Tapahtumat

Kun kirjaudut sisÀÀn nÀet tÀssÀ ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisÀÀn

Olenko nolo kalkkis, kun haluan ostaa junalipun aina paperisena lippuautomaatista?

Vierailija
26.12.2020 |

Mieheni ihmettelee aina miksi en osta lippua netistĂ€. En vaan halua 😃 PitĂ€isikö minun "tulla jo tĂ€hĂ€n pĂ€ivÀÀn" ja alkaa ostella liput netistĂ€?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
26.12.2020 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Ai niin ja ikĂ€ni on 31. MiesystĂ€vĂ€ni 38, jos nyt jotain merkitsee aiheen kannalta đŸ˜±

Ap

Vierailija
2/21 |
26.12.2020 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Saahan sen saman paperisen sÀhköpostiin josta voi tulostaa halutessaan. En mÀ jaksais juoksennella jonnekin automaateille.

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
26.12.2020 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Ei lippuautomaatit edes aina toimi. Kiva jos on pikkupaikkakunnan ainoa automaatti ja muuta myyntipaikkaa ei ole aseman lÀhellÀ.

Vierailija
4/21 |
26.12.2020 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Ilman paperilippua on kuin kala kuivalla maalla jos kÀnnykÀstÀ vaikka loppuu akku.

Vierailija
5/21 |
26.12.2020 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

JÀnnÀÀ kun "tÀssÀ pÀivÀssÀ oleminen" edellyttÀÀ teknon yliannostusta johon sitten luotetaan ihan liikaa. Mutta sitten kun tekno pettÀÀ, niin mikÀÀn ei toimi. Jos ketÀÀn ei osaisi nÀitÀ muita kunnon metodeja, niin oltaisiin kaikki ihan pulassa.

Vierailija
6/21 |
26.12.2020 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilman paperilippua on kuin kala kuivalla maalla jos kÀnnykÀstÀ vaikka loppuu akku.

Siksi on hyvÀ olla varavirtalÀhde, ja e-lipusta kuvakaappaus, usein netin katkeaminen voi hankaloittaa sÀhköpostin, ehkÀ sovelluksenkin toimintaa? Mutta en kyllÀ itse muuten oikein mitÀÀn enÀÀ tulosta.N33

Vierailija
7/21 |
26.12.2020 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

MÀ en ainakaan halua antaa VR:lle sÀhköpostiosoitettani koska vihaan spÀmmimeilejÀ joten ostan lipun automaatista ja paperisena.

Vierailija
8/21 |
26.12.2020 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uusien lippuautomaattien myötÀ paperilippujen saanti on hankaloitunut, kun netistÀ ostettua lippua ei enÀÀ voi tulostaa automaatilla.

Vierailija
9/21 |
26.12.2020 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Voihan sitÀ tulla vaikka mitÀ teknisiÀ ongelmia yhtÀkkiÀ. ElÀmÀssÀ olen oppinut ettÀ mihinkÀÀn ei pidÀ luottaa. Joka kerta kun on luottanut niin on tapahtunut jotain mikÀ on aiheuttanut ongelmia.

10/21 |
26.12.2020 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

No mÀkin tykkÀÀn ettÀ lippu on paperisena. KyllÀhÀn sÀ osaisit sen netin kauttakin tilata.

Vierailija
11/21 |
26.12.2020 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

MinÀ olen kahdesti saanut konnarin yli 30 min ajaksi vierelleni, kun puhelimen lippukansiossa oleva lippu ei vain avaudu. Sain ohjeen, ettÀ kannattaa ottaa kuvakaappaus ja minÀ vastasin, ettÀ miksi ihmeessÀ, tÀmÀ lippuhan on teidÀn omassa palvelussanne, ei minun tarvitse erikseen sitÀ kuvata.

