Lapsi on koulussa ja me ollaan isänsä kanssa kotona.
Mies tekee remonttia, on kesälomalla, ja mä töitä. Odotellaan yhtä kiitolinjan kuljetusta. Äsken miehen puhelin soi. Puhelun päätyttyä käytiin seuraava keskustelu.
minä: oliko se nyt ne kiitolinjan homot?
mies: joo.
minä: onko ne tulossa?
mies: joo, kuullema 45 minuuttia runkkaavat ensin jossain.
minä: okei.
Ja keskustelu toki käytiin huutaen, koska mä olen työhuoneessa ja mies maalaa lastenhuonetta.
Sitten kun lapsi tulee koulusta, puhutaan taas siveää perhekieltä.
:D
Kommentit (8)
siitä mitä hemm. kyllä me puhutaan lasten kuullen ihan samaa kieltä. siinäpä oppivat, ei tarvi kyliltä kuulla vittuperkeleitä tai homorunkkareita. poika on vanhin ja sillä on aina koulun kaunein tyttöystävä, epäilen että ihan on tämän kielenkäytön ansiosta! ja nyt meidän tytär on opettanut naapurin lapsillekin uusia kirosanoja, siellä ne istuu nurtsilla joskus ringissä kuin opetuslapset ikään. herttaista ja liikuttavaa!
[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 13:37"]
Kai se tämäkin on sitten aloituksen arvoinen asia...
Itse en tuota homo-sanaa vaan ymmärrä huumorikäytössä.
[/quote]
Itse käytän huumorikäytössä sulassa sovussa homoa, neekeriä, maitonaama-arjalaista, natsipaskaa ja mitä muuta ikinä keksinkin. Ainoa ihmisryhmä, ketä oikeasti vihaan ovat suvaitsemattomat.
Outoa, menikö se keskustelu Kiitolinjan kuljettajan ja miehesi välillä sitten näin:
kulj: Päivää, täällä puhuu kiitolinjan homo, täällä olisi nyt se teidän kuljetus
miehesi: Kauankohan siinä kestää?
kulj: Noin 45 minuuttia, meidän täytyy ensin runkata jossain
miehesi: Ok, selvä. Kiitos ja hei!
kulj: Hei hei!
Kunhan todellakin varmistatte sen, että lapsi ei koskaan kuule tuollaista kieltä. Lapsillenne ette saa opettaa, että homo olisi asiallinen niputussana, vaikka itse niin ajattelisitte.
Onneksi ymmärrätte, että vitsinne ovat oikeasti mauttomia, vaikka kuinka olisivat keskenäistä huumorianne. Sen kerran kun vahingossa vitsailette väärässä tilanteessa, vastuu ei ole kuulijan vaan vain ja ainoastaan teidän.
Kai se tämäkin on sitten aloituksen arvoinen asia...
Itse en tuota homo-sanaa vaan ymmärrä huumorikäytössä.