Minkä oire on uskomaton väsymys?
Väsyttää ja nukuttaa koko ajan ja tätä on jatkunut jo pari kuukautta. Kilpirauhasarvot on tsekattu ja ovat kunnossa.
Kommentit (35)
Masennus tai sitten seurustelet narsistin kanssa.
Mulla johtui keliakian aiheuttamasta anemiasta.
Jos otan rautakuurin, kauan kestää että olo paranee? Terveyskeskuksen kautta verikokeet sun muut kestävät ihan liian kauan ja kohta tulee jo töissäkin sanomista kun olen ihan lopussa.
[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 17:32"]
Jos otan rautakuurin, kauan kestää että olo paranee? Terveyskeskuksen kautta verikokeet sun muut kestävät ihan liian kauan ja kohta tulee jo töissäkin sanomista kun olen ihan lopussa.
[/quote]
Riippuu siitä, miten matala on hemoglobiini. Mene työterveyteen. Voithan sä hakea apteekista rautalääkettäkin, kai sen luulisi 3-4 viikossa huomaavan.
Varsinkin, jos alat samaan aikaan syödä terveellisesti.
[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 17:35"]
[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 17:32"]
[/quote]
Riippuu siitä, miten matala on hemoglobiini. Mene työterveyteen. Voithan sä hakea apteekista rautalääkettäkin, kai sen luulisi 3-4 viikossa huomaavan.
Varsinkin, jos alat samaan aikaan syödä terveellisesti.
[/quote]
Syön jo valmiiksi tosi terveellisesti. Siksi en anemiaa ensimmäiseksi ajattelisikaan.
Voisiko olla masennus? Kun mulla oli masennus pahimmillaan, nukuin 18-22 tuntia vuorokaudesta.
Sarkoidoosi, syövät, uniapnea... Kun minulla todettiin sarkoidoosi, nukuin yhdeksän tunnin yöunien lisäksi kolmen tunnin päikkärit.
Raskaus ja masennus tulee ekana mieleen. Myös jotkut lääkkeet voi väsyttää ihan kamalasti, esim. tietyt siitepölyallergiaan käytettävät esim. Zyrtec.
Reuma tai joku muu reumasairauksista. Kylkiäisenä tulee anemia, lämpöily ja juurikin tuo järkyttävä väsymys joka ei helpotu millään. Nivelpsoriasiksessa itse niveloireet saattavat aaltoilla ja olla lievemmät kuin reumassa.
Mitään muita oireita ei ole kuin väsymys. En tiedä olevani siitepölylle allerginen, mutta nuhaa on ollut nyt keväällä vähän. Voiko siitepölyallergia väsyttää näin paljon, vaikka en syö lääkkeitäkään?
[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 18:19"]
Mitään muita oireita ei ole kuin väsymys. En tiedä olevani siitepölylle allerginen, mutta nuhaa on ollut nyt keväällä vähän. Voiko siitepölyallergia väsyttää näin paljon, vaikka en syö lääkkeitäkään?
[/quote]
Kyllä voi. Kannattaa käydä allergiatesteissä :)
olet yksinkertaisesti ylipainoinen ja huonokuntoinen
Olen normaalipainoinen ja ihan hyvässä kunnossa, vaikken aktiiviurheilija olekaan.
Aivovamma, aivot tarvitsee parantuakseen paljon unta
Kaiken oire on ääretön taivaanrantoja ylittävä väsymys. Kuten huomaat :D Voi olla mitä tahansa aivovammasta raskauteen tai kilpirauhaseen.
anemia