Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi te, jotka ette piittaa suosituksista, ette halua olla tartuttamatta muita ja olla myös itse terveitä?

Vierailija
26.12.2020 |

Joo, ne on suosituksia, mutta tajuatteko välinpitämättömät sitä, että on myös muitakin ihmisiä kuin vain te ja teidän enemmän tai vähemmän isot peppunne.
Voitteko v###u hommata sen kangasmaskin, jota voi välillä pestä ja käyttää uudestaan? Voisitteko pestä useammin käsiänne, ja käyttää käsidesiä? Voisitteko mahd. Mukaan välttää julkisia tilanteita ja käydä hoitamassa vain pakolliset apteekissa ja ruokakaupassa? Voisitteko pitää _vähintään_ 2m turvaväliä jos ette kerran maskia kykene tai voi käyttää?
Ärsyttävää kun itse teet kaikkes, ja tollasten välinpitämättömien takia koronaluvut lähes pilvissä.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin pyrit tällä avautumisella? Luuletteko te, jotka näitä aloituksia teette milloin maskien käytöstä ja milloin kontaktien välttämisestä, että he, jotka eivät suosituksia syystä tai toisesta noudata, kokevat näiden myötä jonkinlaisen valaistumisen ja muuttuvat kuuliaisiksi?

Vierailija
22/47 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin pyrit tällä avautumisella? Luuletteko te, jotka näitä aloituksia teette milloin maskien käytöstä ja milloin kontaktien välttämisestä, että he, jotka eivät suosituksia syystä tai toisesta noudata, kokevat näiden myötä jonkinlaisen valaistumisen ja muuttuvat kuuliaisiksi?

Nykypäivän taistolaiset kulkevat maski naamassa ja häpeävät typeryyttään loppuelämänsä, kun heräävät joskus psykoosistaan.

Vierailija
24/47 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on hygienialan koulutus. Minua on myös työssäni lisäkoulutettu monesti. Tämän vuoden aikana kaikki oppini on vääristelty ja kehitetty sille humpuukille maskihysteria. Minä näen tuhansia pellejä väärin pidettyjen ja laitettujen maskien kanssa jotka on vielä käytössä täysin väärässä ympäristössä. Harrastakaa toki lisää jos se auttaa pitämään mielen kurissa. Turhaa se silti on.

Vierailija
25/47 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta pitää kangasta naamalla tai pysytellä kotona, vaan elän ihan normaalisti.

En ole aiempinakaan vuosina elänyt mitenkään eri tavalla influenssan tai noron jyllätessä, joten en pidä koronaakaan syynä lukittautua kotiin.

Pidän toki turvavälit ja pesen käsiä, enkä mene kipeänä mihinkään. Mutta siinä se.

Vierailija
26/47 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä en ymmärrä ette edes turvaväliä voi pitää. Kaupassa käydessä pitää aina sanoa, että turvaväli kiitos ja voisitko mennä taaemmas vaikka olisikin se maski. 

Vierailija
27/47 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä en ymmärrä ette edes turvaväliä voi pitää. Kaupassa käydessä pitää aina sanoa, että turvaväli kiitos ja voisitko mennä taaemmas vaikka olisikin se maski. 

Miten te jaksatte jauhaa jostain turvaväleistä. Herätkää nyt saatana.

Vierailija
28/47 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole keksinyt tätä omituista koronauskontoa ja sen kummallisia rituaaleja.

Ei kiinnosta tai kosketa millään tavalla koronakultti.

Vierailija
29/47 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhilla maskeilla ja turvaväleillä ei ole tuon taivaallista merkitystä mihinkään.

Kaikkea te hysteeriset l.ampaat uskottekin.

Vierailija
30/47 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmiannettu

Vierailija
31/47 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä enemmän näitä tämän tason aloituksia tulee, sitä enemmän ihmiset kyllästyvät, ja väsyvät koko öyhötykseen, ja kun ei kelpaa, että tekee parhaansa, tympiintyy, ja lakkaa vaivautumasta senkän vertaa.

Vierailija
32/47 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisimpien tutkimusten perusteella näyttää siltä, että oireeton tartuttaminen on äärimmäisen harvinaista.

Vierailija
33/47 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi välittää vieraista ihmisistä, joita ei edes tunne? Jokainen huolehtikoon vain itsestään. Jos sinua pelottaa liikaa flunssa, niin pysy kotona.

Vierailija
34/47 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jouduin jatkamaan maaliskuussa töitä, vaikkei tiedetty, miten vaarallinen virus on.

Koen, että minulla on oikeus kostoksi siitä elää muutenkin normaalia elämää, koska en saanut suojautua kotiini, niinkuin te, joiden pitääkin huolehtia, ettei virus leviä. Teidän elämänne muuttui, minun ei, eipä ollut minun valintani.

Olisin halunnut MYÖS suojata itseni, kun siihen ei annettu oikeutta, miksi välittäisin sinusta?

Aika monen muunkin on täytynyt jatkaa työssäkäyntiä maaliskuussa tilanteessa, jossa viruksen vaarallisuudesta ei vielä tiedetty (esim. hoitajat, lääkärit, kaupan myyjät, julkisen liikenteen kuljettajat, laitoshuoltajat, postinjakajat, päiväkodin henkilökunta, koulun opettajat kevään etäkouluvaihetta lukuunottamatta ja monet muut ammattiryhmät). Ei läheskään kaikki ole voinut jäädä etätöihin kotiin, vaikka etätöistä on paljon puhuttu ja vaikka voi tuntua siltä, että "kaikki" on etätöissä. Se, että kostoksi jättää huomioimatta turvallisuussuositukset on mielestäni hyvin itsekästä ja surullista.

