Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haluan koiran, mies on allerginen

Vierailija
30.05.2014 |

Hitto että ärsyttää. Mies on allerginen siitepölylle, kissalle, koiralle ym. On käynyt siinä prick- testissä ja saanut siinä "positiiviset" tulokset em. asioista. Kysyin kuinka pahat tulokset oli, ei muista. Pyysin, että kävisi siinä verikokeesta tehtävässä testissä. On kuulemma käynyt joskus, ei mene enää uudestaan.

Vanhempieni koirasta ei saa oireita, on ollut sen kanssa pennusta lähtien tekemisissä. On käyty monen kasvattajan luona tutustumassa koiriin, ei ole saanu oireita.

Haluaisi, että otetaan pentu meille "kokeeksi" muutamaksi päiväksi ja katotaan mitä tapahtuu. Eikait kukaan kasvattaja anna pentua lainaan...olen kysellyt jos saisi jostain aikuisen koiran meille hoitoon, mutta ei ole lykästänyt.

Miten käy jos ostaa kasvattajalta pennun ja viikon päästä huomaa, että siitä tulee allergiaa...voiko koiran palauttaa kasvattajalle vai pitääkö sille hommata sitten itse uusi koti? Kuulostaa niin ärsyttävältä edes kysyä tätä, pennullekin kauhea stressi kierrellä eri koteja. Mutta onko joku ollut tällaisessa tilanteessa?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.05.2014 klo 17:26"]

Hitto että ärsyttää. Mies on allerginen siitepölylle, kissalle, koiralle ym. On käynyt siinä prick- testissä ja saanut siinä "positiiviset" tulokset em. asioista. Kysyin kuinka pahat tulokset oli, ei muista. Pyysin, että kävisi siinä verikokeesta tehtävässä testissä. On kuulemma käynyt joskus, ei mene enää uudestaan.

Vanhempieni koirasta ei saa oireita, on ollut sen kanssa pennusta lähtien tekemisissä. On käyty monen kasvattajan luona tutustumassa koiriin, ei ole saanu oireita.

Haluaisi, että otetaan pentu meille "kokeeksi" muutamaksi päiväksi ja katotaan mitä tapahtuu. Eikait kukaan kasvattaja anna pentua lainaan...olen kysellyt jos saisi jostain aikuisen koiran meille hoitoon, mutta ei ole lykästänyt.

Miten käy jos ostaa kasvattajalta pennun ja viikon päästä huomaa, että siitä tulee allergiaa...voiko koiran palauttaa kasvattajalle vai pitääkö sille hommata sitten itse uusi koti? Kuulostaa niin ärsyttävältä edes kysyä tätä, pennullekin kauhea stressi kierrellä eri koteja. Mutta onko joku ollut tällaisessa tilanteessa?

[/quote]

Kyllä koirasta on enemmän iloa kuin miehestä.Pistä se mies pellolle ja ota koira.

Vierailija
2/15 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan tehdä niin, että otetaan kasvattajalta pentu ja palautetaan se viikon jälkeen allergian takia. Sen sijaan, että kasvattaja antaisi teille pennun kokeeseenne, pentu voitaisiin suoraan myydä pysyvään kotiin. Kasvattajat ei hyvällä silmällä katso näitä allergisia ja "allergisia" joilta palautuu pentuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinä en viittis kokeilla. Pidemmän ajan altistus kyllä todennäköisesti aiheuttaa oireita ja se ei ole sullekaan mukavaa viedä sitä koiraa takaisin. Viikossa kuitenkin ehtii jo vähän kiintyä siihen koiraan. Varmaan periaatteessa joku kasvattaja vois koiran koeajalle antaakin, siis sovittais että koiran saa palauttaa viikon kuluttua jos se aiheuttaa oireita. Mutta jos testit näyttää allergian niin melko varmasti se sun miehes saa niitä oireita ja koira on pakko palauttaa. Olen itse allerginen ja kestän lyhyen ajan koiran kanssa. Mutta viikossa mulla olis kyllä jo hirveä nuha ja silmät kutisis ja vuotais. Ja voihan olla että miehes oireet tuliskin vasta kuukauden tai parin jälkeen ja sitten se vasta suuri suru oliskin antaa koira pois. Enkä muutenkaan lähtis terveydellä leikkimään. Tosin voishan miehes käydä siedätyshoidossa ja ottaisitte vasta sen jälkeen koiran? Voi kyllä olla ettei mies siitä hoidosta innostu, vaatiihan se aika pitkä ajan ja panostuksen. Mutta aina voi kysyä.

Vierailija
4/15 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyl se nyt kuule niin on, että laitat tollasen ärsyttävän allergiapesäkkeen pellolle ja otat koiran tilalle. Koira ei petä, on uskollinen, ei dokaa, ei polta, ei istu koneella pelaamas pleikkaa kaiken päivää, lähtee mielellään sun kaa joka päivä lenkille ja mikä parasta, ei syö jääkaapista sun lasten vanukkaita.

