Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulla on 50 kiloa ylipainoa.

Vierailija
27.05.2014 |

Syy tähän tietenkin minä itse, mutta syytän myös omakotitaloalueelle muuttamista ja auton hankintaa. 

Aiemmin asuimme keskustassa lähellä palveluita. Kävellen pääsi joka paikkaan, autoa ei tarvittu. Ihan kaikki, mitä vain ikinä elämässään tarvitsee, sijaitsi kilometrin säteellä. Autosta olisi ollut vain haittaa, parkkipaikkoja ei ollut.

Arkiliikunnan lisäksi kävin ahkerasti kuntosalilla. Se oli lähellä, joten matkoineen tunnin treeniin meni tunti ja vartti. Tulin kotiin suihkuun.

Nyt lähimpään ruokakauppaan on 2km. Sitä ei jaksa kävellä ostosten kanssa joka päivä. Neljä lasta, joten ruokaakin kuluu paljon ja se on juuri sitä kannettavaa. Menen aina autolla.

Kaikki palvelut ovat niin kaukana, että menen aina autolla. Asioiden hoitamiseen menisi tuntikausia, jos menisin pyörällä tai kävellen. Vaikka apteekki onkin vain 2km päässä ja kirjasto 2,5km päässä, ne ovat aivan eri suunnissa. 

Kuntosali on 8km päässä, menen sinne autolla. Se on auki vain kahdeksaan asti illalla, joten useimpina päivinä en edes ehdi sinne töiden jälkeen. Se aukeaa klo 7, joten en ehdi aamuisinkaan.

Elämä on muuttunut omakotitaloalueelle muuttamisen jälkeen niin, etten poistu omasta kodista ilman autoa mihinkään. Arkiliikuntaa ei ole ja liikuntaa ylipäätään silloin, jos joskus ehtii. 

Haluan takaisin keskustaan.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep jep, minulla painoa 52kg ja asumme omakotialueella, 2 lasta ja 2 autoa.....työpaikka 9km päässä kuten kuntosalikin, mutta siellä en käy vaan lenkkeilen ja jumppaan kotona. Voi kilin....

Vierailija
2/13 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman verran täälläkin ylipainoa. Syitä varmaan löytyisin monia mutta turhan mun on alkaa niitä penkomaan, ei hyödytä mitään tilanteeseen.

Olen nyt ottanut itseäni niskasta kiinni ja päättänyt, että teen asialle jotain. Eli liikuntaa lisännyt ja syömisiä tarkkaillut. Vaa'alla en juokse, liian masentavaa.

En pyri mihinkään "30 kiloa kolmessa kuukaudessa pois"-ihmeratkaisuun, vaan olen ajatellut että tämä on loppuelämän projekti. Hiljaa hyvä tulee.

Liikunnan olen aloittanut rauhallisesti, eli kävelyä, venyttelyä ja kuntosali. Varovaisesti olen aloitellut varoen mm. niveliä. Lisäksi en halua itseäni liian kipeäksi, olisi turhan hyvä tekosyy jäädä sitten vaan kotiin makaamaan pariksi päiväksi. Liikkuessani tulee kunnon hiki pintaan ja syke pysyy korkeahkona.

Näillä mennään, kuukauden parin jälkeen ajattelin käydä vaa'alla ja katsoa onko tuloksia syntynyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se lihomisen syy on ruoassa. Jos liikunta vähenee, on ruokatapoja muutettava, ettei liho.

Vierailija
4/13 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä painan 50kg, asun omakotialueella ja kuljen kaikkialle autolla. Salilla en käy, koiraa ei ole, enkä tykkää käydä lenkeillä. Kuntoilen itsekseni 4x viikko kotona ja paino pysyy kurissa. Herään arkisin viiden maissa ja pääsen nukkumaan iltaisin kymmenen-yhdentoista jälkeen, silti jaksan aina vetää reenin reenipäivänä, koskaan en skippaa minkään tekosyyn varjolla reenipäivää.

Vierailija
5/13 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulje pyörällä.

Vierailija
6/13 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 50 kiloa painoa, asun omakotialueella kolmen kilometrin päässä keskustasta eikä tulisi mieleenkään käyttää tuollaiseen matkaan autoa. Kaupassa on käytävä useampana päivänä viikossa, ettei pyörällä tarvitse viittä kassia raahata, mutta saanpahan samalla raitista ilmaa ja hyötyliikuntaa. Kuntosalille on matkaa 15 kilometriä, mutta pururadalle ja hiihtoladulle 200 m.

