Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä oire on uskomaton väsymys?

Vierailija
28.05.2014 |

Väsyttää ja nukuttaa koko ajan ja tätä on jatkunut jo pari kuukautta. Kilpirauhasarvot on tsekattu ja ovat kunnossa.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

diabetes

Vierailija
22/35 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

diabetes

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin verikokeet kestää kauan? Pyydät verenkuvan, valmistuu samana päivänä ja tiedät oikeasti tarviiko syödä rautaa vai ei.. so simple..

Vierailija
24/35 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän työterveys on tavallisessa terveyskeskuksessa, joten saadakseen verenkuvan, tarvitsee eka jutella kärttyisen hoitajan kanssa, joka antaa ajan lääkärille viiden viikon päähän. Lääkäriltä saa lähetteen labraan ja siitä parin viikon päästä kuulee tulokset. Tämä siis Helsingissä.

Vierailija
25/35 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rautaa ei saa syödä varmuuden vuoksi, pitää ottaa ensin pieni verenkuva, josta näkyy todellinen hb ja hematokriitti. Terveyskeskuksesta sen pvk:n voi saada ihan terveyden- tai sairaanhoitajankin kautta, joten kannattaa kokeilla ihan soittaa ajanvaraukseen ja kysyä! Yksityiselläkään pvk ei maksa paljoa.

Vierailija
26/35 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttoi tolkuttomaan väsymykseen työpaikan vaihto.

Vierailija
27/35 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 17:32"]

Jos otan rautakuurin, kauan kestää että olo paranee? Terveyskeskuksen kautta verikokeet sun muut kestävät ihan liian kauan ja kohta tulee jo töissäkin sanomista kun olen ihan lopussa.

[/quote]

Rautakuuri on uusittava tietyin väliajoin jos taipumusta anemiaan.

Menettelen näin, otan kerran viikossa ylläpitoon yhden tbl kun kuuri ohi.

Vierailija
28/35 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Borrelioosi. Se punkkien levittämä tauti, jonka ensioireina ovat kova väsymys ja nivelkivut. 

Vierailija
29/35 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kerran lapsena verenmyrkytys, ja sen oireena oli uskomaton väsymys.

Vierailija
30/35 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy yksityisellä verikokeessa, semminkin kun tarjontaa riittää Helsingin seudulla. Turha odotella tuossa tilanteessa viikkoja.

Vierailija
31/35 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenellä on pääkaupunkiseudulla työterveys terveyskeskuksessa, kun lääkärikeskuksia on pilvin pimein ja kilpailu varmistaa ettei ne kovin kalliita voi olla? Meillä kuuluu työterveyspakettiin yksityisellä ihan kaikki, koska työnantajan halvalla saama vakuutus korvaa pienehkön omavastuun jälkeen kaiken ylimenevän kyseisenä vuonna. Itse olen käynyt 6 vuoden aikana kahdesti magneettikuvissa, useamman kerran labroissa, psykologin sekä fysioterapeutin luona, määräaikaistarkastuksissa, rokotuksissa yms. Ja tästä lystistä työnantaja maksaa muutaman satasen vuodessa per työntekijä. Teidän alalla ei vissiin ole kovin kova kilpailu osaavasta työvoimasta, kun joku kehtaa tarjota tuollaista "työterveyshuoltoa".

Vierailija
32/35 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli ensimmäisenä mieleen diabetes tai kohonneet sokeriarvot. Tutkitaanko niiden kilpirauhaskokeiden yhteydessä veren sokeriarvot? 

Borrelioosin kyllä huomaa jos ihossa on kiinni punkki ja sen puremakohdan ympärille muodostuu n. 7 cm:n punainen rengas! :D

Vierailija
33/35 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työterveyspalveluiden taso vaihtelee. Minimi taitaa olla juuri tuo terveyskeskuspalvelu. Minä maksaisin itse tutkimukset enkä odottaisi viikkoja.

Vierailija
34/35 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nivelpsoriasis ja olen aivan näännyksissä kaiken aikaa.

Vierailija
35/35 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset