Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun joulun perinne on ollut lapsuudesta asti Saarioisten laatikot

Vierailija
25.12.2020 |

Ja ihan ilman mitään tuunaamista. Jatkan perinnettä ilolla :)

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ovatkin parhaat.

Vierailija
2/15 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minä olin pieni ei onneksi ollut saarioista olemassakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika vanha oot, kun Saarioinen on perustettu jo 1955 (ja sä oot ollu pieni 10 vuotiaaksi).

Vierailija
4/15 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat sanat. Ja hyviä ovat ilman tuunaustakin.

Vierailija
5/15 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika vanha oot, kun Saarioinen on perustettu jo 1955 (ja sä oot ollu pieni 10 vuotiaaksi).

1945 syntyneitä on elossa vaikka kuinka paljon ja kyllä he osaavat keskustelupalstoja käyttää. Tiedän yli 80-v, jotka osaavat. 

Vierailija
6/15 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se voi olla yhtenä lisukkeena eikä sitä kannata alkaa itse tekemään alusta asti, jos menekki on 1 rkl/ syöjä.

Vierailija
7/15 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti osti yleensä Saarioisten laatikoita jouluksi, mutta intoutui aina välillä tekemään myös itse. Mun joulu oli pilalla silloin kun se itse teki laatikot, koska mun mielestä Saarioisten äidit tekee parempia.

Vierailija
8/15 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1945 syntyneitä on elossa vaikka kuinka paljon ja kyllä he osaavat keskustelupalstoja käyttää. Tiedän yli 80-v, jotka osaavat. 

Niin, mitä sitten? Totesin vaan tosiasian. Tai sitten edellinen puhui palturia.

Vierailija
9/15 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä ovat.

Vierailija
10/15 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuudessani osa laatikoista oli itsetehtyjä, osa ostettuja. Laatikoita siis syötiin paljon ja monena päivänä. Äiti aina tuunasi niitä valmislatikoita, koska mummo (=äidin anoppi) ei niitä hyväksynyt. Mummon kuoltua syötiin hyvällä halulla valmislaatikoita. Lisäksi äiti teki modernempeja versioita laatikoista tai juureksista muuten.

Muistan ekan joulu anoppilassa 20 v sitten. Vähän jännittyneinä ja varovasti tunnusteltiin anopin kanssa toistemme tapoja.olimme molemmat onnellisia ja helpottuneita, kun tuli tulokseksi, että valmisruoat ovat molemmille ok. Rentoja jouluja on ollut siitä lähti.

Nyt ekana "omana" jouluna ostettiin lähes kaikki valmiina. Laatikot, savukala, suolakala, joululimppu, taikinat pipareihin ja torttuihin, pieni pala kinkkua, sienisalaatti, rosolli jne. Helppoa ja hyvää.

Vierailija
11/15 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin oli Saarioisten laatikot ja hyvin maistuivat. 

Vierailija
12/15 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkoko ne on valmistaa kesällä, pakastaa ja sitten sulattaa. Rakenne kyllä muuttuu pakastamisen seurauksena, eikä mitenkään hyvään suuntaan.

Vierailija
13/15 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syönyt jouluruokia vaikka missä ja ihmiset kehuneet tekeneensä laatikot itse. Saarioisilla vain on parempaa ja ilman mitään tuunaamista. Meillä kotona on aina ollut saarioisten laatikot.

Vierailija
14/15 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä meni kaksi 700 g laatikkoa. Ei kannata alkaa itse väsäämään.

Vierailija
15/15 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ainoa Saarioisten syömiskelpoinen laatikko on perunalaatikko. Lanttulaatikko ja porkkanalaatikko on parempia itsetehtynä. Mutta tietty Saarioisten on hyvä vaihtoehto, jos ei haluu itse tehdä.