Apua! Taloyhtiön kesäjuhliin tarjoilut ja tekemistä??
Noin. 100-180 tulossa...nyt ilmoittautunut se100.. ja vielä perjantaihin aikaa ilmoittautua... Makkaraa on ja mehua,kahvia,vettä, pullaa,keksejä...muttamitä muuta? ei mitään alkoholia... kestävät yhdestä-viiten..ajattelin tikanheitto kisaa...
Kommentit (7)
Bändi soittamaan. Vapaamuotoisia kisailuja, ei siis sellaisia että kaikkien on pakko pönöttää katsomassa kuin jotain ohjelmanumeroa. Pussihyppelyä, tarkkuusheittoa, kato vaikka vinkkejä Nuoren Suomen nettisivuilta koko perheelle sopivista jutuista.
Salaattia, ihan vihannessalattia, tai jotain grillattavia kasviksia. Sellaisia kaipaisin itse jos olisin tulossa, syön lähes mitä muuta tahansa paitsi porsasta enkä näin ollen makkaraakaan.
Pakettiautollinen kaljaa ja orgioihin päättyvä yhteissauna.
Suosittelen hankkimaan jotain maidotonta, lhatonta, ja gluteenitonta niin mahdollisimman moni allergikko ja erityisruokavaliolla olevat saisivat myös ruokaa. Itse kokemuksesta juon yleensä vain vettä tällaisissa tapahtumissa kun kaikessa on jotain muotoa eläimestä ja sitä gluteenia. Esimerkiksi iso vihersalaatti ja täytteet erikseen pieniin kulhoihin; oliiveja, kirsikkatomaattea, suolakurkkua, tilliä/persiljaa/basilikaa, keitettyjä perunoita lohkoina/maustettuja lohkoperunoita, porkkanaraastetta, parsakaalia, ananaspaloja, viininlehväkääryleitä (Lidlistä saa edullisesti), kidneypapuja, kikherneitä, seesamin ja auringonkukansiemeniä, mitä näitä nyt on! Ei oo edes kallista! Ja sitten tuoreita hedelmiä jotenkin esikäsiteltyinä, eli siis pestyinä ja ehkä vähän pilkottuina, banaania, omenoita, mandariinejä ja persikoita vaikka. Juotavaksi voisi tehdä itse raikata jääteetä höystettynä sitruuna tai lime viipaleilla, sen tekeminen ei ainakaan ole yhtään kallista :D.
Sitten jos haluaa nähdä vaivaa, voisi tehdä itse hummusta (esim. http://www.pinterest.com/pin/103723597641113717/) ja tarjolle riisikakkuja ja näkkilepää.
+ pastasalaatti on tosi helppo ja vaivaton tehdä, keittetyä kuviopastaa (kannattaa katsoa ettei se sisällä kananmunaa, sillekkin porukka suht usein allergisia), paskasteesta herne-maissi seosta, yrttejä, öljyä, suolakurkkukuutioita, punasipulia + mitä nyt haluaakaan.
Kesällä kaipaa kevyehköä ja raikasta ruokaa! :)
PS. pasta nyt ei tietty oo gluteenitonta eikä näkkileipä, mutta riisikakut on ja gluteenitonta pastaa saa nykyään myös jopa suht edullisesti.
Meidän taloyhtiön 50-v juhlissa oli karaoke-laitteisto ja ihan palkattu emänät sitä vetämässä. Se oli todella hauskaa ja todella moni halusi laulaa.