Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jaksatko syödä ravintolassa täyden kolmen ruokalajin illallisen?

Vierailija
26.12.2020 |

Ja syöttekö oikeasti kaiken vai jätättekö paljon ruokaa lautaselle?

Itse en vaan jaksa. Jos alkupala on vaikka pala leipää ja pääruoka ei ole jättikokoinen niin ehkä saan ne vielä ahdettua. Tai vastaavasti kevyimmästä päästä oleva pääruoka ja pieni jälkiruoka menee. Näissäkin tapauksissa on aina lopulta suunnaton ähky. Kaikki kolme ei mahdu sitten ikinä.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintoloiden annokset on usein aivan liian suuria. Leivän skippaan aina ja valitsen pienen alkuruoan, pääruoan lisäkkeen vaihdan kasviksiin tai salaattiin, jälkiruokaa en ota.

Joskus olen tilannut kaksi alkuruokaa joista toinen tarjoillaan pääruokana :)

Vierailija
2/7 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksan. Ne paikat, joissa olen käynyt, annokset on olleet tarpeeksi pieniä.

Viimeksi kävin ravintolassa, jossa menu sisälsikin alkupalat, kaksi pääruokaa ja jälkiruoan. Olin jo alkupaloista täynnä. Söin sitten itseni ihan ähkyyn.

Mutta monissa paikoissa annoskoot ovat kokemukseni mukaan sellaisia, että kolmen ruokalajin annoksen jaksaa ihan helposti. Ja miesystävä sanoo, että jää nälkä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan ravintolasta. Ns mättöravintoloissa en jaksa. Fine dining-tyyppisissä taas jaksan helposti, kun annokset on mitoitettu niin, että tarkoitus on syödä useita ruokalajeja.

Vierailija
4/7 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvissä ravintoloissa annoskoot eivät yleensä ole valtavia, ja neljänkin ruokalajin menu menee minulta kevyesti. Tietysti ruokailuun silloin käytetään aikaakin eikä hotkita. Olen hoikka joskin paljon urheileva. Olen syönyt pitkän kaavan kautta kahdeksan ruokalajin illallisen, ei ollut liikaa.

Vierailija
5/7 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paremmissa ravintoloissa annokset on mitoitettu niin että 3 ruokalajia jaksaa hyvin. Meneehän siinä kuitenkin 2-3h.

Enimmillään olen syönyt maistelumenun 9 annosta. Annokset oli 1-2 suupalan kokoisia. Ihan täydellinen kokonaisuus. Muistaakseni myös 3-4 eri viiniä annoksille, jokaiselle otin yhden suullisen vain kokeillakseni miten viini sopii ruokaan.

Joudun/pääsen työni puolesta usein nauttimaan huippuaterioita ympäri maailmaa

Vierailija
6/7 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan noissa michelin tähti tasoisissa paikoissa jopa 12 ruokalajin menu. Annoskoko tietysti sen mukainen. Pieniä suupaloja kaikki.

Vierailija
7/7 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sehän riippuu täysin ravintolasta sekä siitä mitä tilaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kahdeksan