en haluaisikaan että meidän yhteisiä rahoja käytettäisiin johonkin joutavaan niin en odottaisikaan mitään koruja tai kalliita juttuja. Mutta jos jotenkin huomioisi. Äitienpäivän tai synttäreiden jälkeen jotkut hehkuttaa mitä saivat kullaltaan lahjaksi. Silloin tunnen aina piston että voi kun minäkin joskus saisin jotain.
Kai kyse on siitä ettei mies muutenkaan, sanallisestikaan osoita rakkauttaan mulle niin tuntuu etten ole tärkeä. Ja siksi toivoisin että saisin vaikka kukkia tai jonkun pienen lahjan. No nyt kysytte miten minä olen huomioinut miestäni. No. Olen yrittänyt juhlistaa sitten näitä päiviä leipomalla vaikka jotain että olisi vähän juhlan tuntua. Olen kai aika vanhanaikainen, haluaisin että mies ostaisi minulle hääpäivänä jotain mutta en ole kyllä tainnut itsekään ostaa miehelle kukkia hääpäivänämme. Pitäisikö? Mites teillä muilla, onko jotain ideoita?
Kommentit (6)
Mäkin kannatan ihan suoraan sanomista. Miehet yleensä kuitenkin tykkää huomioida naisiaanm jos ne vaan kokee, että sitä arvostetaan ja sitä niiltä halutaan.
Minä inhoan turhaa tavaraa, ja meillä ostetaan vähän lahjoja aikuisten kesken. Olen silti vääntänyt miehelle rautalangasta, että lapsille opetetaan, että toisten ilahduttaminen kuuluu asiaan ja on kivaa. Eli jollain pienellä aina muistetaan. Usein lasten tekemät kortit ja jotain herkkua, tms. Aika usein saan sänkyyn esim vähän suklaata ja naistenlehden vaikka synttärinä. Ja ylpeät lapset tuo korttinsa. Mies piti kouluttaa tähän... Itseni takia en olisi ehkä viitsinyt, mutta ajattelen miniöitäni, ja haluan, että pojat tietää mitä kuuluu normaaleihin tapoihin (mun miehelle ei sitä kotona opetettu)
Tarina oli kuin minä olisin sen kirjoittanut, sanasta sanaan. Olen miehelle asiasta sanonut muutaman kerran, mutta antanut asian olla kun hänelle ei ole mitään lamppua näyttänyt pään päälle syttyvän. Niinpä ostan itse lahjani ja kukkani. Lapsille olen opettanut toisen ihmisen huomioimisen taidon ja tärkeyden, sillä en halua tämän jatkuvan enää eteenpäin. Olen hyvin kyllästynyt suhteeseemme muutenkin, samoin varmasti myös mies. Olen kuitenkin hyvin optimistinen elämää kohtaan.
Mies ei ole meedio. Jos et sano mitään niin hän todennäköisesti ajattelee, että olet tyytyväinen vallitsevaan tilanteeseen.
Sanot vaikka, että nyt on tässä menty jo niin monta vuotta ja nyt kun on vihdoin rahatilanne parempi, niin nyt on aika alkaa huomioimaan vaikka kukkapuskalla. Ja juhlistamaan yhdessä vietettyä aikaa.
Annat almanakan käteen johon olet valmiiksi rengastanut hääpäivän, syntymäpäivän ja äitienpäivän. Joulunkin ehkä? Sanot että kuuta taivaalta ei tarvii, mutta koska sinä olet miehellesi tärkeä ja naiset tarttee vähän ihanaa hömppää, niin rengastettuina päivinä kukkapuska, kirja tai dvd-elokuva, ulos syömään vaikka vaan pizzalle tai kampaamolahjakortti on ihan paikallaan.
Kaiken tämän sanot lempeä hymy kasvoillasi. Varmistat, että mies kuuntelee ja sitten voit vaikka hmm hmm hmm makkarin puolella niin menee viesti kivalla tavalla perille.
Pari viikkoa ennen merkkipäivää voit sitten sanoa huoletta hymy huulillasi, että olethan mussukka tsekannut almanakan :)
Ilolla, lempeydellä ja huumorilla. Jos ei ole tapana ollut, niin mies ei osaa lukea ajatuksiasi.
Naiset tarttee (miesten mielestä) merkityksetöntä hömppää!
Puhu asiasta miehen kanssa. Ei se voi tietää mitä sä toivot ja haluat, jos et puhu siitä. Sitten kun olet monta kertaa puhunut, ja mitään ei tapahdu, sitten saa alkaa ärsyttämään. Ja muista, että sun pitää myös toimia - jos haluaisit mieheltä hääpäivänä lahjan, sun pitää myös hankkia hänelle jne.