Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voisitko laittaa kerralla kaikki huonekalut vaihtoon,

Vierailija
29.05.2014 |

jos rahallisesti se olisi mahdollista? Vai onko joku huonekalu erityisen tärkeä sinulle?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En missään tapauksessa laittaisi kaikkia kerralla vaihtoon. Johan siinä tulisi tunne, että asuu huonekaluhallissa. Lisäksi minulla on perintöhuonekaluja isovanhempieni avioliiton alkupuolelta 1930-luvulta. Niitä en vaihtaisi mistään hinnasta!

Vierailija
2/31 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En! Hyi, karmea ajatuskin. Meillä on lähinnä vanhoja huonekaluja, osa on perintöä, osa antiikki- tai osto- ja myyntiliikkeistä. Vierastan uusia huonekaluja siksikin, että niistä leviää kaikenlaisia kemikaaleja (esim. homeenestoaineet) sisäilmaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en osaa ajatella noin. Meillä on perintö- tai muuten kestäviä huonekaluja. Mä en sinänsä ajattele, että joku tietty huonekalu olisi rakas. Kyllä mä voisin vaihtaa vaikka huonekalun jonkun kanssa. Mutta mä en osaa ajatella, että mä ostaisin uudet tilalle kun vanhat ei kelpaisi. Ollaan pyritty hommaamaan sellaisia, jotka olisivat ajattomia ja sopivat moniin eri asuntoihin.

Vierailija
4/31 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisin laittaa kerralla kaikki uusiksi vaikka meillä onkin nyt designia.

Vierailija
5/31 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 09:29"]

En missään tapauksessa laittaisi kaikkia kerralla vaihtoon. Johan siinä tulisi tunne, että asuu huonekaluhallissa. Lisäksi minulla on perintöhuonekaluja isovanhempieni avioliiton alkupuolelta 1930-luvulta. Niitä en vaihtaisi mistään hinnasta!

[/quote]

Ehdottomasti samaa mieltä!! Olen käynyt asunnoissa missä on sisustus suoraan Askon/Iskun malliloossista enkä tiedä mitään kamalampaa ja tyylittömämpää!!

Meillä on iso talo ja huonekalut rakkaudella kerätty ja hankittu - vanhimmat toistasataa vuotta vanhoja, uusin reilun vuoden. Miehen isoisän tekemistä talonpoikaishuonekaluista en koskaan luopuisi! Jokainen huone on sisustettu eri tunnelmaiseksi ja tyyliseksi; yhden huoneen clou on ottamani valokuva jonka ympärille koko huone luotiin:)

Vierailija
6/31 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoletta voisin laittaa ihan jokaisen. En välttämättä uusiin huonekaluhallimalleihin vaan jostain kirpparilta löytyviä vanhoja puuhuonekaluja voisin ottaa. Mutta ihan kaikki joutaisi pois.

Vierailija
7/31 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En antaisi keittiön tuoleja pois, koska minulta meni monta kuukautta niiden etsimiseen enkä usko, että löytäisin yhtä hyviä tilalle. Muuten en ole kovin kiintynyt mihinkään huonekaluun.

Vierailija
8/31 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin. Ei ole tärkeitä huonekaluja.

Vierailija
9/31 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin laittaa kaikki kerralla vaihtoon.

Alkaa olla huonossa kunnossa huonekalut, enkä ole mihinkään näistä kiintynyt.

Olisi kiva jos voisi ostaa mieleiset huonekalut ja sisustaa kodistaan sellaisen missä kaikki viihtyy.

Vierailija
10/31 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on monta tonnia kiinni huonekaluissa. En varmastikaan saisi näitä myytyä hyvällä hinnalla hetkessä. En toisaalta haluakaan,  kun asunto on sisustettu talon henkeen enkä löytäiai parempia tilalle. 

Vierailija
11/31 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin kaikki, paitsi miehen perintönä tulleet talonpoikaishuonekalut. Mutta nehän ei olekaan minun.

Laittaisin 50-luvun puuhuonekaluja ja modernia sekaisin. Pelkistettyä, mutta lämmintä.

Vierailija
12/31 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, miksi laittaisin? Meidän koti on kaunis ja viihtyisä, tavaroilla on omat tarinansa. Ovat peräisin meidän lapsuudenkodeista, kirppiksiltä, Ikeasta ja design-kaupoista, kavereilta. 

Mun ehkä rakkain huonekalu on (ekalla palkalla n. 20 v. sitten ostettu) nojatuoli. Ennen se oli imetys- ja lukutuoli, nyt pelkkä lukutuoli. Kerran verhoiltu uudestaan, tyylinmukaisella kankaalla ja ammattimiehellä. Ehkä uusi tuoli olisi tullut halvemmaksi, mutta en nähnyt mitään syytä vaihtaa tuolia jossa on niin hyvä istua. Ja on kaunis. 

Vierailija
13/31 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voisin! Näin olen tehnytkin kaksi kertaa. Hankkiuduin KAIKESTA eroon ja ostin uutena juurikin kuin Iskun mallistosta kootun kodin. 

Vierailija
14/31 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun huonekalujani ei kukaan muu  huolisi ja kaatopaikkoja en haluan turhan vuoksi kuormittaa joten pidän nämä. Sitä paitsi en tykkää kaupoissa myytävistä huonekaluista eivätkä nykykalusteet edes sopisi taloni henkeen. Ja olen kiintynytkin kaikkiin romuihini.

Vierailija
15/31 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki muu joutaisi vaihtoon, paitsi 2 kpl vitriinejä ja rottinkiset pöytä ja tuolit.

Vierailija
16/31 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin ihan mielelläni. Ostin kolme vuotta sitten kaikki huonekalut ja sisustuksen kerralla. jos olisi varaa laittaisin ainakin lapsen huoneen uusiksi ja keittiön.

Vierailija
17/31 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi.

Muutama lapsuudenkodin vanha jo vanhempieni perimä huonekalu jäisi ainakin.

Muutenkin tykkään kerroksellisuudesta. Jos ostaa kaikki samaan aikaan jostain huonekalukaupasta, tulee tosiaan helposti kuvastovaikutelma ja joidenkin vuosien päästä kaikki näyttäisi niin 2010-lukuiselta (vanhalta) ja taas pitäisi kerralla uusia kaikki. Fiksumpi vaihtaa vähitellen ja perheen tarpeidenkin muuttuessa niitä huonekaluja, jotka kulahtavat tai eivät muuten enää miellytä.

Vierailija
18/31 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttaessani opiskelijana paikkakunnalta toiselle totesin, että tulee halvemmaksi ja helpommaksi myydä suurin osa huonekaluista ja ostaa uudet tilalle, jos sillä välttää pakettiauton vuokraamisen tarpeen. Säästin ainoastaan sängyn, lipaston ja tv-pöydän, ja kaikki muu meni vaihtoon. Toisaalta melko lailla koko sisustus oli IKEA:a, eikä huonekaluihin ollut päässyt syntymään minkäänlaista tunnesidettä.

Vierailija
19/31 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli pelkäää lastulevyä niin kaatopaikalle. Eriasia jos on vanhoja talonpoikaishuonekaluja yms arvokasta

Vierailija
20/31 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 09:29"]

[/quote]kai heillä on muuta rekvisiittaa kuten lamppuja, kukkia, tauluja, design esineitä, mattoa, verhoa, tyynyjä,