Mikä kännykkä 10-vuotiaalle?
Isovanhemmat lupasivat tytölle uuden kännykän palkinnoksi todella hienosta koulumenestyksestä. Mutta mikä luuri valitaan, suositele ja perustele!
Raha ei ratkaise, mutta en ihan periaatteestakaan haluaisi hankkia iPhone5 -luuria tuonikäiselle. Olisi tytön unelma, mutta minusta väärä statussymboli kaveripiirissä. Äh.
Kommentit (38)
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 08:14"]Akunkesto ei ol mitenkään paras, mutta itse mielummin tingin siitä kuin laadusta ja nopeudesta.
[/quote]
Eli ei haittaa jos 10v kännystä on akku loppu vähän väliä, kunhan angry birds pyörii hyvin?
Lapsen kännyssä minä arvostan juuri akun kestoa, lapset kun eivät aina muista ladata akkua kun mahdollista.
Tää motorola moto g, mikä täällä on mainittu monta kertaa, on tosiaan todella hyvä. 200 € hintaluokassa todella hyvä. Täydellisen kokoinen 10v käteen, pysyy hyvin kädessä (ei liukas pinta), näyttö hyvin laadukas ja muistia tarpeeksi. Ainoa miinus on se, eittei ainakaan minun omaani voi laittaa sd korttia. Sanoisin, että tämä on parempi kuin 500 € iphone.
Motorola moto g 4g
-puhdas android-järjestelmä (ei lagaa)
-hyvä hinta-laatu-suhde (180€)
-kestää iskuja (lentänyt itellä mm. jopa asfaltille näyttö edellä --> ei hajonnut)
-hyvä muisti
-helppo käyttää
Ei ehkä tavallisin merkki, mutta hyvä tämä on ollut. Samsungeista on kuultu paljon haukkuja, niistä uusimmistakin, koska käyttöjärjestelmä lagaa.
T16
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 08:24"]Motorola moto g 4g
-puhdas android-järjestelmä (ei lagaa)
-hyvä hinta-laatu-suhde (180€)
-kestää iskuja (lentänyt itellä mm. jopa asfaltille näyttö edellä --> ei hajonnut)
-hyvä muisti
-helppo käyttää
Ei ehkä tavallisin merkki, mutta hyvä tämä on ollut. Samsungeista on kuultu paljon haukkuja, niistä uusimmistakin, koska käyttöjärjestelmä lagaa.
T16
[/quote]
Ja lisään vielä, että akku on kestävä --> voi käyttää nettiä ja muita sovelluksia huoletta koko päivän, eikä tarvitse ladata. Jos käyttää vähemmän, kestää akku ainakin 2 päivää.
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 08:22"]Tää motorola moto g, mikä täällä on mainittu monta kertaa, on tosiaan todella hyvä. 200 € hintaluokassa todella hyvä. Täydellisen kokoinen 10v käteen, pysyy hyvin kädessä (ei liukas pinta), näyttö hyvin laadukas ja muistia tarpeeksi. Ainoa miinus on se, eittei ainakaan minun omaani voi laittaa sd korttia. Sanoisin, että tämä on parempi kuin 500 € iphone.
[/quote]
Motorola moto g 4g
Siihen saa sd-kortin :)
[quote author="Vierailija" time="30.05.2014 klo 15:53"]
Hei
suosittelen LG:tä ja Samsungia. Esim. itselläni oli LG e-400 joka pelasi mainiosti ja pelaa vieläkin :) ja sopii tosi hyvin tuonikäiselle. Samsugista voin suositella jotain galaxy mallia. Iphonea ei tuonikäiselle.
[/quote]
täysin totta! Minulla on tällä hetkellä LG E-400 , on tippunut näyttö eellä lattialle tuhansia kertoja eikä mitään jälkiä! Todella kestävä myöskin, ei ole edes suojakuoret tarpeen (enkä edes käytä siinä suojakuoria!)
ehdottomasti LG , Samsungin on ihan ok, muttei niin kestävä!
lg: n järjestelmä tosi hyvä.
[quote author="Vierailija" time="30.05.2014 klo 16:01"]
Hei
suosittelen LG:tä ja Samsungia. Esim. itselläni oli LG e-400 joka pelasi mainiosti ja pelaa vieläkin :) ja sopii tosi hyvin tuonikäiselle. Samsugista voin suositella jotain galaxy mallia. Iphonea ei tuonikäiselle.
[/quote]
täysin totta! Minulla on tällä hetkellä LG E-400 , on tippunut näyttö eellä lattialle tuhansia kertoja eikä mitään jälkiä! Todella kestävä myöskin, ei ole edes suojakuoret tarpeen (enkä edes käytä siinä suojakuoria!)
[/quote]
LISÄILEN VIELÄ YHDEN JUTUN. TOTTA ELI TUO LG E-400 malli on tosi kestävä, ja vielä edullinen (vain 100€)! Suosittelen lämpimästi pitkäkestoiseksi puhelimeksi!
Lumia 520 tai Trend tai Trend plus. Kaikki nuo ovat hyviö puhelimia satasen hintaluokassa :)
Alle 200 hintaluokassa osta ehdottomasti Lumia! Sitä korkeammassa LG tai HTC (android). Ei iPhonet ole mitenkään ylivoimaisia verrattuna muihin luureihin. Korkea hinta antaa vaan mielikuvan sen "ylivoimaisuudesta".
