Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isää ei kutsuta häihin!

Vierailija
29.05.2014 |

Miehen tytär (27v) on menossa naimisiin 4 vko kuluttua. Mieheni kanssa tytär ei ole asiasta keskustellut, kutsua ei ole tullut, asia tuli ilmi, kun näin miehen pojan perheineen ostamassa lapselleen juhlatamineita.

Isä ja tytär ovat puheväleissä, ei ole mitään isoja riitoja. Tytön äiti on kuollut, joten ei hänkään ole välejä rikkomassa.

Soitin tytölle ja kysyin, onko kutsu jäänyt jonnekin, mutta vastaus oli, että isää, minua ja lapsiani ei ole kutsuttu. Emme (etenkään minä ja lapset) ole niin läheisiä, että hän haluaa meitä nähdä. Kuitenkin asuttiin saman katon alla melkein 10 vuotta eli siihen asti, kun tyttö muutti 16v iässä muualle kouluun.

Ihan absurdi tilanne! Miten kukaan voi kieltää isältään osallistumisen tärkeään juhlaan?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyitkö, että voiko isä tulla yksin?

Vierailija
2/23 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kutsunut omaa isääni häihini. Välit olivat menneet poikki parisen vuotta ennen häitä ja en halunnut isääni kiukuttelemaan juhliin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö ei taida käydä ihan täysillä, tai välittää vaan perheestään uskomattoman vähän. Harmillinen tilanne.

Vierailija
4/23 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksi varmaan koska isä rikkoi hänen perheen sinun takia

Vierailija
5/23 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti voi. Ilmeisesti sinulla on erilainen käsitys isän ja tyttären väleistä kuin tyttärellä.

Vierailija
6/23 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on AINA hääparin päätös, keitä he juhliinsa kutsuvat. Ikävä juttu kyllä tietysti isän kannalta. :( Surku tulee. Itse olisin tehnyt niin, että olisin kutsunut vain isän (ilman sinua ja lapsia). Voi olla, että tyttö on tuota vaihtoehtoa pohtinut, mutta arvellut että siitä ehkä seuraisi kränää?

Vierailija
7/23 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö on itsenäinen nainen ja pelkää, että isä tunkee saattamaan alttarille. Haluaa varmistaa tilanteen ja jättää isän kutsumatta.

Vierailija
8/23 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 15:15"]

Ihan absurdi tilanne! Miten kukaan voi kieltää isältään osallistumisen tärkeään juhlaan?

[/quote]

Tuskin kukaan kovin kevyin perustein tuollaisia ratkaisuja tekee. Näissä asioissa jokaisella tuntuu olevan se viimeinen ja absoluuttinen totuus asioista hallussa.

Vierailija
9/23 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun häissäkään ollut isää paikalla, sillä on niin outo taoa nostaa itsensä esiin puheissa, vitseissä ym.. jos se olis pitänyt puheen se olis menny jotenkin näin "minä ,minä, minä,minä minun ja minua, minusta, minulle, ..." Se oli meidän päivä.  

Ap:lle..oletko kodinrikkoja? 

Vierailija
10/23 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla varmaan on kuitenkin joku käsitys siitä, miksi tytär on tehnyt tuollaisen päätöksen? Aika painava syy täytyy olla, että jättää ainoan elossa olevan vanhempansa kutsumatta omiin häihinsä.

Vierailija
11/23 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä ihan itse voisi soittaa voiko hän tulla yksin häihin. Mun äitipuoli on just tollanen että soittaa kaikki asiat isän puolesta ja että se ottaa päähän, ihan ku aikuinen ihminen ei itse voisi ottaa tyttäreensä yhteyttä vaan laitetaan vaimo asialle..

Mäkin oon jättäny äitipuolen ja tämän lapset kutsumatta kaikkiin juhliini, mutta aina ne on paikanpäällä. Siksi en kutsu enää isääkään. Olen myös suoraan kieltänyt tulemasta muttei auta. 

Vierailija
12/23 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tyttö muutti 16-vuotiaana teidän luota pois? Halusiko pois luotanna - vai oliko esim. välimatka Lapin perukoilta niin pitkä? Selitykseksi ei riitä, että halusi esim Anna Tapion kouluun.

Vierailija
13/23 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tyttären ei ollut hyvä asua kodissanne. Siitähän kertoo jo tuokin että sinä ja lapsesi ette olleet läheisissä väleissä tyttären kanssa. Murrosikä on vaikea ikä muutenkin ja jos tyttären äiti oli jo tuolloin kuollut niin hänellä ei ilmeisesti ole ollut ketään, joka olisi ollut kiinnostunut näyttämään välittämistään. Sellainen jättää jäljet. Puheväleissä oleminen ei merkitse mitään muuta kuin että tytärtä ei kiinnosta riiteleminen.

Vierailija
14/23 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 15:29"]

Miksi tyttö muutti 16-vuotiaana teidän luota pois? Halusiko pois luotanna - vai oliko esim. välimatka Lapin perukoilta niin pitkä? Selitykseksi ei riitä, että halusi esim Anna Tapion kouluun.

[/quote]

Anna Tapion kouluun mennään noin 13v iässä ja sieltä lähdetään noin 16v iässä! Se on peruskoulun yläastetta vastaava opinahjo

Vierailija
15/23 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ihan ohiksena: ei tarvitse asua Lapin perukoilla, riittää, että asuu muualla kuin pääkaupunkiseudulla ja haluaa opiskella jotain sellaista alaa, jonka keskiasteen opiskelupaikkoja ei ole omalla paikkakunnalla. Esimerkiksi artesaaniopinnoista haaveilevat joutuvat yleensä muuttamaan pois kotoa opiskelujen takia, samoin urheilulukioon menevät.

Joskus voi asua 30 km päässä lähimmäistä lukiosta, mutta kun julkinen liikenne siihen suuntaan puuttuu, ei lukiotakaan voi käydä kotoa käsin.

Vierailija
16/23 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko ap vastata edes tuohon ensimmäiseen kysymykseen?

Vierailija
17/23 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 15:50"]

[/quote]

Ihan ohiksena: ei tarvitse asua Lapin perukoilla, riittää, että asuu muualla kuin pääkaupunkiseudulla ja haluaa opiskella jotain sellaista alaa, jonka keskiasteen opiskelupaikkoja ei ole omalla paikkakunnalla. Esimerkiksi artesaaniopinnoista haaveilevat joutuvat yleensä muuttamaan pois kotoa opiskelujen takia, samoin urheilulukioon menevät.

Joskus voi asua 30 km päässä lähimmäistä lukiosta, mutta kun julkinen liikenne siihen suuntaan puuttuu, ei lukiotakaan voi käydä kotoa käsin.

[/quote]

no voihaa :D NETTILUKIO 

Vierailija
18/23 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi miehesi ei halunnut soittaa tytölle itse ja kysyä voiko hän tulla häihin?

Vierailija
19/23 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten äiti määräsi ettei isää kutsuta häihin.

Vierailija
20/23 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sinä ap tiedät, mitä kitkaa isän ja tytön väleissä saattaa kuitenkin olla.

Ei kaikkea kerrota kaikille, etenkään niille, jotka eivät ole sukulaisia.

Vaikka oletki miehen vaimo, ( jos siis olette avioliitossa), et ole ns.

niin läheinen, jonka pitäs kaikki tietää.

Tyttö ja isä ovat verisukulaisia.

Ja kuolleen puolison kanssa miehellä on lapsia.

Vaan tympeä ja mädältä haiseva trollihan tuo aloitus onkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kolme