Tiesittekö, että pikkulegot ja dublot sopivat yhteen?
Niillä voi siis rakentaa yhtäaikaa samaa rakennelmaa.
Minä en tiennyt ennen kuin eskarilaiseni tuli eilen näyttämään pikkulegoista ja duploista rakentamaansa linnaa. Ja kyseessä neljäs lapsi ja toistakymmentä vuotta vanhat palikat..=)
Kommentit (24)
[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 20:41"]
[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 20:00"]
Siis saako niitä pikkulegoja laitettua duplojen "päälle"? Toki duplot saa tarpeeksi monen pikkulegon päälle. Oletettavasti... Omat lapset ovat vielä duploiässä.
[/quote]
Ja duploja pikkulegojen päälle, kyllä vain.
-ap
[/quote]
Esikoinen 3-vuotiaana noin alkoi rakentaa, kun alkoi molempia olla tarjolla. Iso rakennus duploista ja yksityiskohdat päälle pikkulegoista. Toisinpäinhän eivät nyt kovin kätevästi toimi, mutta toki voi niinkin päin kasata.
Onko nää pikkulegot ja dublot jotain uutuuksia?
Mitähän se duplo tarkoittaa suomeksi?
[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 19:49"]
Tiesin sen jo 70-luvulla.
[/quote]
Hahaha, hipsteri! ;D
Oli pakko mennä lastenhuoneeseen tonkimaan legoja ja testata itsekin ja kyllä on pakko lapsillekin mainostaa että niitä isoja ja pikkulegoja voi yhdistellä! Kiitos vinkistä!
Mäkin opin sen vasta omien kanssa rakennellessa, kun mulla oli lapsena vain pikkulegoja.
Huomasin kans jo lapsena, 90-luvulla :)
Tiesittekö, että ne legojen kokoamisohjeet löytyy netistä?
No sehän on legojen juju että niitä voi yhdistellä.
[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 19:42"]
No sehän on legojen juju että niitä voi yhdistellä.
[/quote]
Siis myös isoja legoja ja pikkulegoja yhteen?
En tiennyt.
Tiesin, opin sen joskus kun esikoinen oli kaksi ja näytti. Itse en lapsena sitä tajunnut, vaikka muistan leikkineeni sekä duploilla että pikkulegoilla.
Juu, lapsena 70-luvulla jo niillä leikittiin ja yhdessä käytettiin.
Mä keksin sen itse kun leikin joskus 10 vee omilla legoilla ja pikkusiskon duplo tai pari oli eksynyt samaan kasaan.
[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 20:00"]
Siis saako niitä pikkulegoja laitettua duplojen "päälle"? Toki duplot saa tarpeeksi monen pikkulegon päälle. Oletettavasti... Omat lapset ovat vielä duploiässä.
[/quote]
Ja duploja pikkulegojen päälle, kyllä vain.
-ap