Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rukouksista APUA saaneet, kertokaas nyt!

Vierailija
28.05.2014 |

Oli joku aika sitten keskustelua Jumalaan uskomisesta jne. en löydä haulla ketjua mutta siihen moni uskova kirjoitti kuinka on saanut apua rukouksiinsa. Oli jopa että taloudellisiin vaikeuksiin tuli apu, sairauksista parannuttu kuin ihmeen voimalla jne. 

Kertoisitteko nyt tarinanne, mitä pyysitte ja kuinka pian alkoi tapahtumaan?

Minulle kun apua ei ole koskaan tullut, ylennsä aina huonompaan menee jos rukoilen, vai johtuuko se siitä etten tiedä uskoakko vai ei...en siis ole "oikea, hyvä" ihminen vaan eksynyt musta lammas...

Mä haluan kuulla nyt kokemuksia näistä ihmeistä, mitä tapahtui että uskot että apu tuli.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.05.2014 klo 01:54"]

Kirjoitit. "Jeesus sanoo Raamatussa asioita, joita moni uskova ei nykyisin ota tosisaan, kuten tuon että ihminen saa mitä tahansa pyytää jos uskoo sen jo saaneensa..."

Raamatussa tosiaan Markuksen evankeliumissa sanotaan näin, mutta rohkaisen sinua opiskelemaan, mitä tuo jae tarkoittaa. Lue erilaisista kristillisistä lähdeteoksista, mitä eri pastoreilla on sanottavanaan tästä Raamatun luvusta. Se on kokonaisuus, eikä tuota yhtä jaetta voi irrottaa kokonaisuudesta. Jumala ei ole mikään toivomusautomaatti, jolta saamme kaiken haluamamme. Tuo jae ei tarkoita sitä.

[/quote]

Kumpikohan teistä onkaan oikeassa? Hän, joka uskossaan lukee asiaa niinkuin se on sanottu ja kirjoitettu, vai sinä, joka haet sen selitystä laajemmasta kontekstista? Sinapinsiemen uskoa riittää siirtämään vuoria. Minä uskon, ettei Jeesus ole tarkoittanut, että hänen puheitaan ylitulkitaan, vaan hän on tarkoittanut asian niinkuin on sanonut. Yksi hänen tärkeimmistä opetuksistaan oli lähetyskäsky ja siinä hän sanoo "opettakaa niinkuin minä olen opettanut". Opetuslapset ovat opettaneet tuon ohjeen mukaan ja pyhän hengen vaikutuksesta eri seurakunnille, siinä on kuitenkin tilanne, paikka ja aika, jotka vaikuttavat. Ymmärrän, että evankeliumien Jeesuksen lainaus ei ole aikaan tai paikkaan sidottu. Meillä seurakunta opettaa ymmärtämään uskoa ajassa ja paikassa, mutta Jeesuksen opetusta se ei ole muuttamassa.

Usko ei vain tule luokse, vaan sitä on pyydettävä. "Pyytäkää, niin teille annetaan. Etsikää, niin te löydätte. Kolkuttakaa, niin teille avataan." Ei usko ole vain passiivista vastaanottamista.

Vierailija
22/31 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannataa hoitaa omat ongelmansa ihan itse tai ihmisten avulla, sillä Jumalia ei ole olemassa, tai vaikka olisikin, niin ne eivät auta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellekin tämä rukousasia on vielä vähän mysteeri. Asiaa ei auta se, että nk. uskovia ei tahdo saada mukaan asiapitoiseen keskusteluun. Jeesus(Jumala) kuulee kaikki rukoukset. Ok. Mutta Jeesus/Jumala kuulee ja näkee kaiketi muutenkin kaiken. Jos hetken mielessään toivoo, että päivästä tulisi hyvä, onko se rukous? Jos ristii kätensä hetkeksi ja toivoo, että päivästä tulisi hyvä, onko se rukous? Ja riippumatta edellisistä, jos Jumala aina kuitenkin vastaa oman tahtonsa mukaan, mikä on rukouksen merkitys? Onko sillä lopulta vaan merkitys rukoilijalle itselleen, eli onko rukous nimenomaan rauhoittumista, itseen (Jumalaan) kääntymistä, meditaatiota, omien tarpeiden ja toiveiden tunnistamista? Jos on, silloinhan lopulta kaikki on kuitenkin lähtöisin meistä itsestämme (oli sitten meidän takanamme Jumala tai mikä tahansa).

Vierailija
24/31 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli eipä siis ketään.

Vierailija
25/31 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut apua, mutta minulla on rukouksesta vähän erilainen käsitys kuin monella muulla. Minä en näe rukousta niinkään Jumalalta ruinaamisena, missä anelisin asioita, vaan tietyllä tapaa luomisena. Luon sen mitä haluan ajatuksissani, vahvistan sitä mielikuvituksessnai ja puheissani, ja jonain päivänä se syntyy fyysiseen maailmaan. 

Tämän näkemykseni perusta on Jeesuksen käsky: "Mitä tahansa te pyydätte Isältä minun nimessäni, uskokaa se jo saaneenne, niin se on teille tuleva". Minä siis luon uskossani mielessäni sen mitä tahdon, ja kun uskomus siitä että minulla on se jo, on riittävän vahva, eräänä päivänä huomaan että kas, näköjään rukoilemani asia on materialisoitunut fyysiseen todellisuuteen. 