Vierailija
7/13 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 09:48"]

Syy tähän tietenkin minä itse, mutta syytän myös omakotitaloalueelle muuttamista ja auton hankintaa. 

Aiemmin asuimme keskustassa lähellä palveluita. Kävellen pääsi joka paikkaan, autoa ei tarvittu. Ihan kaikki, mitä vain ikinä elämässään tarvitsee, sijaitsi kilometrin säteellä. Autosta olisi ollut vain haittaa, parkkipaikkoja ei ollut.

Arkiliikunnan lisäksi kävin ahkerasti kuntosalilla. Se oli lähellä, joten matkoineen tunnin treeniin meni tunti ja vartti. Tulin kotiin suihkuun.

Nyt lähimpään ruokakauppaan on 2km. Sitä ei jaksa kävellä ostosten kanssa joka päivä. Neljä lasta, joten ruokaakin kuluu paljon ja se on juuri sitä kannettavaa. Menen aina autolla.

Kaikki palvelut ovat niin kaukana, että menen aina autolla. Asioiden hoitamiseen menisi tuntikausia, jos menisin pyörällä tai kävellen. Vaikka apteekki onkin vain 2km päässä ja kirjasto 2,5km päässä, ne ovat aivan eri suunnissa. 

Kuntosali on 8km päässä, menen sinne autolla. Se on auki vain kahdeksaan asti illalla, joten useimpina päivinä en edes ehdi sinne töiden jälkeen. Se aukeaa klo 7, joten en ehdi aamuisinkaan.

Elämä on muuttunut omakotitaloalueelle muuttamisen jälkeen niin, etten poistu omasta kodista ilman autoa mihinkään. Arkiliikuntaa ei ole ja liikuntaa ylipäätään silloin, jos joskus ehtii. 

Haluan takaisin keskustaan.

[/quote]

No johan oli selittelyä. 

Vierailija
8/13 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 11:28"]Minulla on 50 kiloa painoa, asun omakotialueella kolmen kilometrin päässä keskustasta eikä tulisi mieleenkään käyttää tuollaiseen matkaan autoa. Kaupassa on käytävä useampana päivänä viikossa, ettei pyörällä tarvitse viittä kassia raahata, mutta saanpahan samalla raitista ilmaa ja hyötyliikuntaa. Kuntosalille on matkaa 15 kilometriä, mutta pururadalle ja hiihtoladulle 200 m.

[/quote]

Etelä-Suomessa onkin ollut mahtavat hiihtokelit.

Vierailija
9/13 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 11:35"]

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 11:28"]Minulla on 50 kiloa painoa, asun omakotialueella kolmen kilometrin päässä keskustasta eikä tulisi mieleenkään käyttää tuollaiseen matkaan autoa. Kaupassa on käytävä useampana päivänä viikossa, ettei pyörällä tarvitse viittä kassia raahata, mutta saanpahan samalla raitista ilmaa ja hyötyliikuntaa. Kuntosalille on matkaa 15 kilometriä, mutta pururadalle ja hiihtoladulle 200 m.

[/quote]

Etelä-Suomessa onkin ollut mahtavat hiihtokelit.

[/quote]

Totta, ei päässyt viime talvena hiihtämään, mutta juoksemista ei tarvinnu siirtää asvaltille kuin muutamaksi viikoksi.

Vierailija
10/13 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sarjassamme maailman naurettavimmat tekosyyt.

Mekin asumme omakotitaloalueella, matkaa kaupunkiin, kauppoihin ja muihin palveluihin on noin 4km, meillä on auto ja silti olemme koko perhe normaalipainoisia. Aika jännä.

Teillä on inhottava asuinalue ja ilkeä auto kun noin päästävät sinut lihomaan.

Vierailija
11/13 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsepetosta. Ihminen valehtelee kaikista eniten itselleen. Sitä keksii lukemattomia tekosyitä huonolle tilanteelleen eikä tee asialle mitään konkreettisesti, kunhan hukkaa aikansa niiden järjettömien tekosyiden keksimiseen. Nyt unohda liirum laarumit ota itseäsi niskasta kiinni ja tee jotain terveytesi takia. Tsemppiä!

Vierailija
12/13 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako kymmentä vuotta olet kerännyt tuota ylipainoa? Itse painan 136kg, ja olen 172cm pitkä, ja paino ei ole todellakaan tullut vuodessa tai kahdessa. Mahtaako sullakin olla kuitenkin jotain muutakin syytä painonnousuun kuin mainitsemasi asiat?

Vierailija
13/13 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä asun keskieuroopassa missä en ole voinut hiihtää 15 vuoteen. silti en ole ylipainoinen, en lähellekään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kahdeksan