Onko tälläinen toiminta torissa ihan normaalia?
Kun ostaja kysyy, voiko varata, ja myyjä suostuu varaamaan. Sitten myyjä seuraavana päivänä ilmoittaakin, "valitettavasti meni nopeammalle".
Olikohan kyseessä joku nuori, joka ei ihan ymmärrä, että ei kannata varailla, jos on aikomus myydä/antaa nopeimmalle.
Kommentit (7)
Ymmärrän molempia osapuolia. Itse myyn paljon Torissa ja monet varailijat tekee ohareita. Ehkä sitä suostuu varaukseen, kun ajattelee että jos ei tulekaan muita ostajia.
Ostajana taas pyrin noutamaan heti, koska ymmärrän myyjän puolen asiasta.
En ole oikein käsittänyt tätä varausjuttua, minkä helevetin takia sitä pitäisi alkaa varailemaan jollekin tontulle, ostakoon se kenellä rahaa on sillä hetkellä.
Vierailija kirjoitti:
En ole oikein käsittänyt tätä varausjuttua, minkä helevetin takia sitä pitäisi alkaa varailemaan jollekin tontulle, ostakoon se kenellä rahaa on sillä hetkellä.
Tämä hupivarailu on kyllä hanurista. Enemmän tähän olen törmönnyt facen roskalavaryhmässä. Ilmeisesti ilmainen tavara on sellaista minkä voi varailla ihan huviksi. Sen takia laitankin nykyään ilmoitukseen, että jos ei tunnin sisään vastaa viestiin, menee tuote seuraavalle. Ja maks 24h varaus.
Mutta jos myyjä on kuitenkin varannut, niin eikö olisi reilua, että jos on myymässä kuitenkin nopeammalle, että kysyy ekalta, onko heti hakemassa, että se tavara menee toiselle muuten. Eikai kuotenkaan ole tarkotus kiusaa tehdä, puolin ja toisin.
Kaikki eivät satu asumaan samalla paikkakunnalla, joten tottakai varaaminen on hyvä juttu, vai oikeasti lähdet ajamaan kaukaa ja kun pääset perille, niin se onkin myyty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä hupivarailu on kyllä hanurista. Enemmän tähän olen törmönnyt facen roskalavaryhmässä. Ilmeisesti ilmainen tavara on sellaista minkä voi varailla ihan huviksi. Sen takia laitankin nykyään ilmoitukseen, että jos ei tunnin sisään vastaa viestiin, menee tuote seuraavalle. Ja maks 24h varaus.
Jotkut varaavat aivan kaiken heti kun vaan näkevät. Moni ei edes viitsi lukea ilmoitusta, kunhan siinä on edes maininta myytävästä tai annettavasta tavarasta. Sitten saavat rauhassa pähkäillä haluavatko oikeasti, koska ovat jonon ensimmäisenä. Jos ei haluakkaan niin "antaa" seuraavalle ("mies ei halunnutkaan" tmv tekosyy) tai katoaa maan päältä. Näiden takia on nuo "ensimmäiselle hakijalle" yleistyneet. Ei se myyjä voi tietää olisitko sinä ollut juuri se kaikkien noiden muiden joukosta joka oikeasti haluaisi tavaran.
Mulla on parempi idea. Ostaja ilmoittaa heti Ekassa yhteydenotossa että ostaa tuotteen ja tulee hakemaan sen aikana xx. Myyjä kuittaa että ok tai että aika ei sovi, sopiiko tulla aikaan xx? Ja näin tehdään kaupat.
Myy perintätoimistolle!