Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

fifty shades of grey "vasta nyt"

Vierailija
30.05.2014 |

NIIN SIIS onko kellään mitään positiivista sanottavaa kyseisestä kirjatrilogiasta? 

meinaan ite oon menossa kirjassa nro 2, Satutettu, ja tähän mennessä tuntuu siltä, että pelkästään negatiiviseen palautteeseen törmää, kun googlettaa kyseisen kirjan/kirjat..

ihmettelen sitä ihan vaan siksikin, koska oon aina lukenu kirjoja ja ottanu selvää kirjallisuudesta ja käsitykseni "tasokkaasta" kirjallisuudesta on melkoisen varma, enkä kuitenkaan koe näitä kirjoja aivan niin "kurana" kuten moni niin tekee. 

joten ois kiva jos jollakulla ois jotain positiivista palautetta kirjoista :)

p.s. tiedän, että kirjoissa on paljon kliseitä ensikerrasta ja yleensäkin seksikokemuksista, mutta jos ajattelee trilogiaa pelkästään viihteen kannaltaa, niin onko se niin paha.. kliseisyys, meinaan..?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

AH, Christian Grey, en pääse yli siitä!!!!

niin ihana mies ja aivan sama onko kirjat ookoo meen NIIN KATTOO SEN LEFFAN..!! jos se siis on tulossa ens vuonna..

Vierailija
2/14 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheeta paskaa jossa SM seksistä annetaan hyväksikäyttön kuva. YÖK

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

no mut ei es välttist.. siis jos ajattelee kirjois siis käsiteltyjä asioita sillee monipuolisesti. siis niinku psykolokisesti ja jotenki syvällisest tai niinku heräskti tai et jos miettii et miks se typpi on  sellane yms

Vierailija
4/14 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimesessä osassa skippasin kaikki seksikohtaukset, eli pari sivua. Ne oli niin samaa kaavaa joka kerta, ja todella tylsää! Vaikka ne seksikohtaukset olivatkin sen kirjasarjan "juju".

Vierailija
5/14 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fifty shades on käytännössä fanifiktiota, jota netistä löytyy vaikka kuinka paljon ilmaiseksikin ja tasokkaampaakin. En ymmärrä, miksi kukaan tuota nyt pitää niin kumouksellisena tai rohkeana. Tai viitsii maksaa sellaisesta, jota saa ilmaiseksikin.

Vierailija
6/14 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Twilight-kirjoihin pohjautuvaa fanifiktiota. Juoni ja hahmot siis alunperin toiselta pöllitty ja eipä se paska oksentamalla parantunut.

Vierailija
7/14 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ne oli vaan tylsiä! Niissä ei ollut mitään toimintaa (paitsi ne seksikohtaukset), pelkkiä ajatuksia ja keskusteluja ja niissäkin vatvottiin samaa asiaa sivusta ja kirjasta toiseen.

Ekan yritin lukea kunnolla, mutta vahingosta viisastuneena luin loput pikalukuna lukemalla sivultansa aina muutaman sanan ja pysyin täysin kärryillä.

Vierailija
8/14 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim Carol Shieldsillä, Margaret Atwoodilla, Hilary Mantelillä, A.S. Byattilla ja Siri Hustvedtillä on hyviä, laadukkaita lukuromaaneja. Hustvedtin "Kaikki mitä rakastin" on mun mielestä ihana kirja. 

Seksiä niissä tietty on vähemmän kuin mitä 50 Shades-sarjassa on (en ole lukenut). 

Vierailija
9/14 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nimenomaan seksikohtauksia haluatte lukea, niin niitä löytyy ihan ilmaisestakin fanifiktiosta vaikka millä mitalla, myös bdsm:ää. Löytyy ihan aikuisia kirjoittajia, joiden teksti on oikeasti muiltakin osin tasokasta. Lukekaa niitä, opitte samalla englantia. Muutakin kuin seksisanastoa.

Vierailija
10/14 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta sitä vähä kuuluu haukkua eikä missään tapauksessa kuulu myöntää, että viihtyi ;) Joku ei ymmärrä kohua, minä en ymmärrä sitä raivoa millä sitä pitää ruotia. Miksei vaan voi suhtautua hivenen rajumpana harlekiinina, ja kiva jos joku saa kiksit. Voihan sitä lukea sitten myös niitä paljon parempia fanficejä, eihän se ole joko tai että "jos tuollaista haluaa lukea niin kyllä paljon parempaakin on". Kai sitä kaikki lukee joskus huonompaa, joskus parempaa mutta typerä sekä joka uskoo jotain nettikriitikoita eikä päätä itse.

Itse luin ihan tyytyväisenä ekan, joo kieli huonoa (jopa enkuksi huomasin vaikken ole täydellinen enkunosaaja joten voisin kuvitella että toisto yms tökkii suomeksi vielä enempi) ym ym mutta niin on monessa muussa chiclitissäkin. Juoni venyi liikaa, kolme kirjaa vähä turhaa ja twilight paistoi läpi, mutta so what? Ainoastaan se bdsm:sta annettu kuva ansaitsisi yhtä tuhtunutta kritiikkiä kuin vaikka kieli, mutta ei sitäkään niin vakavasti kannattaisi ottaa...

Vierailija
11/14 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne kuraa ovat, ei siitä mihinkään pääse. Tasokkaasta kirjallisuudesta ei voi puhua samana päivääkään. Viihdearvoa toki on mutta kaunokirjalliset ansiot ovat miinuksen puolella.

Vierailija
12/14 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

luin ekan osan kun siitä kohistiin niin kauheasti ja en ole elämässäni suurempaa roskaa lukenut. Kieli oli törkeän huonoa. ja sisältö täyttä roskaa. 

Tulin siitä vain vihaiseksi. Miten on mahdollista että tommonen on edes painettu kirjaksi.

ja toisekseen mikä tätä koko länsimaista yhteiskuntaa vaivaa jos tollanen paska on luetuinta ja ostetuinta jota hehkutetaan ihan älyttömästi. Tota ei voi edes sanoa  kirjallisuudeksi. 

on suuri rikos yhteiskuntaa vastaan julikaista tommosta. 

Vierailija
13/14 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en pystynyt pääsemään yli siitä kielestä. Oli niin raivostuttavaa jankkaamista. Harlekiineissä törmää joskus vastaavaan, mutta niistäkin valtaosa on paremmin kirjoitettu. Lisäksi seksi oli epäuskottavaa enkä pystynyt samaistumaan siihen spontaanien orgasmien ilotulitukseen.

Vierailija
14/14 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bdsm-seksin harrastajana täytyy todeta, että kirja ärsytti valtavasti ennen kaikkea onnettoman ja virheellisen bdsm-kuvauksensa vuoksi. Ja olihan se toki surkeasti kirjoitettukin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yhdeksän