Monet asiat ovat sellaisia ettei ihmiset uskoisi jos kertoisin rukousvastauksistani, siksi en näistä livenä puhu. Ensimmäinen "uskolla luomani" oli pääseminen kaikista allergioistani. Seuraavaksi vapautin itseni silmälaseista. Tämän jälkeen alkoholin liikakäytöstä joka oli jo pakkomielteistä. Sitten pyysin itselleni aviomiestä, ja muutaman kuukauden päästä tapasin tyypin joka vastasi mielikuvituksessani "luomaani". Hänen kauttaan taitaa nyt myös toteutua uusin tavoite, muutto Välimeren maahan, mieheni kun on espanjalainen ja ollaan syksyllä muuttamassa Espanjaan :) 

Vierailija
26/31 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen saanut jokapäiväisen leivän ja synnit anteeksi. Isä Meidän rukousta tulee usein rukoiltua.

Jumala vastaa rukouksiin ajallaan ja tavallaan. Joskus vastaus on Kyllä, joskus Ei tai joskus vastaus voi olla Odota. Eivät kaikki sairaudet parane tässä ajassa. Taivaassa kaikki ovat täydellisen terveitä. Ihmeitä tapahtuu, mutta uskoaan ei kannata niiden varaan jättää. Jeesuksessa on uskovan ihmisen turva, tapahtui elämässä mitä tahansa.

Vierailija
27/31 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, onko Jeesus saanut pestä syntisi verellään? Se on tärkeintä elämässä. Ihmeiden etsiminen voi vielä sinua väärään suuntaan. Älä etsi ihmeitä, etsi Jeesusta.

Vierailija
28/31 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 01:18"]

Ap, onko Jeesus saanut pestä syntisi verellään? Se on tärkeintä elämässä. Ihmeiden etsiminen voi vielä sinua väärään suuntaan. Älä etsi ihmeitä, etsi Jeesusta.

[/quote]

Mitenhän tämä tapahtuu?

Vierailija
29/31 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 01:47"]

[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 01:18"]

[/quote]

Mitenhän tämä tapahtuu?

[/quote]

Näin:

http://www.uskoontulo.net/uskoontulo.html

Vierailija
30/31 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.05.2014 klo 01:01"]

[quote author="Vierailija" time="30.05.2014 klo 00:51"]

[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 01:13"]

Olen saanut apua, mutta minulla on rukouksesta vähän erilainen käsitys kuin monella muulla. Minä en näe rukousta niinkään Jumalalta ruinaamisena, missä anelisin asioita, vaan tietyllä tapaa luomisena. Luon sen mitä haluan ajatuksissani, vahvistan sitä mielikuvituksessnai ja puheissani, ja jonain päivänä se syntyy fyysiseen maailmaan. 

Tämän näkemykseni perusta on Jeesuksen käsky: "Mitä tahansa te pyydätte Isältä minun nimessäni, uskokaa se jo saaneenne, niin se on teille tuleva". Minä siis luon uskossani mielessäni sen mitä tahdon, ja kun uskomus siitä että minulla on se jo, on riittävän vahva, eräänä päivänä huomaan että kas, näköjään rukoilemani asia on materialisoitunut fyysiseen todellisuuteen. 

Monet asiat ovat sellaisia ettei ihmiset uskoisi jos kertoisin rukousvastauksistani, siksi en näistä livenä puhu. Ensimmäinen "uskolla luomani" oli pääseminen kaikista allergioistani. Seuraavaksi vapautin itseni silmälaseista. Tämän jälkeen alkoholin liikakäytöstä joka oli jo pakkomielteistä. Sitten pyysin itselleni aviomiestä, ja muutaman kuukauden päästä tapasin tyypin joka vastasi mielikuvituksessani "luomaani". Hänen kauttaan taitaa nyt myös toteutua uusin tavoite, muutto Välimeren maahan, mieheni kun on espanjalainen ja ollaan syksyllä muuttamassa Espanjaan :) 

[/quote]

Hienoa jos toimii, mutta valitettavasti tämä ei kyllä ole kristillistä.

[/quote]

Olisi kiva jos jaksaisit perustella, miksi ei ole kristillistä? 

[/quote]

Mitä ihmettä? Aika selvä asia. Ei mikään visualisointi kyllä ole mitenkään nöyrää ja kaikkivaltiasta kunnioittavaa. Vaadit Häntä vaan täyttämään oman tahtosi etkä Hänen tahtoaan. Jumala ei ole sinun juoksupoika tai sugardaddy.

Vierailija
31/31 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2014 klo 09:05"]

[quote author="Vierailija" time="30.05.2014 klo 01:01"]

[quote author="Vierailija" time="30.05.2014 klo 00:51"]

[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 01:13"]

[/quote]

Hienoa jos toimii, mutta valitettavasti tämä ei kyllä ole kristillistä.

[/quote]

Olisi kiva jos jaksaisit perustella, miksi ei ole kristillistä? 

[/quote]

Mitä ihmettä? Aika selvä asia. Ei mikään visualisointi kyllä ole mitenkään nöyrää ja kaikkivaltiasta kunnioittavaa. Vaadit Häntä vaan täyttämään oman tahtosi etkä Hänen tahtoaan. Jumala ei ole sinun juoksupoika tai sugardaddy.

[/quote]

Niin ja tuo taitaa nyt muutenkin olla sitä Herzogin viljelemää "luodaan ääniaalloilla"-oppia. Okkultismiahan se on pohjimmiiltaan.

Mutta tässä ole hyvä, skrollasin valmiiksi sopivaan kohtaan (kannattaa kyllä lukea kokonaan, ihan 1-sivulta lähtien): http://www.kristitynfoorumi.fi/pdf/uvj.pdf