Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aina vain ihmetyttää miten teini-ikäset ja nuoret aikuiset eivät osaa kiittää lahjasta

Vierailija
26.12.2020 |

Minusta olisi ihan kohteliasta laittaa edes viesti että kiitos lahjasta. Pienet lapset on asia erikseen varsinkin jos uskovat joulupukkiin mutta sitä vanhemmat niin...

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku lähettää tämänki ketjun kirjoittajille joko synttäri-tai nimipäivä tai valmitusmispäivä tai muut onnittelut,  niin ettekö todellakaan kiitä viestin lähettäjää kiitosviestillä?

Vierailija
22/33 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle riittää kun vein kummilapsen lahjan hänen vanhempansa työpaikalle niin vanhempi kiitti, en tarvitse enää erillistä yhteydenottoa ja kiitosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisihan se mukava tietää, onko lahja edes tullut perille.

Erityisesti ihmetyttää se, ettei edes rippijuhla ja syntymäpäivälahjoista kiitetä.

Lähettäjä ei voi tietää mitenkään sitä, menikikö se paketti ja onnittelukortti perille.

Meillä tyttö kiittää pelkistä onnitteluista ja korteistakin, eikä pelkästään fyysistä lahjoista.

No etkö osaa soittaa ja kysyä? Vai et ole mitenkään muuten tekemisissä?

Vierailija
24/33 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joku lähettää tämänki ketjun kirjoittajille joko synttäri-tai nimipäivä tai valmitusmispäivä tai muut onnittelut,  niin ettekö todellakaan kiitä viestin lähettäjää kiitosviestillä?

Jos tulee tekstarilla, siihen vastataan. Onnittelukortteihin ei kuulu vastata.

Vierailija
25/33 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletteko te, jotka ette ilmeisesti ole mitenkään muuten tekemisissä henkilön kanssa, että antamanne lahjat ovat jotain niin tärkeää, että ihminen siksi ottaisi teihin yhteyttä? Ehkä kannattaisi itse ottaa vähän useammin yhteyttä ja unohtaa ne lahjat.

t.kristallikissa

Vierailija
26/33 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kummityttäreni 14 vuotta kiitti tänä jouluna ensimmäistä kertaa lahjasta ☺. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan. Ensi kesänä tyttö on menossa rippileirille ja konfirmaation jälkeen minä en enää kummina osta joulu- tai syntymäpäivälahjoja. Rippilahjan ja ylioppilaslahjan tietenkin.

Vierailija
27/33 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko myöntää, että ei ole ennen tullut joululahjasta kiittäminen mieleen. Ainakin meillä joululahjat ovat "anonyymejä", siis ei tiedetä kuka on antanut minkä lahjan ja kysellessäkin sanotaan vain "joulupukkihan ne lahjat toi, kiitä pukkia ;)". Eri asia vaikkapa valmistujaislahjan kanssa, kun siinä annetaan lahja suoraan lahjoittajalta lahjoitettavalle käteen, niin siinä tietenkin sanotaan kiitos. Mutta että jälkikäteen pitäisi ruveta soittelemaan sukulaisille ja arvuuttelemaan lahjan antajaa? Ensimmäinen kerta kun kuulen asiasta, en ole koskaan kiitellyt enkä odottanut kiitoksia. Huh, onkohan minun sukuni (sekä isän että äidin puolen) jotenkin selän takana kiittämättömyydestä parjattua sakkia :D

Vierailija
28/33 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju on pilalla tuon yhden takia.

Vierailija
29/33 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli et anna antamisen ilosta, vaan kerjäät arvostusta. Hyvä, että läheisesi ovat luonnollisia. Eikö se riitä, että voit ajatella heidän ilahtuneen lahjoistasi????

t.kristallikissa

Sinun kirjoituksesi ovat aina typeriä, olet oikea oksennus koko paska.

Vierailija
30/33 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kiitosta ei tule, olen merkinnyt asian muistiin ja jättänyt kaikki lahjat ostamatta siitä eteenpäin. Veljentytär sai yo-lahjaksi 500 €, samaan aikaan kirjoittaneelle ja lakin saaneelle siskontytölle en lähettänyt edes onnittelua. Sisar soitti ja kysyi miksi en, kerroin, että veljentytär saa aina myös joulu- ja synttärilahjat, koska on aina kiittänyt. Sisarentytär ei kiittänyt koskaan kun kasvoi isoksi (lapselta en kiitos odottanut) kun isommaksi kasvoi. Veli aina muisti kiittää lastensa lahjoista kun olivat pieniä, sisar ei koskaan.

Hyvät tavat kunniaan.

Vierailija
31/33 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näen sinut stegosaurus vain elävänä - tosin seniilinä - nahkalompakkona. Joten miksi kiittäisin, jos olet minulle vain esine, joka antaa ilmaista, vastikkeetonta kahisevaa. Avaa toki Tutakhamon sanainen sarkofagisi.

Vierailija
32/33 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
33/33 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän kiittämättömän sukupolven on edellinen sukupolvi kasvattanut huonosti, syyttäkää itseänne. Ei ne huonot tavat tyhjästä ole tulleet.