Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te joilla etiketti hallussa! Miten kieltäytyä lomasta anoppilassa?

Vierailija
28.05.2014 |

Onko minulla miehen seurustelukumppanina (avovaimo) "velvollisuutta" osallistua miehen suvun tapahtumiin sillä enhän edes kuulu siihen? 

Tuskallinen jokakesäinen loma anoppilassa taas tulossa enkä haluaisi mennä sinne uudestaan. Olen jäänyt jo kerran pois, vetosin pääsykokeisiin lukemiseen vaikka olin kavereiden kanssa sen ajan. Mitäs nyt?

Eli onko se hyvien tapojen vastaista jättäytyä pois? Tiedän, että minun ei ole mikään pakko mennä, en minä siihen kuole, mutta haluaisin kuitenkin säilyttää muodollisen kohteliaat välit.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittää, kun sanot "Kiitos kutsusta, mutta en pääse tulemaan". Anoppi on aikuinen ihminen eikä hänelle sen kummempia tarvitse selitellä. Jos jankuttaa, sano että olet pahoillasi, mutta sinulla on muita suunnitelmia. 

Vierailija
2/15 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pitkä tämä loma olisi? Jos liian pitkä, voisiko siellä oloaikaa lyhentää? On kohteliasta käydä, muttei nyt asumaan tarvitse jäädä..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootpa ihanan kohtelias

Vierailija
4/15 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, sanot että sulla on muuta menoa, etkä pääse tulemaan ja toivotat hyvää kesää.. Voi elämä tätä menoa nykyään! Ei hyvät tavat tarkoita, että on ok valehdella ympäriinsä ja pitää esittää jotain mitä ei ole! Aikuisena saat päättää missä vietät lomasi ja kenen kanssa.

Hyvät tavat tarkoittaa että et loukkaa ketään, ole törkeä, inhottava( esim. Hauku ja kiroile) ei sitä että kaikille pitää kaikkeen sanoa kyllä ja olla samaa mieltä ja valehdella päin naama..

Vierailija
5/15 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etiketti? Wtf? Se on sun seurustelukumppanin äiti.. sanot vaan että et tällä kertaaa pääse ja kiitätä kutsusta, ihan niinku sanoisit jos joku kaveri pyytäis johonki ja et haluis mennä.

Vierailija
6/15 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele jos olette joskus naimisissa ja teillä on lapsia. Et pääse ikinä noista eroon.

Vierailija
7/15 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 20:26"]

Miten pitkä tämä loma olisi? Jos liian pitkä, voisiko siellä oloaikaa lyhentää? On kohteliasta käydä, muttei nyt asumaan tarvitse jäädä..

[/quote]

Loma olisi viikon. Ja se on todellakin liian pitkä aika, ensimmäisen illan anoppi jaksaa olla kohtelias mutta sen jälkeen sen hmm.. erikoinen persoona ottaa vallan. He ovat tosi kylmiä ihmisiä, toisin kuin poikansa. En viihdy yhtään siellä. Olen puhunut siitä poikkikseni kanssa, että jos käytäisiin vaikka kaksi päivää, mutta ei, kun hän haluaa viikoksi. 

Mitäs jos vaan kylmästi olisin enää menemättä? Sanoisin olevani oman perheeni luona ja mies saa olla omansa luona?

ap

Vierailija
8/15 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on tultava sua vastaan ja sun kans sitä. Olkaa kaksi päivää ja poistukaa.

Jos lähdet valehtelulinjalle, annat erittäin huonon kuvan itsestäsi.

Lisäksi sun on ihan hyvä tutustua appivanhempiisi, sillä mies tulee vääjäämättä muistuttamaan heitä vuosien saatossa.

Jos et osallistu, turha velvoittaa miestä sun suvun rientoihin myöskään.

Vierailija
9/15 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet avovaimo ja sanot, ettei tarvitse mennä, ethän kuulu miehesi sukuun. muista tämä myös sitten, kun katkerana valitat, ettei sinua huomioida/muisteta tms. "kun et kuulu sukuun" jos vaikka avovaimona olet vuosienkin ajan.

toisaalta ymmärrän sua, mutta tuo perustelu on vaan niin huono. itse olen menossa anoppilaan kesälomalla kahdeksi viikokoksi ja juhannuksenkin anoppilassani vietän. meillä on erimielisyytemme, mutta niistä sanotaan ja ne eivät jää vaivaamaan ja hyvin samaan paikkaan mahdutaan.

