Hyviä "pieniä hyväntekeväisyysideoita", joihin olette törmänneet?
Itse olen nähnyt mm.
- kampaamon, joka antaa ensimmäisen hiustenleikkuun/värjäyksen ilmaiseksi syöpähoitojen vuoksi joksikin aikaa kaljuuntuneille.
- sairaseläkeläisen, joka laittoi lähikauppoihin ilmoituksen, että voi "nyt joutaessaan" käyttää ilmaiseksi työssäkäyvien tai liikuntarajoitteisten koiria lenkillä päivisin.
- pikkukadun (kaupungissa) vieressä penkin, jossa oli ilmeisesti puutarhan ylituotantoa (kurkkuja, tomaatteja ja paprikoita) ja vieressä kyltti "saa ottaa ilmaiseksi - ei ole käytetty mitään lisäaineita. Lannoite hevostallilta.. Ja sivussa oli myös kukkakippuja , nekin ilmeisesti omasta puutarhasta, tekstein "Kotisi ja päiväsi kaunistukseksi."
Kommentit (9)
Hyvantekevaisyys painonpudottaja, eli ihmiset voi sponssata henkiloa pudottamaan painoa. Jos paino putosi 'sovitusti' sponssarit maksoivat noilta viikoilta sovitun pienen summan. jos ei pudonnut tarpeeksi pudottaja joutui itse maksamaan vastaavan summan hyvantekevaisyyteen.
Kaveri, joka tarjoutuu itse hoitamaan lapsiani.
Yllätetään yhteiskunta yritysjohtajat
Vaatteiden korjausompelua ilmaiseksi vain tarvikkeiden kuten vetoketjujen hinnalla.
Kahvila jossa voi maksaa kaksi kahvia ja ottaa itse vain yhden. Nämä "ylimääräiset" maksetut kahvit kahvila tarjoaa kodittomille jotka saavat tulla ne kahvilaan juomaan.
Kolikko laitettu valmiiksi niihin purkkapallo/krääsäautomaatteihin joihin me äidit ei koskaan haluta laittaa rahaa, vaikka se olisikin vain 20 senttiä. Mikä aarre kun lapsi sen löytää!
Finnairin lento emännät ja stuertit kokosivat kokemuksistaan kirjan "Taivas mikä työpaikka". Kaikki tuotto meni hyväntekeväisyyteen lasten ja nuorten mielenterveystyöhön. Lisäksi he tekevät paljon pikku projekteja esim joku aika sitten oli lehdessä juttu yh:sta jolla ei tukiverkkoa. Emännät keräsivät lahjoituksen kasaan äidin hengähdystaukoa varten ja tarjottiin lastenhoitoapua
Nuorekho nainen, vaikean rappeuttavan tautinsa takia sairaslomalla, halusi alkaa "leikkitädiksi" paikalliseen leikkipuistoon. Toi pullia, mehua ja itsesuunnittelemiaan askartelujuttuja ennestään tuntemattomille lapsille.
Tanssiryhmä kävi vanhustentaloissa esiintymässä.