Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

en jaksa pitää paikkoja kunnossa enkä voi kutsua ketään

Vierailija
27.05.2014 |

Ystäväni ei käsitä miksi en sano tervetuloa.

Miten voin kun asunto on huonossa kunnossa?

Olen aika poikki.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot niinkuin asia on, jos et halua menettää ystävääsi.

Vierailija
2/16 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama. Voisimme kyläillä toistemme luona :) Meillä kyllä käy vieraita, mutta niin "tuttuja", että osaavat raivata sohvalta itselleen paikan. mutta moni vieras on jäänyt kutsumatta, kun en vaan jaksa siivota. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytkö töissä?

Kotia kannattaa pitää kunnossa pikkujutuilla, teet joka päivä jotain. Sillä pääsee jo pitkälle.

Vierailija
4/16 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 10:29"]Mulla sama. Voisimme kyläillä toistemme luona :) Meillä kyllä käy vieraita, mutta niin "tuttuja", että osaavat raivata sohvalta itselleen paikan. mutta moni vieras on jäänyt kutsumatta, kun en vaan jaksa siivota. 

[/quote]

Mulla pahempaa. Ap.

Vierailija
5/16 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään jaksa. Tapaisin kavereita kyllä jossakin muualla mieluummin kuin kotona.

Vierailija
6/16 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu. En vaan jaksa siivota ihan koko ajan.  Ja sitä tällainen pieni ahdas asunto lapsineen ja lemmikkeineen vaatisi. Ei siis mitään vartti päivässä - kikkoja, vaan sitä että kuljen koko ajan järjestelemässä ja imuroimassa. Näen ystäviäni aina jossain muualla, samoin juhlat järjestän vuokratuissa tiloissa.

Vierailija
7/16 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 10:29"]Käytkö töissä?

Kotia kannattaa pitää kunnossa pikkujutuilla, teet joka päivä jotain. Sillä pääsee jo pitkälle.

[/quote]

Välillä. Teen joskus jotain pientä mutta räjähdys on aina suurempi kuin saavutettu tulos.

Vierailija
8/16 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä sitten tee mitään. Selitä vaikka masennukseksi ja sälytä vastuu muille.

Vierailija
9/16 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos koti on aina kuin hävityksen kauhistus, siis oikeasti likainen ja raivauskunnossa, niin sepä vasta lisää uupumusta ja voimattomuutta sekä ahdistaa. Ymmärrän että välillä itse kunkin koti olla kaaos, mutta jos se on jatkuva olotila ja ehkäisee sosiaalista kanssakäymistä, niin silloin pitäisi tehdä joitain muutoksia elämäänsä, että sitä jaksaisi paremmin. 

Vierailija
10/16 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saa aikaiseksi sitä muutosta. Se pitäisi alkaa sisältä päin ja lopuksi näkyä ympäristössä.

Vierailija
11/16 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 10:32"]

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 10:29"]Käytkö töissä?

[/quote]

Välillä. Teen joskus jotain pientä mutta räjähdys on aina suurempi kuin saavutettu tulos.

[/quote]

Ei "joskus" vaan JOKA PÄIVÄ. Kyllä se siitä lähtee pikku hiljaa korjaantumaan.

Vierailija
12/16 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon sitä päivää odottanut vuosia.

Vierailija
13/16 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en voi ymmärtää mikä siinä paikkojen kunnossapidossa on niin kamalan vaikeaa ja raskasta. Eihän paikkojen nyt kiiltää tarvitse ja loistaa pölyttömyydellä, mutta kai tavarat voi käytön jälkeen laittaa takaisin paikalleen. Miksi ihmeessä kasata sohva täyteen likapyykkiä, kun vaatteet voi riisua suoraan likapyykkikoriin. Tai tiskejä laittaa heti syömisen jälkeen mieluummin kuin kasata keittiöön, yöpöydälle, tai heittää roskapostit lukemisen jälkeen roskiin/paperinkeräykseen mieluummin kuin kasata järjettömiksi pinoiksi hyllyille ja pöydille.

Siitä ei ole yhtään enempää vaivaa laskea tavara kädestä nyt just tähän kun metrin päähän rosikseen. Paljon surempi työ on kerätä hillittömät kasat kaikkea skeidaa ympärilleen, ahdistua ja erakoitua kun ei kehtaa enää kotiinsa ketään kutsua.

Ei ole pakko siivota jos ei sotke, niin yksinkertaista se on ja paljon vaivattomampaa.

Jos perussiisteydestä ei kykene edes alkeellisesti huolehtimaan, niin kyllä silloin ihan kokonaiselämänhallinnassa on vakavia puutteita.

Vierailija
14/16 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 10:52"]

En saa aikaiseksi sitä muutosta. Se pitäisi alkaa sisältä päin ja lopuksi näkyä ympäristössä.

[/quote]

Oivallat hyvin asian ytimen. Hyötyisit varmasti terapiasta, viestistäsi kuultaa realistinen itsetuntemus ja älykkyys. Ota yhteyttä johonkin lääkäriin, mtt-toimistoon tai työterveyteen, jotta saisit testatuksi, vaivaako sinua masennus vai esim. Kilpirauhasen vajaatoiminta. Googlaipa muuten tuota kilpirauhasen vajaatoiminnan oireita.

En toivota tsemppiä, koska jos ihminen ei jaksa, se ei jaksa. Toivotan tilanteen selviämistä tavalla tai toisella. Ja se ei selviä, ennen kuin terveydentilaasi tutkitaan.

Itse kärsin mainitsemastasi tilanteesta, kunne sain itseni hommatuksi lääkäriin ja selvisi lievä kilpirauhasen vajaatoiminta. Anomalla anoin, että saisin koelääkityksen - ja sain. Nyt on jaksaminen jo parempaa.

Vierailija
15/16 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla myös vaikea pitää tavaroita järjestyksessä, todella vaikeaa liikutella jo kerääntyneitä kasoja, hävittää mitään. Ja juuri se tavaroiden ja vaatteiden määrä ahdistaa sekä se, että en saa hävitettyä mitään. TIEDÄN tasan miten pitäisi tehdä. Sisäinen toinen minä ei vaan saa tehtyä mitään.

Nim. Yksi sottapytty lisää

Vierailija
16/16 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ihan terveellä ja pirteällä ihmiselläkin, siis minulla, on välillä kausia, että koti menee kaaokseen. Nyt on sellainen kausi...Mieheni olettaa että teen kaiken kun olen kahden vilkkaan poikamme kanssa kotona, mutta en vaan jaksa enkä halua olla koko ajan siivoamassa ja järjestelemässä. Kun on pieni koti eikä paljon toimivaa säilytystilaa niin on vaikea pitää koti kunnossa. Mulla on myös harrastus johon haluan käyttää kaiken liikenevän vapaa-aikani, eikä se harrastus ole siivous ja pyykkäys.