Vierailija
10/15 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua haittaa sinänsä vaikka eivät muistaisikaan, kun eivät he muistaisi muutenkaan. Kuten sanoin, he ovat hyvin kylmiä ihmisiä, materialistisia ja heillä on kovat arvot kun taas itse tulen iloisesta ja rempseästä, puheliaasta karjalaisperheestä. Yritin ekan ja toisen kesän aikana olla ystävällinen ja luoda heihin hyviä välejä mutta kun ei onnistu niin ei onnistu. Mulle tulee ihan paha olo siellä kylmässä ilmapiirissä, jossa tuskin uskaltaa hengittää ja talonväki touhuilee omiaan, ihan kuin en olisi kylässä siellä ollenkaan. En tiedä mahtavatko he välittääkään tulenko vai en. Olen kateellinen teille joilla on kivat appivanhemmat!

ap

Vierailija
11/15 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet sinne kahdeksi päiväksi eli yhdeksi yöksi. Se on kohteliasta eikä liikaa vaadittu sinultakaan.

Vierailija
12/15 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 21:04"]

Ei mua haittaa sinänsä vaikka eivät muistaisikaan, kun eivät he muistaisi muutenkaan. Kuten sanoin, he ovat hyvin kylmiä ihmisiä, materialistisia ja heillä on kovat arvot kun taas itse tulen iloisesta ja rempseästä, puheliaasta karjalaisperheestä. Yritin ekan ja toisen kesän aikana olla ystävällinen ja luoda heihin hyviä välejä mutta kun ei onnistu niin ei onnistu. Mulle tulee ihan paha olo siellä kylmässä ilmapiirissä, jossa tuskin uskaltaa hengittää ja talonväki touhuilee omiaan, ihan kuin en olisi kylässä siellä ollenkaan. En tiedä mahtavatko he välittääkään tulenko vai en. Olen kateellinen teille joilla on kivat appivanhemmat!

ap

[/quote]

Pitäisikö niiden luopua kaikesta elämästä siksi, että poika ja petinjakaja saapuvat heille?

Uskon, että pn kaikille kivaa, että mies menee perheensä luokse, sinä omasi. Ei mitään tekosyitä vaan sanot miehelle, että vanhempasi ovat kylmiä materialisteja, en halua olla kanssaan. Eiköhön se siitä.

Vierailija
13/15 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet kahdeksi päiväksi, sitten poistut ja mies jää vielä loppuviikoksi.

Vierailija
14/15 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi minä olen viettänyt monta kivaa lomaa kylmien materialistien kanssa, nautin heidän materialistisista tavaroistaan, nopeista veneistä, komeista huviloistaan, prameista pöperöistään jne ja sitten vietän leppoisaa kälätyslomaa omien karjalaisten sukulaisteni kanssa.

Vierailija
15/15 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet jo ollut siellä ja eiköhän se riitä. Miehesi saa tehdä mitä haluaa ja niin sinäkin. Tuskin sinäkään pakottaisit miestäsi vastaavanlaiseen tilanteeseen. Ei tässä mielestäni tarvitse ajatella sen enempää, laitat vain viestiä, että kiitos, mutta ei kiitos. Anoppi ymmärtää tai on ymmärtämättä, tuskin hänkään sinua sinne niin kaipaa, eli tunne on varmasti molemminpuolinen. Siitä miksi anoppi sinut sinne jaksaa aina vaan kutsua, on myös turha perinne.

Kävin anoppilan mökillä noin 13 vuotta kun kerran kutsuttiin ja mies siellä hyvin viihtyi. Sitten tuli stoppi. En keksinyt yhden yhtä syytä miksi sinne menisin, mies ja lapset kyllä saivat mennä ja tulla niinkuin halusivat. Kenellekään en selitellyt mitään, jäin vain kotiin. Anoppiin minulla on ihan hyvät välit, kohteliaat ja asialliset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kaksi