Vihoissaan sitä voi luulla, että kostolla hyvittää jotain, mutta oikeasti aiheuttaa itselleenkin suuremman riskin sairastua, jos ei yritä noudattaa suosituksia. Ihmisten tilanne tässä koronatilanteessa on erilainen, joku on joutunut käymään töissä koko ajan kuten ennenkin, joku muu on ollut eristäytyneenä kotona 9kk ajan. Silti jokainen, jokainen (!), voi tehdä valintoja ja toimia viruksen leviämisen estämiseksi silloinkin kun joutuu pakolla liikkumaan ihmisten ilmoilla. Ja se hyödyttää myös samalla itseäänkin.

Tällä hetkellä elämämme ei ole ruusuilla tanssimista, silti meidän kaikkien pitää toimia fiksusti ja kaikkia tarvitaan. Jos kukaan ei välitä toisesta, peli on menetetty. Yhteen hiileen puhaltamalla selvitään.

Vierailija
35/47 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jouduin jatkamaan maaliskuussa töitä, vaikkei tiedetty, miten vaarallinen virus on.

Koen, että minulla on oikeus kostoksi siitä elää muutenkin normaalia elämää, koska en saanut suojautua kotiini, niinkuin te, joiden pitääkin huolehtia, ettei virus leviä. Teidän elämänne muuttui, minun ei, eipä ollut minun valintani.

Olisin halunnut MYÖS suojata itseni, kun siihen ei annettu oikeutta, miksi välittäisin sinusta?

Aika monen muunkin on täytynyt jatkaa työssäkäyntiä maaliskuussa tilanteessa, jossa viruksen vaarallisuudesta ei vielä tiedetty (esim. hoitajat, lääkärit, kaupan myyjät, julkisen liikenteen kuljettajat, laitoshuoltajat, postinjakajat, päiväkodin henkilökunta, koulun opettajat kevään etäkouluvaihetta lukuunottamatta ja monet muut ammattiryhmät). Ei läheskään kaikki ole voinut jäädä etätöihin kotiin, vaikka etätöistä on paljon puhuttu ja vaikka voi tuntua siltä, että "kaikki" on etätöissä. Se, että kostoksi jättää huomioimatta turvallisuussuositukset on mielestäni hyvin itsekästä ja surullista.

Vihoissaan sitä voi luulla, että kostolla hyvittää jotain, mutta oikeasti aiheuttaa itselleenkin suuremman riskin sairastua, jos ei yritä noudattaa suosituksia. Ihmisten tilanne tässä koronatilanteessa on erilainen, joku on joutunut käymään töissä koko ajan kuten ennenkin, joku muu on ollut eristäytyneenä kotona 9kk ajan. Silti jokainen, jokainen (!), voi tehdä valintoja ja toimia viruksen leviämisen estämiseksi silloinkin kun joutuu pakolla liikkumaan ihmisten ilmoilla. Ja se hyödyttää myös samalla itseäänkin.

Tällä hetkellä elämämme ei ole ruusuilla tanssimista, silti meidän kaikkien pitää toimia fiksusti ja kaikkia tarvitaan. Jos kukaan ei välitä toisesta, peli on menetetty. Yhteen hiileen puhaltamalla selvitään.

Olipa aikamoinen oksennus tämäkin. Mä ymmärtäisin jos olisi kyse jostain oikeasti vaarallisesta taudista, joka tappaisi lähes kaikki, mutta kun kuolleisuusprosentti jää alle yhden, niin en nyt ihan oikeasti nää tässä mitään mikä aiheuttaisi nämä toimenpiteet mitä on nyt tehty.

Vierailija
36/47 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä viitsi lässyttää jostain toisista välittämisestä.

Ei kiinnosta p.askaakaan koronahullujen suojeleminen. Ei kyllä muidenkaan.

Vierailija
37/47 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalisti on eletty koko aika enkä tiedä ketään, joka olisi sairastanut koronan. Itse olen ollut terveenä koko vuoden. Pidän turvavälit enkä pärski muita päin oli koronaa tai ei. Kädet pesen, kuten muutenkin. En aio elää pullossa yhden flunssan takia. Se pieni osa, joka koronaa pelkää, eläkööt siellä omassa kuplassaan. Koko muu maailma jatkaa niin normaalisti kuin mahollista ja yrittää pitää ravintolat yms pystyssä.

Vierailija
38/47 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisit vaihtanut alaa.

Vierailija
39/47 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaan maskin heti kun minulle näytetään yksikin tutkimus missä todetaan sen bakteeripesäkkeen estävän tartuntoja eikä päinvastoin.

Vierailija
40/47 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hommaan maskin heti kun minulle näytetään yksikin tutkimus missä todetaan sen bakteeripesäkkeen estävän tartuntoja eikä päinvastoin.

Googleta esim. "tutkimus maskien hyödyistä". Pääsee alkuun. Halutessa voi etsiä alkuperäiset lähteet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi seitsemän