Se olisi Joulu 2020 taputeltu. Mitkä fiilikset jäi?
Tänään monet palaa kotiin ja huomenna töihin. Miten joulusi meni. Pian tässä juhlitaan uutta vuotta.
Kommentit (30)
Ihan ok fiilis, mutta väsytti jouluna, väsyttää yhä.
Hyvin meni, rauhallisesti ja mukavasti. Mutta arki saa kyllä alkaa, en niin kauheasti tykkää pitkistä pyhistä.
Eihän tää joulun aika lopu kuin vasta loppiaisena! Eli ei läheskään taputeltu vielä, ainakaan meillä.
Ei sen ihmeempää. Joulut tulee, joulut menee.
Mitä tuota sen enempiä miettimään.
On tässä vielä lusittavana uuden vuoden pitkä viikonloppu ja loppiainen.
Paljon melua tyhjästä. Ihan hyvin meni ja kivaa oli, mutta kauheaa säätöä parin päivän takia.
Vähän paskat, 2 läheistä teki oharit.
Vierailija kirjoitti:
Eihän tää joulun aika lopu kuin vasta loppiaisena! Eli ei läheskään taputeltu vielä, ainakaan meillä.
Nuutinpäivänä vasta loppuu!
Itsellä joulu loppuu loppiaisena. Olosuhteisiin nähden joulu meni hyvin. Ongelmana, remonttifirmaan lupauksista huolimatta viivästynyt kylppäriremontti vaikeuttaa asioita.
Joka vuosi joulu kiinnostaa entistä vähemmän, alkaa jo olla kuin mikä tahansa viikonloppu. Kaukana ovat ne ajat kun nuorempana oli joku maaginen juhla jota odotti innolla pitkään.
32v
Ok. Mukavaa oleilua, hyvää syömistä oman perheen kesken. Oma seura, paras seura. Tässä joululoma jatkuu vielä puolitoista viikkoa. Aahhh...
Todella mukavaa oli joulu; leppoisaa oleilua ja hiukan ulkoilua. Lisäski vasta viikon päästä jälleen töihin.
Ei kaipaa muuta eikä varsinkaan kaupallisuutta.
Että jokin ratkaisu tähän täytyy tulla: ei vaan käy, että minä raadan monta päivää, jotta miehen sukulaiset saavat aattona ja minun joulupäivänä istua valmiiseen pöytään. Ei v*ttu käy! Paitsi aikaa ja vaivaa, niin rahaa on palanut aivan holtittomasti.
Joululomani jatkuu uuteenvuoteen asti.
Ensivuoden ensimmäisenä maanantaina takaisin töihin. Nämä joulupäivät menivät loistavasti. Erilainen ohjelmisto oli kuin yleensä, mutta se oli mukavaa vaihtelua. Aivan loistavan levollinen olo on nyt. ☕
No eihän oo. Taputtele itteles vaan
Vierailija kirjoitti:
Että jokin ratkaisu tähän täytyy tulla: ei vaan käy, että minä raadan monta päivää, jotta miehen sukulaiset saavat aattona ja minun joulupäivänä istua valmiiseen pöytään. Ei v*ttu käy! Paitsi aikaa ja vaivaa, niin rahaa on palanut aivan holtittomasti.
Puhu nyt jo miehellesi tästä niin ei tule yllätyksenä ensi joulun alla.
Oli sama tilanne ja ihan nevöhöörd juttu kun joulun alla sanoin etten muuten todellakaan rupea ns. perinteistä joulua tekemään. Kaikki olivat pahoillaan ja osa jopa vihaisia millä oikeudella se naisihminen kieltäytyy tekemästä joulua.
No kuule ihan sillä että jokaisen pitää osallistua. Perse homeessa istutaan sohvalla ja odotetaan kutsua "syömään" ja siitä sitten noustaan eikä lautasta edes tiskipöydälle saa kun ollaan niin vierasta niin vierasta että.
Kukaan ei tuonut lahjaa minulle tai millään tavalla huomioinut että ei se napsauttamalla loihtinut joulua kotiimme. Edes kiitosta eivät osanneet.
Ja kyllä itse mahdollistin kun olin kynnysmatto. Tuosta on jo 10v aikaa ja hirmu sota tuli kun lopetin passaamisen.
Ensimmäinen kerta kun joulu ei ahdistanut yhtään. Ja syynä oli se että olin poitsun ja isäni kanssa kolmestaan meillä. Avovaimo ja sen ärsyttävät (jo aikuiset) lapset olivat avovaimon vanhempien luona. Kämppä oli siisti kun ei kukaan sitä ollut sekoittamassa ja ruokaa oli juuri niin paljon kuin sitä kahtena päivänä tarvitsi olla. Yleensä heitetään sitä roskiin joulun jälkeen vaikka kuinka paljon. Ehdottomasti haluan jatkossakin tällaisen samanlaisen rauhallisen joulun ilman avokin kakaroita.
Hyvät fiilikset, ei joukukrapulaa. Kuten ennenkin, nyt voi venytellä ja sanoa ääneen, että odottaa kevättä. Päiväkin pitenee jo.