Mulla oli yks superallerginen mies ja meni hermot siihen punanenään.

Vierailija
5/15 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläinpölyallergia on arvaamaton juttu. Itse pahasti allergisena en suosittele ottamaan tuollaista riskiä. Ja allergian arvaamattomuudesta: esimerkkinä voin kertoa, että olen siskoni koiralle todella pahasti allerginen, kun taas mieheni veljen kissa ei aina edes aiheuta oireita. Joskus oireita tulee, joskus ei. Allergia ei ole yksiselitteinen juttu eikä sitä voi kääntää pois päältä.

Vierailija
6/15 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tai koira. Itsellenikään ei tule herkästi oireet, mutta muutama yö koirakodissa on jo tuskaa ilman lääkkeitä. En ikinä suostuisi edes kokeilemaan.

Vierailija
7/15 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen allerginen kaikille eläimille, paitsi omille. Alkuun olin niillekin, kahden viikon yhteiselon jälkeen ei oirettakaan.

Vierailija
8/15 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi vaatia miestäsi sietämään koiraa, ja mahdollisia alergiaoireita.Itse en ainakaan kotiini halua mitään, mikä vois saada mut kärsimään jatkuvista oireista.

Ja tuo kokeiluhomma, sehän riippuu ihan kasvattajasta, ottaako koiran takaisin vai ei. Ja jos ottaa, niin ei ole mitään velvolisuutta palauttaa rahoja, kun palautus on täysi teistä johtuva. Enpä kyllä usko, että yksikään (kunnon) kasvattaja teille koiraa myisikään, jos tuon kerrotte.

Vierailija
9/15 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika, ansaitset koiran!

Vierailija
10/15 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli olet päättänyt ottaa koiran vaikka mies ei selvästi (allergiasyyn lisäksi) halua koiraa.

AP kuulostat kyllä vähän ehkä itsekkäältä nyt.

Miehesikin tulee siinä tapauksessa saada jotain mistä sinä et tykkää mutta joudut päivästä toiseen sietämään, vaikka Harrikka..tai mikä ärsyttää eniten..

Vierailija
11/15 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai ymmärrät, että tuollaisista allergiakokeiluista voi olla miehelle seurauksena esim. astma? Oireita ei välttämättä tuli vuosiin, mutta kertaheitolla voi allergian paheneminen tehdä elämästä aika hankalaa.

Eläinsiedätyshoito on vielä kokeiluasteella eikä sitä Suomessa tehdä, varsinkaan sen vuoksi, että ihminen voisi ottaa lemmikin. 

Vierailija
12/15 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä, miehen voi aina vaihtaa jos sellasen jostain syystä haluaa. Koira rakastaa aina, mies vain silloin kun haluaa pillua.

Vierailija
13/15 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.05.2014 klo 19:05"]

Kai ymmärrät, että tuollaisista allergiakokeiluista voi olla miehelle seurauksena esim. astma? Oireita ei välttämättä tuli vuosiin, mutta kertaheitolla voi allergian paheneminen tehdä elämästä aika hankalaa.

Eläinsiedätyshoito on vielä kokeiluasteella eikä sitä Suomessa tehdä, varsinkaan sen vuoksi, että ihminen voisi ottaa lemmikin. 

[/quote]

Komppi tälle.Ap on itsekäs,jos miehen terveyden kustannuksella haluaa lemmikin,eikä ole oikein koiraa kohtaan,että se saa kodin,josta sitten joutuukin lähtemään.Allergiat tosin voivat parantua ajan kanssa,itselläni todettiin yläasteikäisenä allergia suunnilleen kaikille karvaisille eläimille,se kuitenkin lieveni iän myötä,nyt on kaksi kissaa eikä ole oireita.En kuitenkaan olisi lähtenyt hankkimaan lemmikeitä silloin kuin allergiaa oli,eläin ei ole mikään esine jolla on palautusoikeus jos ei sovikaan itselle.Ap,hanki vaikka robottikoira tai lemmikkikivi,oikeasti huono idea ottaa koira "koeajaksi".

Vierailija
14/15 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellisiä vastauksia. Kysy kasvattajalta suoraan onnistuuko koiran "lainaaminen" koeajalle. Tuohan on juuri vastuullista ajattelua mitä ap tässä toteuttaa.

Vierailija
15/15 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos koira lainataan niin älkää lainatko pentua. Se ei ole reilua pentua eikä teitä kohtaan. Pennusta luopuminen on varsin ikävää.

Ottakaa hoitoon aikomaanne rotua oleva aikuinen koira pariksi päiväksi ja katsokaa mitä siitä seuraa. Jos allergia on jo todettu niin en kyllä suosittele mitään allergiaa pahentavaa.