Osta samsungin ace 3 tai s3 mini. Niissä on jo tehoa ja muistia sen verran etteivät ihan heti jää "vanhoiksi". Tuo edellä mainittu trend on toki halpa, mutta tehoiltaan ja muistiltaan aika heikko. Muisti loppuu ja tehot ei riitä uusille sovelluksille, vuoden kuluttua se on jo auttamatta elinkaarensa päässä. Ei kannata sitä ihan halvinta ostaa. Keskihintainen, kuten nuo mainitsemani, ei vanhene ihan niin nopeasti kuin nuo halpikset. Eivät kuitenkaan ole mitään älyttömän kalliita, alle 200€.
[quote author="Vierailija" time="30.05.2014 klo 16:20"]
Alle 200 hintaluokassa osta ehdottomasti Lumia! Sitä korkeammassa LG tai HTC (android). Ei iPhonet ole mitenkään ylivoimaisia verrattuna muihin luureihin. Korkea hinta antaa vaan mielikuvan sen "ylivoimaisuudesta".
[/quote]
lumiat maksaa noin 170€ ylöspäin. Oma Lg:ni maksoi 100€.
[quote author="Vierailija" time="30.05.2014 klo 16:23"]
[quote author="Vierailija" time="30.05.2014 klo 16:20"]
[/quote]
lumiat maksaa noin 170€ ylöspäin. Oma Lg:ni maksoi 100€.
[/quote]
Valitettavasti Androidista ei saa kaikkea iloa irti halvalla luurilla ja halpa android on todella altis käyttiksen "sekoamiselle". Itse olen Android-uskovainen mutta valitettavasti Nokia vie edelleen halpapuhelinmarkkinoita 10-0.
Ja lumia 520 maksaa tällä hetkellä alle 100 euroa.
Lg e-400 akku kestää 5-7 pv ilman netin käyttöä, jokapäiväisillä textiviestittelyillä ja soitoilla. Sovelluksille riittää tehot hyvin.
TOINEN PUHELIN ON Motorola, erittäin nykyaikainen ja eteenkin Amerikassa kuuluistunut laatupuhelin. Kuoret kannattaa olla, 5-7 pv kestää akku jo netin käytöllä! Eli klman nettiä yli viikon, halpa 160€ suosittelen isällä on ja kehuu.
[quote author="Vierailija" time="30.05.2014 klo 16:29"]
Lg e-400 akku kestää 5-7 pv ilman netin käyttöä, jokapäiväisillä textiviestittelyillä ja soitoilla. Sovelluksille riittää tehot hyvin.
TOINEN PUHELIN ON Motorola, erittäin nykyaikainen ja eteenkin Amerikassa kuuluistunut laatupuhelin. Kuoret kannattaa olla, 5-7 pv kestää akku jo netin käytöllä! Eli klman nettiä yli viikon, halpa 160€ suosittelen isällä on ja kehuu.
[/quote]
En ihan usko tuohon akkukestoon. Paitsi jos kyseessä olla todella vanha peruspuhelin. Ei älypuhelin. Tuskin sitä mallia on enää edes myynnissä. Älypuhelimien näyttö ym. vaan kuluttaa niin paljon virtaa ettei yhdenkään valmistajan puhelimet pysy päällä viikkoa, ei netillä eikä ilman. Sorry vaan.
Ja tuo lg e-400 puhelin. Sehän on ikivanha ja tehoiltaan niin heikko että siihen ei kenenkään enää kannata haaskata rahojaan. Tulkaa nyt herranen aika jo pikkuhiljaa tälle vuosituhannelle. Saako noitakaan enää ostettua?
Mammat täällä tajoaa ap:lle ikivanhoja puhelimia, joita ei edes saa enää ostettua :))
No omalla 10v tytöllä on iPhone 7 Plus mutta kesti kauan kunnes suostuin. Itse ajattelin tytölle iPhone 7 mutta huomioi muisti jos tyttö paljon pelaa... omalla tytöllä se 258 Gb tai mikä olikaan :D
sellunen kirjoitti:
No omalla 10v tytöllä on iPhone 7 Plus mutta kesti kauan kunnes suostuin. Itse ajattelin tytölle iPhone 7 mutta huomioi muisti jos tyttö paljon pelaa... omalla tytöllä se 258 Gb tai mikä olikaan :D
Provo
Vierailija kirjoitti:
Hei
Lg:n järjestelmä? Oot varmaan ammattilainen, ei vittu maqe
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 08:10"]
Oon varmaan kamala mut en halua ostaa lapselleni mitään puhelinta millä pääsee nettiin. Mun mielestä lasten pitäis leikkia vielä ilman niitä puhelimia... Tytöllä on vanha samsung jolla voi vaan soittaa ja laittaa tekstiviestiä.
[/quote]
Kyllä se netti on tänäpäivänä must juttu. Eihän lapset enää soittele tai tekstaile, vaan käyttävät some-sovellusksia, puhelimeen riittäisi nykynuorille pelkkä nettiliyyttymä.