Voisitko laittaa kerralla kaikki huonekalut vaihtoon,
jos rahallisesti se olisi mahdollista? Vai onko joku huonekalu erityisen tärkeä sinulle?
Kommentit (31)
Mulla on joutanut ruskehtava nahkasohva aikjoja sitten pois ja tilalle uusi musta mukava istuttava nahkasohva, tietysti aitoa, en ole vaan saanut aikaiseksi. Lastulevyt olen aikoja sitten kipannut kaatopaikalle.
No jos olisi rahaa, tekisin sen, melkein. Paitsi sohva, samaa sarjaa nojatuoli ja rahi sekä yksi matto on aika uusia, molempien maun mukaisia ja ne jättäsin.
En.
Olen pikkuhiljaa ostanut vanhoja huonekaluja kirppareilta ja huutokaupoista sekä osan saanut ja noita en pois antaisi. Jotain voisin kyllä vaihtaa, kuten esim sängyt, sohvakaluston ja ruokapöydät tuoleineen, muutamia pikkupöytiä jne.
En. Minulla ei ole edes mitään tiettyä huonekalua, johon olisin erityisen kiintynyt. En vain pidä isoista muutoksista ja uskon että kestäisi todella kauan ennenkuin uusi sisustus alkaisi tuntua kodilta.
En yhdestäkään luopuisi. Teen töitä saman kirjoituspöydän ääressä minkä edessä isoisäni isoisä sata vuotta sitten hoiti kauppojensa kirjanpidollisia rätinkejä ja kaikkiin muihinkin huonekaluihinkin liittyy tarina, kuten siihen ensimmäiseen kotiin hankittuun designruokapöytään, parisuhde ei kestänyt kuin kaksikymmentä vuotta, mutta pöytä on kestänyt aikuiselle pojalleni.
Voisin, ei näihin mitään kiintymyssuhdetta ole. Toisaalta ne uudet näyttäisi suunnilleen samalta, eli ei paljoa järkeä vaihdossa. Ollaan remontoitu taloa huone kerrallaan ja sisustettu samaa tahtia, pikkuhiljaa nämä kaikki kamat alkaa olla niinkuin haluttiinkin.
Sohvan vois verhoiluttaa ja uusi sänky on tulee kun saadaan yläkertaan seinät ja lattia paikalleen.
Voisin, ja mielelläni sen tekisinkin. Oikeastaan vaan valaisimet sekä yksi lehtiteline on sellaisia, joilla on tunnearvoa tai jotka ovat perinnöksi saatu. Melkein kaikki muu on haalittu kirppareilta tai Ikeasta, eikä niihin ole mitään tunnearvoa. Ihan kivoja ovat, mutta mielelläni vaihtaisin ja ostaisin jotain yksilöllisempää ja tyylikkäämpää.
Ehkä yksittäisestä huoneesta, esim. työhuone on täynnä epätoimivia väliaikaisratkaisuja... Koko asunnosta en, koska osa huonekaluista on käytettynä hankittu ja moni muukin ainakin harkiten valittu, jotta olidi toimiva, mieluinen, aikaa/käyttöä kestävä. Kyllä mä työhuoneenkin kalustuksen mieluummin mietin osa kerrallaan, mutta jos nyt tarjoutuisi mahdollisuus uusia kalustus sinne ilmaiseksi, niin tottakai siihen tarttuisin.
En kaikkia. Mulla on muutama perintöhuonekalu ja lapsilla on enonsa tekemiä huonekaluja joista ei luovuta.
Ostetut huonekalut sais lähteä vaikka heti jos tilalle olisi jotain muuta.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 09:42"]
Kyllä voisin! Näin olen tehnytkin kaksi kertaa. Hankkiuduin KAIKESTA eroon ja ostin uutena juurikin kuin Iskun mallistosta kootun kodin.
[/quote]
IUH, sori.... Ah miten persoonallista. Tuohon vielä maalarinvalkoiset seinät, kirjaimista koottuja tekstejä seinille, Gantin tähtityynyt, feikki Ghost tuolit ja tuplakuplalamppu (tai Lokki keittiöön!) niin avot - kuin suoraan mainoslehtisestä:D
Kun muutimme nykyiseen taloomme, vaihdoimme kaikki huonekalut paitsi alle vuoden vanhan sänkymme.