Vierailija
12/21 |
26.12.2020 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Ok boomer

Vierailija
13/21 |
26.12.2020 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MinÀ olen kahdesti saanut konnarin yli 30 min ajaksi vierelleni, kun puhelimen lippukansiossa oleva lippu ei vain avaudu. Sain ohjeen, ettÀ kannattaa ottaa kuvakaappaus ja minÀ vastasin, ettÀ miksi ihmeessÀ, tÀmÀ lippuhan on teidÀn omassa palvelussanne, ei minun tarvitse erikseen sitÀ kuvata.

No jos vÀlttÀmÀttÀ haluat sen konnarin siihen viereen, niin ÀlÀ ihmeessÀ ota screenshottia, varsinkin kun kaikki tietÀÀ sen, ettÀ se netti ei pelaa junassa kunnolla sekÀ screenshottiin vaadiitaan perÀti kahden napin painamista.

Vierailija
14/21 |
26.12.2020 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos vÀlttÀmÀttÀ haluat sen konnarin siihen viereen, niin ÀlÀ ihmeessÀ ota screenshottia, varsinkin kun kaikki tietÀÀ sen, ettÀ se netti ei pelaa junassa kunnolla sekÀ screenshottiin vaadiitaan perÀti kahden napin painamista.

Palveluntarjoaja vastaa siitÀ, ettÀ palvelu toimii, joten minulla on aikaa odotella lipun latautumista. Ehdin hyvin lukemaan kirjaa samalla, ei sen konnarin kanssa jutella tarvitse. Jos VR on sitÀ mieltÀ, ettÀ heidÀn lippukansiossaan oleva lippu ei sellaisenaan kelpaa, niin he ohjeistavat toimimaan toisin kuin nyt.

Vierailija
15/21 |
26.12.2020 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Paperilippu on hyvÀ ja konkreettinen osoitus siitÀ, ettÀ matka on maksettu. Ei tarvitse miettiÀ, pelittÀÀkö netti tai onko joku yhteysongelma. Sama vaikka paperisen lehden kanssa: kun sen on ostanut, ei jutut ÀkkiÀ katoa uusien takia.

Vierailija
16/21 |
26.12.2020 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Ap ei ainakaan asu pk-seudulla lÀhijunan varrella, koska sen lipun saa samaan hintaan siitÀ kotiasemalta kuin sitten Helsinki/Pasila/Tikkurila ja se lippuautommaatti on jossain noista kolmesta. Toki jos asuisi, niin lÀhijunalipunkin ostaisi automaatista vaikka sovelluksesta saisi halvemmallakin.

Vierailija
17/21 |
26.12.2020 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palveluntarjoaja vastaa siitÀ, ettÀ palvelu toimii, joten minulla on aikaa odotella lipun latautumista. Ehdin hyvin lukemaan kirjaa samalla, ei sen konnarin kanssa jutella tarvitse. Jos VR on sitÀ mieltÀ, ettÀ heidÀn lippukansiossaan oleva lippu ei sellaisenaan kelpaa, niin he ohjeistavat toimimaan toisin kuin nyt.

Onko hauskaa olla vaikea ihminen?

Vierailija
18/21 |
26.12.2020 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

SiellÀhÀn se konnari kuuluttaa jo asemalta lÀhtiessÀ, ettÀ ladatkaa valmiiksi, mutta itse haluat hankaloittaa systeemiÀ sillÀ, ettÀ rupeat lataamaan vasta sitten kun konnari on vieressÀ.

Vierailija
19/21 |
26.12.2020 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja minÀ haluaisin vain ruveta nukkumaan, mutta pitÀÀ odottaa, ettÀ sinÀ saat ladattua lippusi ja konnari pÀÀsee kohdalleni ja voin rauhassa nukkua koko 3,5h kestÀvÀn matkan.

Vierailija
20/21 |
26.12.2020 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Ai eikö netistÀ enÀÀ saa suoraan tulostettua? Itse olen ostanut netistÀ ja maksanut verkkopankilla ja tulostanut lipun samantien. MitÀÀn sÀhköposteja ei kyselty. Nytkö tÀmÀ on muuttunut?

Kirjoita seuraavat numerot perÀkkÀin: kahdeksan kaksi kahdeksan