MIes, työajat ja lastenhoito
Meillä on miehen kanssa 5v lapsi (toinen vanhempi on 12v). Mies on ollut vuorotöissä jo pitkään ja aina laskee sen varaan että "kyllä vaimo lapset hoitaa" jos on joku ilta/yö/viikonloppu vuoro.. Hän ajattelee näin koska on pitkään ollut se jolla on ollut tuloja, itse mm. opiskelin.
Mies myös tarkoituksella ottaa viikonluppuvuoroja että saa sitten viikolla ihan omaa laatuaikaa kun tykkää harrastaa, samalla kun minä yksin katson lapsia viikonloppuisin. Jos on joku lastenhoito-konflikti niin mies levittelee käsiä eikä tee mitään sen eteen että löytyisi joku ratkaisu asiaan - se on aina mun ongelma jos mulla ei ole lapsenvahtia.
No nyt sain valmistumisen jälkeen uuden työn jossa palkkakin huomattavasti parempi kuin miehellä. Työaika on normaali arkipäivä. Minua on jo varoitettu että loppuvuodesta on siitten kiire kausi ja 60h/viikoja pitää tehdä, pitkää päivää ja viikonloppuja. Välillä on myös viikon koulutusmatkoja toiselle paikkakunnalle, firman ulkomaan matkoja jne. Aijon levitellä käsiä jos miehellä on joku meno ja käsken keksiä jotain.
Olenko itsekäs paska? mies sanoo että olen noin yleisesti itsekäs.
Itse koen että olen alkavassa uraputkessa kun taas mies on polkenut paikoillaan jo 10v ilman mitää edistystä, ja sitten valittaa kun sillä ei rahat riitä
Kommentit (4)
Kysy toki mieheltäsi, millä perusteella hän ei pidä itseään itsekkäänä paskana, jos ei suostu lapsenvahdiksi?
[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 02:57"]
Pitäisiköhän teistä jommankumman ajatella vaikka niitä lapsia eikä vain levitellä käsiä?
[/quote]
Voisiko se lapsia ajatteleva olla vaihteeksi se mies? Sinähän olet tehnyt sitä aiemmin, nyt on miehen vuoro.
Ei kai tuohon auta muu kuin asiasta keskustelu kunnolla. Miehesi on kyllä ääliö, jos tahalteen ottaa viikonloppuisin töitä, jotta saisi viikolla olla rauhassa. Häntä ei tunnu perhe-elämä paljoa kiinnostavan. Hän voisi jäädä vaikka osittaiselle hoitovapaalle.
Jos sinullekin ol pitkiä päiviä tulossa niin kannattaa miettiä lastenhoitajan hankkimista. Tällä tarkoitan sitä, että tutustuisiitte jo ennakkoon pariin hoitajaa vaikka MLL:n kautta, silloinnon helpompi jättää hoitoon jos joku yllättävä tilanne sattuu ja kumpikaan teistä ei voi lasta hoitaa. Tämä siis jos teilla ei ole jotain sukulaista, joka voisi auttaa..
Pitäisiköhän teistä jommankumman ajatella vaikka niitä lapsia eikä vain levitellä käsiä?