En haluaisi aloittaa terapiaa siitä syystä
että terapeutti ei kuitenkaan uskoisi mitä kerron ja ajattelee että liiottelen ja etsin vain mulle liittolaista.
Kommentit (11)
Kuulostaa siltä, että voisit hyötyä terapiasta
Terapia perustuu hyvin paljossa luottamukseen. - En minkään aloittaisi terapaa sellaisen terapeutin kanssa, josta tulisi välittömästi sellainen olo, että hän ajattelee minun vain liioittelevan tai hakevani liittolaisia; vaikka ei kai vertaistuen hakemisessa sinänsä mitään pahaa ole; mutta liittolaisilla taidettiin nyt tarkoittaa jotain muuta..
_Se vähän yksinkertaisempi mies
Mulla on traumatausta mutta en saa Kelan korvaamaan terapiaa koska en tule koskaan kuntoutumaan täysin työkykyiseksi.
Sain lähetteen psyk. polilta 10 kerran lyhytterapiaan mutta en voi mennä sinne koska olen TYP:n asiakas.
He saavat asiakkaidensa kaikki terveystiedot enkä halua että terveyden huollon ulkopuoliset ihmiset siellä saavat lukea henkilökohtaisia asioita minusta.
Mulla on seks.hyväksikäyttöhistoria ja tuntuu ahdistavalta että TYP:n henkilökunta saa näitä tietoja.
Sain tiedon vasta muutama kk sitten että TYP tosiaan saa asiakkaiden tietoja.
En olisi hakenut edes sieltä psyk. polilta apua jos olisin tiennyt ettei heillä salassapitovelvollisuutta ole jos päätyy TYP:n asiakkaaksi. Muistakaa tämä hyvät ihmiset!
Vierailija kirjoitti:
Harvapa uskoisi minuakaan.
N46
Käytkö silti terapiassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harvapa uskoisi minuakaan.
N46
Käytkö silti terapiassa?
En. En mene hankkimaan lisäongelmaa vaan nuolen haavani rauhassa yksin.
Ja paranen.
Ei sen terapeutin kuulu olla sulle kaveri, vaan objektiivinen taho, joka tuntuu viisaammalta kuin sinä itse. Terapeutti ei ole uskottava jos vaikuttaa tyhmemmältä kuin sinä itse. Vaikka terapeutti ei todellisuudessa uskoisi sanaakaan siitä mitä kerrot, ammattilainen osaa silti auttaa sinua objektiivisella tasolla. Se on niiden työtä. Vaikka sinulle olisi diagnosoitu narsistinen persoonallisuushäiriö, terapeutti yrittää auttaa juuri sinua.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on traumatausta mutta en saa Kelan korvaamaan terapiaa koska en tule koskaan kuntoutumaan täysin työkykyiseksi.
Sain lähetteen psyk. polilta 10 kerran lyhytterapiaan mutta en voi mennä sinne koska olen TYP:n asiakas.
He saavat asiakkaidensa kaikki terveystiedot enkä halua että terveyden huollon ulkopuoliset ihmiset siellä saavat lukea henkilökohtaisia asioita minusta.
Mulla on seks.hyväksikäyttöhistoria ja tuntuu ahdistavalta että TYP:n henkilökunta saa näitä tietoja.
Eikö lääkäri ole ehdottanut pysyvän eläkkeen hakemista? Jos kela hylkäsi kuntoutuspsykoterapian. Minullekin yksi toimintaterapeutti väitti, etten tule saamaan psykoterapiaa, mutta hain ja sain sen silti.
Itse olen kuntoutustuella enkä ole koskaan käynyt missään TYPissä, koska en ole työkykyinen. Voisitkohan lopettaa TYPin asiakkuuden ja aloittaa terapian? Vai käytkö TYPissä omasta halustasi? Jos saa udella.
Vierailija kirjoitti:
Ei sen terapeutin kuulu olla sulle kaveri, vaan objektiivinen taho, joka tuntuu viisaammalta kuin sinä itse. Terapeutti ei ole uskottava jos vaikuttaa tyhmemmältä kuin sinä itse. Vaikka terapeutti ei todellisuudessa uskoisi sanaakaan siitä mitä kerrot, ammattilainen osaa silti auttaa sinua objektiivisella tasolla. Se on niiden työtä. Vaikka sinulle olisi diagnosoitu narsistinen persoonallisuushäiriö, terapeutti yrittää auttaa juuri sinua.
Itse luen ihmisiä ja monesti totean ko opuksen jo lukeneeni.
Turha valehdella tai kaunistella. Ärsyynnyn.
T. Eräs
Onko muilla ollut tällaista?