Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä voin pyytää apua lampun laitto kattoon n

Vierailija
26.12.2020 |

Ei ole ystäviä täällä !

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurilta.

Vierailija
2/22 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et keneltäkään, koska korona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebookin ryhmät. Paikallinen työosuuskunta.

Vierailija
4/22 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapurilta.

Naapurissa asuu sähkömies, minkä maksaa?

AP,

Vierailija
5/22 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmilta tai sisaruksilta.

Vierailija
6/22 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naapurilta.

AP,

Jospa kysyisit siltä naapurin sähkömieheltä.

Vierailija
7/22 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naapurilta.

AP,

Joo, kysyn siltä sähkömieheltä!

AP.

Vierailija
8/22 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitit varmaan ett ilmaiseksi.

Vierailija
9/22 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin tarvitset apua? Laita itse, ei ole vaikeaa.

Käsittämätöntä avuttomuutta.

Vierailija
10/22 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt hei naiset. Lamppu laitetaan ITSE. Katso youtubesta jos et osaa.

Joko pistorasiasokka katon vastaavaan kappaleeseen jossa pistokkeen reiät, tai jos siellä roikkuu nippu johtoja, niin yhdistät ne niin että väri väriin, kolmas maadoitusjohto runkoon.

Tällainen PITÄÄ NAISENKIN OSATA. Kuten vaihtaa renkaat, tapetoida, sahata, käyttää poraa ja sirkkeliä, rempata, rakentaa terassit.

Ja ihan toimistorotta akateeminen nainen olen. Osaan nuo kaikki.

Vierailija
11/22 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netissä on sähköliitolla kuvallinen ohje. Osaat jos olen osannut minäkin.

T. Nainen

Vierailija
12/22 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naapurilta.

AP,

AP.

Loistava idea !

Vierailija
13/22 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sä sen osaat itsekin. Jos ajatus tuntuu nyt hankalalta, sitä paremmalta tuntuu kun saat sen tehtyä.

Vierailija
14/22 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joko pistorasiasokka katon vastaavaan kappaleeseen jossa pistokkeen reiät, tai jos siellä roikkuu nippu johtoja, niin yhdistät ne niin että väri väriin, kolmas maadoitusjohto runkoon.

Tällainen PITÄÄ NAISENKIN OSATA. Kuten vaihtaa renkaat, tapetoida, sahata, käyttää poraa ja sirkkeliä, rempata, rakentaa terassit.

Kaikkien valaisimien johdotus ei ole värikoodin mukainen, eli kaikki johdot ovat samaa väriä. Sellaisen valaisimen johdotus pitää ensin tarkistaa yleismittarilla.

T. sähkäri

Vierailija
15/22 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkien valaisimien johdotus ei ole värikoodin mukainen, eli kaikki johdot ovat samaa väriä. Sellaisen valaisimen johdotus pitää ensin tarkistaa yleismittarilla.

T. sähkäri

Lähes laikissa on nykyään tuo pistokesokka. Jos osaat laittaa kännykän laturin pistorasiaan niin samalla metodilla osaat kytkeä lampun kattoon.

Vierailija
16/22 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun pitäisi vaihtaa loisteputki mutta en onnistu. en saa kierrettyä sitä yhtään. mitä tekis vai odottaako huoltomiestä ens viikkoon..

Vierailija
17/22 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. sähkäri

Lähes laikissa on nykyään tuo pistokesokka. Jos osaat laittaa kännykän laturin pistorasiaan niin samalla metodilla osaat kytkeä lampun kattoon.

Niin, kuten sanoin; Kaikkien valaisimien johdotus ei ole värikoodin mukainen. Sinun pitäisi ottaa huomioon se, että kaikki valaisimet eivät ole uusia, joissa on valaisintulppa valmiina. Annoin vain turvallisuuteen oleellisena osana kuuluvan neuvon, koska sähkölaitteet saattavat olla hengenvaarallisia väärin kytkettyinä.

Oletan ammattilaisena tietäväni asiasta, mikä liittyy oleellisena osana ammattiini.

Kiitos ja anteeksi.

T. sähkäri

Vierailija
18/22 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huimaako? Onko tasapaino heikko?  Silloin on turvallisempaa siirtyä muihin kuin kattolamppuihin.

Hanki esim jalka-, seinä- ja pöytälamppuja. Samalla saat käännettyä valaistuksen epäsuoraksi, mikä häikäisee vähemmän ja näyttää kauniimmalta. Voit heijastaa valon katon tai seinän kautta huonetilaan.

Ylhäältä alas tuleva keinovalo on raakaa ja rumaa. Minulla kattolamput jäävät käyttämättä, kun on tarpeeksi muita valonlähteitä. Alaspäin osoittavat kattospotit ovat vihoviimeisen huonoja, mutta jos ne saa käännettyä osoittamaan katon ja seinän rajaan, niin ok. Samoin keskellä kattoa roikkuvat alasvalot ovat tylsiä. Vähintään täytyy olla himmentävä maitomainen plafondilasi, mutta parempi on heijastaa tämäkin valo katon kautta eli känteisesti.

Helppoa sisustamista on parantaa valaistusta! Luopukaa myös kusenkeltaisesta sävystä. Suosin 4000 K. Hankkikaa myös kirkasvalolaite torjumaan pimeänä vuodenaikana väsymistä ja masennusta. Sopii hyvin keittiön lukuvaloksi, niin herää aamiaisella hyvin. Siihen 6500K lamppu (värilämpötila, joka  on ostaessa syytä havainnoida).

Vierailija
19/22 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naapurilta.

AP,

AP.

Suosittelen että käyt kylpytakki päällä kysymässä, ja esität kuin olisit ottanut pari lasia viiniä ja kikattelet ja hymyilet paljon. Voit saada alennusta. ;)

Mies

Vierailija
20/22 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä päin suomea?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi seitsemän