Minulla on persoonallisuushäiriö. Haluatko kysyä jotakin?
Kaikenlaiset kysymykset ovat tervetulleita ja vastaan parhaani mukaan kaikkiin ja lupaan olla rehellinen. :)
Kommentit (33)
[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 00:27"]
mikä persoonallisuushäiriö sulla tarkalleen on?
[/quote]
Tunne-elämän epävakaa persoonallisuushäiriö (F60.3)
Käyn nyt nukkumaan, mutta jos tulee lisää kysymyksiä, niin vastailen aamulla. :)
-ap
Minulla on myös epävakaa persoonallisushäiriö. olen 43-vuotias. tsemppiä aapeelle.
Kiitos tsempistä!:) sinulle myös!:) -ap
Voiko olla syntyjään epävakaa vain johtuuko se pääasiassa kasvuympäristöstä?
[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 12:06"]Voiko olla syntyjään epävakaa vain johtuuko se pääasiassa kasvuympäristöstä?[/quote]
Mun käsittääkseni tähän sairauteen vaikuttavat sekä geenit, että kasvuympäristö. Ensimmäiset oireet ovat ilmenneet mulla jo varhain ennen teini-ikää ja uskon siihen, että olisin ns. syntyjään epävakaa. Tottakai myös lapsuuteni ja kasvatukseni ovat vaikuttaneet sairauteni etenemiseen, vaikkei minulla mitään suurempia traumoja olekaan ollut. -ap
Olen kuullut että itsemurha tilastot ovat näissä sairauksissa korkeita. Oletko yrittänyt itsemurhaa?
Kysymys aapeelle: Onko isäsi tai äitisi narsisti, hallitseva tyranni? Ja toinen kysymys: oletko töissä?
[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 12:24"]
Olen kuullut että itsemurha tilastot ovat näissä sairauksissa korkeita. Oletko yrittänyt itsemurhaa?
[/quote]
Juu, harmittavan korkeita ovat nuo tilastot.. Itsekin näihin tilastoihin kuulun kolmella itsemurhayrityksellä. -ap
[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 12:27"]
Kysymys aapeelle: Onko isäsi tai äitisi narsisti, hallitseva tyranni? Ja toinen kysymys: oletko töissä?
[/quote]
Ei ole. Äitini oli etenkin nuoruudessani todella tiukka ja vaati minulta paljon, mutta tyranniksi en häntä missään nimessä luokittelisi. Rakkauden takia hän on kaiken tehnyt.
Olen päätoiminen opiskelija ja teen osa-aikatyötä kouluni ohella.
-ap
Miten sait diagnoosin? Miten se prosessi meni? Hakeuduin itse vai kehotuksesta?
[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 13:23"]
Miten sait diagnoosin? Miten se prosessi meni? Hakeuduin itse vai kehotuksesta?
[/quote]
Jouduin itsemurhayrityksen vuoksi sairaalaan, jossa taustojani ja käyttäytymistäni alettiin tutkia erään ihanan omahoitajan toimesta syvällisemmin kuin koskaan ennen ja lopulta päädyttiin tähän diagnoosiin. Olen siis jo aikaisemmin hakeutunut itse psykologille ja diagnoosina on aina ennen ollut vakava ahdistuneisuushäiriö ja masennus, joita en koskaan tuntenut "omakseni". -ap
mikä persoonallisuushäiriö sulla tarkalleen on?