Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisiko elämä parempaa ilman sosiaalista mediaa?

Vierailija
26.12.2020 |

Itse luulen, että olisi. Some aiheuttaa väärinkäsityksiä ja normaalin kanssakäymisen vähenemistä. Kuulumisia kysytään nykyään harvoin, kun kaikkien oletetaan kertovan asiansa somessa. Jos ei käy tykkäämässä säännöllisesti muiden jutuista, ei ole hyvä ihminen.

Lisäksi osa ihmisistä on käsittämättömän riippuvaisia somesta. Riippuu henkilön iästä ja taustasta, että mihin mediaan on koukussa.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä parasta on se kun minä en tunne teitä. Asiat vain keskustelee ja minun ei tarvitse osallistua kenenkään teidän elämään. Lakkaatte olemasta heti kun minä niin päätän. Minä pidän teidän vaivattomuudesta, koska oikeassakaan elämässä minua ei oikeasti kiinnosta ihmiset itsenään. Olen ihan helvetin narsistinen. Te olette minun rusinat pullasta.

Vierailija
22/31 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin some aiheuttaa väärinkäsityksiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Some ei ole saatanasta, mutta pidin enemmän ajasta kun oltiin yömyöhään suurella porukalla eri paikoissa ennen kuin kaikilla oli DSL-modeemit

Itse en koskaan ollutkaan mikään yömyöhään haahuilija ennen someakaan koska olen aina ollut aika erakkoluonne. Se mikä minusta oli hienoa, että siihen aikaan kuitenkin oli vielä ok jutella ihmisten kanssa livenä edes pikkasen. Toki silloinkin pidettiin omituisia höpöttäjiä omituisina, mutta nykyään tuntuu ettei voi vähääkään höpötellä jonkun ventovieraan kanssa olematta ärsyttävä friikki. Ja se myös tehdään selväksi siten, että kuljetaan luurit korvilla ja näprätään sitä kännykkää koko ajan, niin mee siinä sitten jotain juttelemaan kun keskeytät vaan sen mitä se toinen on tekemässä. 

Minusta oli myös surullista, että nyt joulunakin äitini ja veljeni näpytteli kännykkäänsä suurimman osan ajasta. Joo, ei meillä ole paljoa juteltavaa, mutta on me ennen näitä älyluurejakin aina ennen katsottu rauhassa telkkaria tai pelattu lautapelejä, menty kinkunsulatuskävelylle, ennen me laitettiin aina joulusaunakin, poltettiin takkaa jne. Kaikki vanhat "tylsät" traditiot on jääneet vuosien mittaan pois. 

Niitä ruokiakin me ennen hankittiin ja tehtiin yhdessä, nyt sekin perinne on jäänyt pois ja ostetaan paljon valmiina. 

Paljon pieniä asioita on vaan jäänyt pois ihan huomaamatta. Ketään muuta perheessäni ei näytä edes ahdistavan se asia kuin vain minua. Mutta ehkä minä kroonisesti masentuneena mietin liikaa turhia asioita? Näin mulle on ainakin kerrottu oikein asiantuntijoiden puolelta.

Veljenikin mukaan oon vaan sairas mieleltäni kun en pysy mukana kehityksessä. Kai se niin sitten on.

N43

ootko sinkku? <3

Vierailija
24/31 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä se muille kuuluu, että haluuks joku käyttää somea?

Niinhän siinä sanottiin, vai?

Vierailija
25/31 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse koen, että ystävyyssuhteista syrjäytyy helposti, jos ei harrasta somea. Siten se on muuttanut yhteydenpidon kulttuuria tavalla, jossapn kyse muustakin, kuin henkilökohtaisesta valinnasta sulkea some.

Se ei ole silloin tosi ystävyyttä.

Vierailija
26/31 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile ja tule kertomaan tänne vuoden päästä.

Vierailija
27/31 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus 3kk sitten jätin somen ja ei ole ollut ikävä. Ainahan sinne takaisin pääsee jos haluaa

Vierailija
28/31 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä some on epäsosiaalista mediaa. Naamakkain kaikki ovat aidompia.

Vierailija
29/31 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus 3kk sitten jätin somen ja ei ole ollut ikävä. Ainahan sinne takaisin pääsee jos haluaa

Niin kuin esim. nyt kun olet täällä.

Vierailija
30/31 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä aito elämä on parempi.

Vierailija
31/31 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju,mutta kommentoin silti. Itse olen facessa vain sen takia, että kuulun siellä erilaisiin ryhmiin, mistä voin seurata niiden aihealueiden kuulumisia ja uutisia. Kavereita on vain alle 50, enkä heidän tekemisiään seuraa lainkaan. Harvemmin kukaan enää elämästään sinne mitään laitteleekaan, ellei ole sitten aktiivinen jonkun alan harrastaja. Instassa en ole ollenkaan.  Minulla se on mukavaa ajanvietettä eikä siihen mene päivässä edes puolta tuntia. Nuoremmille (miksei vanhemmillekin ) voi olla ahdistavaa seurata muiden muka niin loisteliasta elämää ja tarkaan harkittuja instakuvia. Onneksi minun nuoruudessani ei ollut somea. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kahdeksan